2022-03-09, 15:13
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det är ju lite märkligt ändå när fact-checkers först går ut och dementerat påståendet att dessa Biolabb existerar, trots att det står med på USA:s ambassads hemsida, sedan kommer denna officiella talesperson ut och erkänner. Fact-checkers jobbar ju efter deras script, USA demokraternas, jude-oligarkernas. Så det verkar finnas en hand som inte vet vad den andra håller på med.

Visst är det märkligt att mordor är så desperata att de nu försöker rättfärdiga sitt mördande med att det finns laboratorier i Ukraina

.Kan ni behälla denna propaganda till rysk stats-tv och de trogdolyter som tror på den?
Citera
2022-03-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det är ju lite märkligt ändå när fact-checkers först går ut och dementerat påståendet att dessa Biolabb existerar, trots att det står med på USA:s ambassads hemsida, sedan kommer denna officiella talesperson ut och erkänner. Fact-checkers jobbar ju efter deras script, USA demokraternas, jude-oligarkernas. Så det verkar finnas en hand som inte vet vad den andra håller på med.
Kan nog var så att man inte riktigt vetat. Men det är ju ointressant då Ukraina liksom andra länder givetvis forskar inom biomedicin och har biolabb för forskning inom olika biokemiska områden.

Sedan förstår jag inte vad ordet jude har med saken att göra, det specifika omnämnandet om något förstärker ju verkligen konspirationsteorin.
Citera
2022-03-09, 15:14
Medlem
369Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det är inte bara USA som är ganska många om att skydda Ukraina. Frankrike, Belgien, Nederländerna, Portugal, Tjeckien, Rumänien, Kanada, Kroatien, Slovenien, Italien, Finland, Danmark, Norge och Sverige har alla skickat stöd militär utrustning till Ukraina. Ingen i Europa till att Ryssland invaderar något närliggande land och expanderar väster ut. Vi har redan haft Sovjetunionen liksom.

= Den djupa staten vet att det är över. Och vad ska man göra med alla MK-ultra "minions" i media som inte förstår et skit av vad som sker?

Många i väst som svettas pärlor nu. Och det har dom all anledning att göra med tanke på vad som stundar för miljontals människor som förrådet sitt land och ras (människan) för pengar och hierarki.

Det kommer bli hysteriskt kul när dessa giriga förrädare inser vad dom gjort avkall på i utbyte mot pengar (illusion).
Citera
2022-03-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 369Q
= Den djupa staten vet att det är över. Och vad ska man göra med alla MK-ultra minions i media som inte förstår et skit av vad som sker...

Många som svettas pärlor nu i väst. Och det har dom all anledning att göra med tanke på vad som stundar för miljontals människor som förrådet sitt land och ras (människan) för pengar och hierarki.

Det kommer bli hysteriskt kul när dessa giriga förrädare inser vad dom gjort avkall på i utbyte mot pengar (illusion).

Det enda som är "hysteriskt kul" är att du mest verkar rapa efter precis samma saker som florar på sidor med konspirationsteoerier.

Project MKUltra stoppades 1973 och de som man testade bl.a. LSD på var personer som på olika vis stod vid sidan om samhället. Om vi antar att sista personen utsattes 1972, så skulle denna då idag vara 50 år gammal. Så...vadå "MK-ultra minions i media"? Och vad har "djupa staten" med att t.ex. Rumänien, Tjeckien eller Sverige skickar vapen att göra menar du?
Citera
2022-03-09, 15:32
Medlem
Denna artikeln har ju åldrats väldigt bra !
"Russian media spreading disinformation about US bioweapons as troops mass near Ukraine
By Matt Field | February 8, 2022"

https://thebulletin.org/2022/02/russian-media-spreading-disinformation-about-us-bioweapons-as-troops-mass-near-ukraine/
Citera
2022-03-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Kan nog var så att man inte riktigt vetat. Men det är ju ointressant då Ukraina liksom andra länder givetvis forskar inom biomedicin och har biolabb för forskning inom olika biokemiska områden.

Sedan förstår jag inte vad ordet jude har med saken att göra, det specifika omnämnandet om något förstärker ju verkligen konspirationsteorin.
Skönt att höra för då gör det inte så mycket om ryssarna går in i labben och undersöker för deras soldaterna och civilbefolkningen är säker.
Citera
2022-03-09, 16:14
Medlem
Miffotmorgans avatar
Ryssland letar WMD i Ukraina?
Så lät det när Usa ledda av sionistiska judar krigade sönder Irak.
Citera
2022-03-09, 16:21
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Som vanligt lögner, lögner och åter lögner. Normalt för konspiratorikerna att aldrig ta till sig sanningen eftersom den alltid är ett bevis på motsatsen.

Undrar hur ni klarar er i vardagen?

Vi klarar oss utmärkt. Hur går det för egen del?

Ett bra knep i såna här situationer är att börja med läsa ett par "fact-checks" på ämnet. De brukar gå ut hårt och tvärsäkert i rubriksättningen, men sen framkommer det ofta en hel del intressant om man läser lite mellan raderna.

Det är uppenbart att dessa "fact-checks" är betydligt mindre tvärsäkra än vad du är, angående hur det ligger till i frågan om biovapen och USAs inblandning.

Här är en som jag tog på måfå:
"There are no US-run biolabs in Ukraine, contrary to social media posts"
https://www.politifact.com/factchecks/2022/feb/25/tweets/there-are-no-us-run-biolabs-ukraine-contrary-socia/

Ok ska vi nöja oss så? Nä sakta i backarna. Vi läser vidare...
Lägg märket till vilka anklagelser som debunkas, och vilka anklagelser de nogsamt väljer att inte diskutera.

-Vad innebär det att labbet inte är "US-run", som de skriver i rubriken? Oklart. Säger i vilket fall inte att USA / Pentagon inte är inblandade. Eller i hur hög grad de är inblandade. Skulle dessa biolab existera utan USAs inblandning? Diskuteras ej. Faktum är att det framgår tydligt av denna "fact-check" att Amerikanska DoD definitivt är inblandade:
Citat:
The U.S. Defense Department and the Ukraine Ministry of Health have had a partnership since 2005 to improve public health laboratories and prevent the threat of outbreaks of infectious diseases.
Partnership kan ju betyda lite allt möjligt. Gör dessa lab saker på uppdrag av Pentagon / DARPA? Är amerikanska militärforskare med diplomatpass inblandade? Det är en av anklagelserna. Och det absolut inget som denna, eller någon annan fact-check jag läst, förnekar.

-Var kommer finansieringen ifrån? Det framgår inte specifikt. Märkligt eftersom en av anklagelserna är att det är USA som står för finansieringen. I absolut sista stycket av artikeln klämmer dom fram med följande:
Citat:
While the U.S. may provide funding to upgrade or build labs in other countries, the labs are run by the partnering nations and the program’s goal is to prevent biological threats, not create them.

-Forskas det på "bio-defence" / biovapen? Det är inget som denna "fact-check" förnekar. Också märkligt, eftersom det är en av anklagelserna som framförts. Det är ju det hela saken gäller egentligen. De skriver följande:
Citat:
The Biological Threat Reduction Program, according to the U.S. Embassy in Ukraine, "works with partner countries to counter the threat of outbreaks (intentional, accidental or natural) of the world's most dangerous infectious diseases."

Farliga sjukdomar ja. Det är väl också en definition av biovapen, tex mjältbrand. Och varför fan skulle Amerikanska militären vara inblandad för annars? Har du något vettigt svar på det?
Citera
2022-03-09, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Jag hittar ingen information om att de "tvingades registrera sig i Estland"; jag har så klart redan använt sökmotorer för att försöka ta reda på om det du säger är sant. Vänligen hänvisa till en källa; det är faktiskt du som påstår någonting, inte jag.
Ja. Jag hade fel om detta. Och jag måste ärligt erkänna det. Fria Tider registrerades i Estland och inte i Sverige av skäl som jag inte förstod. Möjligen på grund av lägre skatter.
En gång misstolkade jag dessa ord:
"Banker har länge använt penningtvättslagens krav på kundkännedom som ett svepskäl för att göra sig av med kunder de vill slippa av helt andra anledningar, exempelvis av politiska skäl. Den här domen är ett välkommet klargörande av att regelverket inte får missbrukas på det viset", säger advokat Carl Ridderstråle, som företrädde Widar Nord i målet, till Fria Tider.
https://www.friatider.se/swedbank-doms-obefogad-uppsagning-av-widar-nords-konto

Så. Vad är vårt resultat? Inte en enda regeringsvänlig svensk publikation rapporterade om amerikanska biologiska laboratorier i Ukraina?
Citera
2022-03-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Ja. Jag hade fel om detta. Och jag måste ärligt erkänna det. Fria Tider registrerades i Estland och inte i Sverige av skäl som jag inte förstod. Möjligen på grund av lägre skatter.
En gång misstolkade jag dessa ord:
"Banker har länge använt penningtvättslagens krav på kundkännedom som ett svepskäl för att göra sig av med kunder de vill slippa av helt andra anledningar, exempelvis av politiska skäl. Den här domen är ett välkommet klargörande av att regelverket inte får missbrukas på det viset", säger advokat Carl Ridderstråle, som företrädde Widar Nord i målet, till Fria Tider.
https://www.friatider.se/swedbank-doms-obefogad-uppsagning-av-widar-nords-konto

Så. Vad är vårt resultat? Inte en enda regeringsvänlig svensk publikation rapporterade om amerikanska biologiska laboratorier i Ukraina?

Jag vet inte ens vilken tes du driver längre. Det har väl inte ens bekräftats att det handlar om amerikanska laboratorier. Det här med "regeringsvänliga publikationer" har du inte nämnt förrän nu, heller.
Citera
2022-03-09, 17:22
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
USA har inga "bioweapons laboratories" någonstans sedan 1969. Däremot sysslar de fortfarande med "bio-defence". Oklart vad skillnaden är i praktiken.

Det finns i vilket fall inget som säger att man inte kan forska på "bio-defence" i ett lab som inte har ordet "bio-defence" på skylten utanför grinden. Och om Pentagon och DARPA är inblandade i labbet så skulle jag själv utgå ifrån att forskningen definitivt innefattar "bio-defence". Såklart fritt för alla att dra sin egen slutsats.

Enkelt. Biovapenlaboratorier är forskning på offensiva vapensystem som nyttjar bakteriologiska eller virusbaserade sjukdomar. Se "Biopreparat" som exempel.

Biologiska försvarslaboratorier är laboratorier som forskar på vaccin, mediciner och tekniker för att motstå angrepp med vad biovapenlaboratorierna framställer.
Citera
2022-03-09, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Biologiska försvarslaboratorier är laboratorier som forskar på vaccin, mediciner och tekniker för att motstå angrepp med vad biovapenlaboratorierna framställer.

Ett labb som gör ovanstående behöver i samma verksamhet göra nedanstående:

Citat:
Biovapenlaboratorier är forskning på offensiva vapensystem som nyttjar bakteriologiska eller virusbaserade sjukdomar. Se "Biopreparat" som exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in