Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
1. Han behöver inte veta att de är skyldiga. Det är en felaktig slutsats. Brevskrivaren kunde lika gärna ha skrivit detta när de hade en verklig GM i förvar.
2. Tror nog extremt många var pålästa om vad som stått och sagts i media.
3. Handstilsexperten Expressen kontaktade sa att SE inte skrivit breven. Och det spelar ingen roll hon jämförde med fina brev eller äldre slarviga anteckningar. Läs på lite om hur de granskar, det är intressant. Att helt dölja sin handstil är nästan omöjligt.
4. Vad har SE med Norrtälje och Mariestad att göra? Från var ligger Mariestad och Norrtälje i samma riktning? Berör denna punkt SE på något sätt.
1. Brevskrivaren var onekligen snabb i reaktionen. En dag efter att 33-åringen häktades.
2. Förvisso, men hur många hade samma patos mot upplevda "orättvisor" som vår herre? Jämför med Anér-brevet.
3. Sa inte experten att det inte var troligt, på basis av radavståndet? Har tyvärr inte tillgång till den artikeln längre. För egen del tror jag att det spelar stor roll beroende på vilken stilnivå man jämför med. SE ser ut att ha minst fyra nivåer, då han är en mästare på att skriva för hand.
Anteckningarna från 60-talet har ju ingen likhet med kalligrafin alls. Varken när det gäller bokstäver, lutning eller radavstånd. Om jag vore grafolog, eller vad det kallas, skulle jag jämföra hans anteckningar från 80-talet, det vill säga det som är hans stilnivå 3 eller 4, med breven.
Redan i kalligrafin ser man dock flera likheter med breven, liksom några få i texterna från 60-talet.
Sedan om det är beroende på att alla lärde sig samma sätt att skriva i skolan kan jag inte bedöma.
4. Oj, förlåt. Mariehamn ska det naturligtvis stå. Får skylla på autokorrekt eller nåt.

SE medger i ett förhör att han har varit i Mariehamn, men inte "vid det tillfället", om jag minns rätt. Har tyvärr inte tid att kolla källor för tillfället. Korseld både i debatten och i arbetet.