2022-03-09, 12:15
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Hahahahahahaha, och vad innebär det här med att "rinna ut i sanden" för alla ryssar i Ryssland?

Du är rolig du!

Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Plus att varför skulle Putin vara rädd för nazister och knarkare! Han kan ju omöjligt tro att det är en vidare stor del av befolkningen som är så blåsta att dom går på det här.

Nej ingen majoritet, men sossen Magdalena Andersson skickade svenska vapen till dem, om de bilder som visar att Azov tog emot dem stämmer (trots att en minoritet svenskar ansåg det var bra att neutrala Sverige gjorde det).
Citera
2022-03-09, 12:16
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Samtidigt vad avgör att ett krig är " lyckat". Att massakerar så mycket som möjligt, dödar allt o alla. Tankefel

Att militära objektiv uppfylls tillfredsställande med så lite förluster som möjligt för den egna sidan.

Så inte särskilt lyckat skulle jag vilja påstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det är osmakligt att dela. Om du är upprörd så ägna dig inte åt krigsbrott i alla fall

Krig är osmakliga. Vad är du kinkig över, långt från det värsta vi sett av kriget.

Hur vet du att ett krigsbrott ligger bakom det på videon? Krig leder till explosioner, död och olycka tyvärr. Det betyder inte att det är krigsbrott.

Klusterbomber, det är ett krigsbrott.
Att bomba sjukhus och skolor är ett krigsbrott.

Detta har hänt, men inte på videon vad jag kan se, tyvärr verkar en man vara död och brinna på marken. Oavsett sida, så lider jag med dess anhöriga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vilket nu Ryssland får lära sig den hårda vägen.
Bra poäng!

Vilket du också kommer att får lära dig.
Citera
2022-03-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Precis, Expo har ignorerat att granska Azov.

Det finns en artikel om Azov på Expo...
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Imorgon är det två veckor sedan invasionen inleddes. Två veckor.

Och den största stad som Ryssland har tagit är fortfarande Kherson, som är Ukrainas 17:e största stad och ligger nära gränsen till Krim.

Man har försökt ta Kiev, Kharkiv, Mariupol sedan dag ett, men är egentligen inte närmare att lyckas. Smtidigt har ryssarna satt in allt de har (utan att kalla in reserver), varav mycket är utslaget. Men lätta defensiva vapen, de som ukrainarna varit så framgångsrika med, fortsätter att strömma in i Ukraina.

Rent objektivt så går det knappast att hävda att detta är lyckat för ryssarna.
Mja, men de har lyckats döda massa bebisar? Det är väl det de mäter sin framgång i börjar jag snart tro.

Mycket tal om att de STORSATSAR på att storma Kiev. Vilket betyder att de numer skiter i allt och bara vill in i staden. Kommer bli SPÄNNANDE! Speciellt när boende får ligga och sova på en säng med pansarskott, rpg, nlaw, ak50000, molotov-coktails, stinger-missiler, samurajsvärd och pride-flaggor.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Nej ingen majoritet, men sossen Magdalena Andersson skickade svenska vapen till dem, om de bilder som visar att Azov tog emot dem stämmer (trots att en minoritet svenskar ansåg det var bra att neutrala Sverige gjorde det).

Det var bara V som röstade emot. Maggan har inte skickat på eget bevåg utan en överväldigande majoritet av våra representanter i riksdagen gjorde det.
Senast redigerad av AlabamaHotcakes 2022-03-09 kl. 12:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
I EU- och NATO-landet Slovakien så ska man nu kunna få upp till 25 års fängelse om man i t.ex. social media uttrycker sig på ett icke-negativt sätt om Ryssland och deras agerande i Ukraina. Detta är censur och förtryck av yttrande- och åsiktsfrihet på en rent stalinistisk nivå.

De är säkert judar va? Nu kommer spökena igen...
Citera
2022-03-09, 12:18
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det här kommer att kosta Europa väldigt mycket och gynna Kina enormt. Det enda Ukraina hade behövt göra var att säga att dom skulle vara neutrala. Men nej, så nu får dom ta konsekvenserna och den där puppet presidenten Zelensky.

Du tror på fullt allvar att det räckt för Putler?

Nazister, NATO, folkmord i Donbass är endast löjliga svepskäl som endast en hjärntvättad ryss kan tro på.

Putler är där för att råna Ukraina på Neongas,korn/veteproduktion och lägga beslag på gasreserverna i Svarta havet.

Ovan plus det faktum att han vill återställa Sovjetunionen och hamna i historieböckerna är anledningarna till att det just nu pågår ett stort massivt krig i Ukraina.

Putler är en total nolla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Var det NATO/USA som invaderade Ukraina?

Det har jag inte sagt. Sa bara att alla visste vad konsekvensen skulle bli om Ukraina försågs med mer vapen och eventuellt gå med i NATO. Om du inte gillar konsekvenserna. Tufft för dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Krig är osmakliga. Vad är du kinkig över, långt från det värsta vi sett av kriget.

Hur vet du att ett krigsbrott ligger bakom det på videon? Krig leder till explosioner, död och olycka tyvärr. Det betyder inte att det är krigsbrott.

Klusterbomber, det är ett krigsbrott.
Att bomba sjukhus och skolor är ett krigsbrott.

Detta har hänt, men inte på videon vad jag kan se, tyvärr verkar en man vara död och brinna på marken. Oavsett sida, så lider jag med dess anhöriga.
Jag har den ståndpunkten bara, Jag vet att krig är vidrigt.
Nu ser jag aldrig länkar så vet aldrig hur allvarliga de är.
Men att filma o publicera döda i krig är ett brott.
Må freden segra
Citera
2022-03-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men nu besegrar och förnedrar skämtlandet din älska stormakt. Ryska soldater bränns till döds i sina pansarbilar och de ryska sjukhusen fylls med skadade soldater. Andra har blivit fångar och gråter inför kamerorna. Deras modernaste flygplan skjuts ned av enskilda soldater med en robot.

Din fina stormakt kan bara terrorbomba civila nu.

Allt för att att de har konstiga märken på uniformerna?
Soldater dör i krig. Civila dör i krig. Nazzar dör i krig återigen, vilket är mycket tillfredsställande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in