2022-03-09, 11:49
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ukraina målar Z på alla utslagna fordon.

Ha ha ha, desperationen tilltar hos pruttlerpojkarna för varje timme nu

Spännande att följa förfallet.

Ja de målar dit Z, och sen står de och bränner med sina cigarettändare på färgen så att det inte ska se nymålat ut, eller hur

Du är verkligen värdelösare än en liten skalbagge lille man. En helt meningslös existens. Uppdaterar min signatur nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Stöttar?? Regeringen - en delvis skådespelande etniskt judisk - samarbetar med ryss-trakasserande Azov. Till och med Expo har i dagarna medgett detta samt att de avstått granska Azov.

Har inte expo granskat Azov?
https://expo.se/2022/02/krigshotet-en-chans-for-hogerextrema-i-ukraina

Då kanske regeringarna i Ukraina och Ryssland skulle samtala i frågan om de kan samarbeta emot alla nazister? Jag är övertygad om att ukrainska regeringen hellre samarbetar med Ryssland för att oskadliggöra nazister än att behöva invaderas av halva Rysslands krigsmakt och bli totalt ockuperade.

Varför behöver Ryssland Krim om de skall ta ihjäl nazister?

Varför behöver Donbass-republikerna vara självständiga för att man skall ta ihjäl nazister?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag trodde de skulle starta något i natt eller idag på morgonen men inget hände. De har samlat helikoptrar i Minsk men verkar inte starta någon ny operation. vad väntar de på? Ett utdraget förlopp måste vara till Rysslands nackdel; de nöts långsamt ned och opinionen mot kriget i Ryssland kommer gradvis öka. Samt att de ekonomiska sanktionerna kommer att bli mer kännbara med tiden.

Putin måste göra något! Annars kommer Ukraina att ta initiativet i kriget.

Man undrar ju vad ryssarna väntar på. Jävla mellanmjölks-invasion. VARJE dag som går utan total seger är ju en fullkomlig katastrof för den ryska moralen och för den ryska ekonomin. Världen skrattar åt dem. Steppa upp Ryssland eller dra er ur!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

För övrigt tycker jag det är konstigt att USA tvekar att ge Ukraina MIG-planen. Men det är kanske bara ett spel för galleriet.

Mig 29 är ju ett jaktplan och det behövs en större apparat för att det ska kunna användas. Sen det är nog mycket effektivare/enklare att bekämpa ryska plan just nu genom att använda luftvärn och ge Intel till Ukraina när/var det ska tända radar och avfyra

Mig 29 kan droppa bomber mot markmål men det inte det den är bra på sen är det svårt att komma nära ryska trupper på grund av deras luftvärn(svårt att slå ut den support det har på vitryska sidan tex ). Så är bättre att supporta med materiel till dom turkiska drönare Ukraina har och skicka extra sånna istället. Dom är mycket effektivare.

Är bättre att donera planen efter konflikten än att ge ryssen tillfälle att skrota dom nu när dom mest kommer stå på marken ändå.
Citera
2022-03-09, 11:50
Medlem
Massmedias avatar
Jag tittar på https://liveuamap.com/ och jag ser inga som helst förändringar i positionerna sedan igår. Kartan uppdateras, det är måga nya ikoner och händelser, exempelvis stora folkliga protester mot ryssarna uppe i mot gränsen mot Ryssland.

Men har det inte varit några avancemang alls på ett dygn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamBamFunkhouser
Visst är det så. Det fysiska krigets utgång har egentligen ingen större betydelse för hur detta slutar. EU är nu så less på Putin att de är beredda att ta den ekonomiska smällen oavsett vad. Tomma butikshyllor, icke fungerande betalkort och massarbetslöshet och misär är det som kommer fälla Putin. Sen får vi bara hoppas att det blir väst och inte Kina som tillsätter den nya presidenten.

Det här kommer att kosta Europa väldigt mycket och gynna Kina enormt. Det enda Ukraina hade behövt göra var att säga att dom skulle vara neutrala. Men nej, så nu får dom ta konsekvenserna och den där puppet presidenten Zelensky.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det kan också vara så att MIG-planen inte är exakt det som Ukraina behöver. Javelins och pansarskott kanske är effektivare.
Fundera på om det finns möjligheter att stoppa ambassadpersonalens bankomatuttag här i Sverige. Vi måste använda lite fula metoder nu.
Så att dom förstår att det är krig.

Intressant, aktivister på bankerna skulle kunna knappa in på sin dator att deras kort inte är giltiga. Restauranger skulle kunna säga till dem att det är fullbokat. Taxiappar skulle kunna säga att det inte finns några lediga bilar. internetleverantörerna skulle kunna säga att det är något tekniskt fel med ambassades uppkoppling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Plus om Putin nu är så rädd för nazister så borde han ta tag i sina egna ryska nazister.

Varför gör han inte det?

Invaderar andra länder för att kriga är så mycket bättre, tycker dåren.

Nazist-argumentet är enkom en chimär. Nonsens. Dravel.
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det kan också vara så att MIG-planen inte är exakt det som Ukraina behöver. Javelins och pansarskott kanske är effektivare.

Fundera på om det finns möjligheter att stoppa ambassadpersonalens bankomatuttag här i Sverige. Vi måste använda lite fula metoder nu.
Så att dom förstår att det är krig.

Har de kort som är giltiga i Sverige, trodde att deras visa och Mastercard var indragna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag håller verkligen inte med. Ju längre invasionen har pågått desto mer åt pro-ryssland lutar jag faktiskt.

Ok, finns ju dårar överallt.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Nej! Det skulle jag verkligen inte göra. Mn nu är det Skurkraina vi pratar om här.
Ukraina är ett paradis jämfört med ert mordor.
Paria är vad ni är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag håller verkligen inte med. Ju längre invasionen har pågått desto mer åt pro-ryssland lutar jag faktiskt.

Ändå starkt att du skriver invasion. Det tar emot lite för de proryska skribenterna här att skriva det. Kudos. Om du ska inrätta dig efter den linjen så får du tänka på den formuleringen framöver bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in