2022-03-09, 12:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Zelensky har inte ens makt eller ballar att beordra nassarna i leden att SLUTA använda sina nazistiska märken och politiska tillhörighet för att det ser dåligt ut för omvärlden. Till och med NATO raderade ett inlägg där man såg en patch som har sina rötter i nazi-tyskland.
Tänk om svensk militär var så splittrad. Vi utkämpar krig och där är en av mina medsoldater med en miljöpartist patch på uniformen. Och där är i skyttegraven är centerpartibattaljonen.
Hahaha. Ukraina är europas skämtland. En parodi på en komedi. En buskisföreställning på sin höjd.

Men nu besegrar och förnedrar skämtlandet din älska stormakt. Ryska soldater bränns till döds i sina pansarbilar och de ryska sjukhusen fylls med skadade soldater. Andra har blivit fångar och gråter inför kamerorna. Deras modernaste flygplan skjuts ned av enskilda soldater med en robot.

Din fina stormakt kan bara terrorbomba civila nu.

Allt för att att de har konstiga märken på uniformerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den står helt stilla. Inte en rörelse.

KATASTROF. Men enligt antimedelklass är det väl planenligt.., allt är lugnt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Men allt är ju lugnt enligt dig?
Långsiktigt ja! Kortsiktigt vill man inte ge någon ammunition till spinndoktorerna i väst. Rysslands plan är att bara låta det rinna ut i sanden. vilket det gör.
Citera
2022-03-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Hur går det för tivolikonvonjen på 67 km, har den börjat röra på sig nu efter ha stått stilla i snart 10 dagar? Någon som vet?

Dom väntar på att det ska bli fint väder, deras stridsvagnar fungerar bara när det är torrt!
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Jepp. Så är det.

Precis, Expo har ignorerat att granska Azov.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Mer ryskt skrot. Det ser ut som ett lik brinner? Svårt att se men det är kanske möjligt.

https://mobile.twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1501514660503343104
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Imorgon är det två veckor sedan invasionen inleddes. Två veckor.

Och den största stad som Ryssland har tagit är fortfarande Kherson, som är Ukrainas 17:e största stad och ligger nära gränsen till Krim.

Man har försökt ta Kiev, Kharkiv, Mariupol sedan dag ett, men är egentligen inte närmare att lyckas. Smtidigt har ryssarna satt in allt de har (utan att kalla in reserver), varav mycket är utslaget. Men lätta defensiva vapen, de som ukrainarna varit så framgångsrika med, fortsätter att strömma in i Ukraina.

Rent objektivt så går det knappast att hävda att detta är lyckat för ryssarna.
Citera
2022-03-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja, du är väl en sån där lånetorsk som tror att allt är oändligt. Själv så skulle jag inte förnedra mig själv genom att stoppa i mig skräp från McDonalds.
Fast de ger fortf lön till personalen..bra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Långsiktigt ja! Kortsiktigt vill man inte ge någon ammunition till spinndoktorerna i väst. Rysslands plan är att bara låta det rinna ut i sanden. vilket det gör.

Hahahahahahaha, och vad innebär det här med att "rinna ut i sanden" för alla ryssar i Ryssland?

Du är rolig du!
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Matbristen är ju redan påtaglig i Ryssland, själv hedrar jag Donken med ett besök då de beslutade att stänga i Ryssland, dricker en Cola då även de stängde ner, kommer sedan att ta min Toyota som jag köpte i förmiddags efter deras beslut att stänga i Ryssland och åka till Ikea och HM och shoppa loss.

Livet är härligt i Sverige, tänk vad vi kan shoppa loss 😁
Tänk vilken lyx att ha ett fungerande bankkort. Sen också kunna ifrågasätta en invasion av sitt granland utan att få 15 års fängelse. VILKEN LYX!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Att det vi gemensamt har framför oss är mycket tuffa tider p.g.a. NATO/USA. Men det övergår nog ditt förstånd. Så jag låter det vara vid det.

Jaha! Men du glömde bort det faktum att det var Ryssland som drog igång det hela
Citera
2022-03-09, 12:11
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Matbristen är ju redan påtaglig i Ryssland, själv hedrar jag Donken med ett besök då de beslutade att stänga i Ryssland, dricker en Cola då även de stängde ner, kommer sedan att ta min Toyota som jag köpte i förmiddags efter deras beslut att stänga i Ryssland och åka till Ikea och HM och shoppa loss.

Livet är härligt i Sverige, tänk vad vi kan shoppa loss 😁

Och hur lyckades Ryssland plötsligt få matbrist? De kan nästan föda hela Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in