2022-03-08, 21:19
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ja man vet knappt vad man ska säga, är du ett konstfackprojekt?

Det hoppas jag. Det är iallafall inget riktigt Arsenal fan, men det tror jag alla förstår.
Citera
2022-03-08, 22:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja man vet knappt vad man ska säga, är du ett konstfackprojekt?
Nope Däremot så konstaterar jag fakta. Och fakta är att Salah (och Mane) är nästan lika bra som skådespelare som han är som fotbollsspelare, tycker han borde ta och satsa på en karriär inom Hollywood när han väl bestämmer sig för att lägga skorna på hyllan.
Citera
2022-03-08, 22:49
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nope Däremot så konstaterar jag fakta. Och fakta är att Salah (och Mane) är nästan lika bra som skådespelare som han är som fotbollsspelare, tycker han borde ta och satsa på en karriär inom Hollywood när han väl bestämmer sig för att lägga skorna på hyllan.

Du och dina fakta, har du glömt bort Fjonaldo?
Citera
2022-03-08, 22:56
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Fast det är liksom inte fakta, det fanns en bra artikel i grunden med statistik som du bara struntade i för att köra någon konstig oneliner som är löst kopplat till ämnet.
Det tar ingenting framåt utan i sidled i sin höjd. Det är som om du får betalt per inlägg.
Du påminner om en nära släkting till mig med autism och grav ADHD. totalt osammanhängande inlägg med en egen typ av logik som bara du förstår.
Citera
2022-03-08, 23:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
100% säker är man på något som är ställt utom rimligt tvivel och när det är över tio omgångar kvar av en säsong och ingenting är avgjort än så är sådana påståenden bara skrattretande. Vad är det, enligt dig, som gör att man som Liverpool-supporter ska vara ödmjuk just nu? De går som tåget i ligan med 7 raka vinster och har förlorat två matcher på hela säsongen. Utveckla gärna för din ståndpunkt är fan ta mig obegriplig.

Everton är verkligen övermäktiga - där är vi för en gång skull helt eniga, Tennsoldat Andersson. Deras största bedrift den här säsongen måste vara när de slog Arsenal, Londons bästa lag och en gigant inom europeisk fotboll, med 2-1 i december.
Jag är lika säker nu på vilka lag det är som slutligen kommer hamna 1-4 som det jag var i juli mnd (när jag först presenterade ”min” topp 4 lista), då blev jag däremot hånad av flera användare här inne. Men såhär långt, så har min försäsongsanalys för topp 4 i EPL 21/22 stämt med ca 95%. Var/när har jag påpekat att Liverpool fansen har ingen anledning till att flyga högt och/eller vara kaxiga?🤔 Dock så hade jag avstått från att hävda att Arsenal kommer krossa Liverpool på deras hemmaplan och/eller att Arsenal kommer vinna ligan, om läget hade varit tvärtom för de två lagen, alltså om det var Arsenal som låg tvåa på tabellen med chans på ligatiteln, och om det var Liverpool som låg på 4:e. Är detta klart för dig nu?

Jodå, jag fattar allt att det är viktigt för en klubb där prisskåpet består 90% av damm och 10% av antik silverware att slå en superklubb som Everton.. som ju dessutom har den överlägset bästa managern i hela EPL (Fatboy). Kolla upp själv vilken klubb av Arsenal och Tottenham (eller Chelsea) det är som har starkast ekonomi, flest medlemmar, drar flest fans på hemmamatcher, säljer flest supporterprylar på världsbasis etc, etc.

Kanonen: BANG!, Kycklingen: Beep! Beep!
Citera
2022-03-09, 06:17
Medlem
Citat:
Jag är lika säker nu på vilka lag det är som slutligen kommer hamna 1-4 som det jag var i juli mnd (när jag först presenterade ”min” topp 4 lista), då blev jag däremot hånad av flera användare här inne. Men såhär långt, så har min försäsongsanalys för topp 4 i EPL 21/22 stämt med ca 95%. Var/när har jag påpekat att Liverpool fansen har ingen anledning till att flyga högt och/eller vara kaxiga?🤔 Dock så hade jag avstått från att hävda att Arsenal kommer krossa Liverpool på deras hemmaplan och/eller att Arsenal kommer vinna ligan, om läget hade varit tvärtom för de två lagen, alltså om det var Arsenal som låg tvåa på tabellen med chans på ligatiteln, och om det var Liverpool som låg på 4:e. Är detta klart för dig nu?

Jodå, jag fattar allt att det är viktigt för en klubb där prisskåpet består 90% av damm och 10% av antik silverware att slå en superklubb som Everton.. som ju dessutom har den överlägset bästa managern i hela EPL (Fatboy). Kolla upp själv vilken klubb av Arsenal och Tottenham (eller Chelsea) det är som har starkast ekonomi, flest medlemmar, drar flest fans på hemmamatcher, säljer flest supporterprylar på världsbasis etc, etc.

Kanonen: BANG!, Kycklingen: Beep! Beep!
Du kan försöka provocera mig hur mycket du vill med Tottenhams brist på titlar men det biter ändå inte. Man är härdad, vet du och det är för övrigt typiskt dig att dra upp Tottenham så fort du och jag diskuterar något som överhuvudtaget inte har med Tottenham att göra. Så fort du får mothugg av bättre debattörer tar du till personangrepp och ska börja jämföra saker med sagda skribents eget lag, när det var något helt annat som diskuterades. Är det ditt sätt att försöka ”vinna” en diskussion?

Om Arsenal är så jävla bra så borde du sluta jämföra dem med Tottenham, som ju enligt dig är ett skitlag? Du erkänner hela tiden indirekt att lagen befinner sig på samma nivå just nu. Ni har sjunkit lågt sedan Inwankables? Som jämför er med Tottenham för att må bra och intala er saker Du skriver för fan mer om Tottenham än vi som faktiskt håller på laget.

Och jag tänker inte kolla upp vilken klubb som har flest supportrar eller bäst ekonomi för jag bryr mig inte om låtsaspriser. Vet dock att du är besatt av sånt för att trösta dig själv. Du vet, sånt ska omsättas till framgångar på plan också. Ni tog er inte ens till Europa?
Citera
2022-03-09, 13:54
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Oroväckande för Everton är att Lambard har väldigt svårt att sätta ett fungerande försvarsspel, tiden i Everton påminner hittills mycket om tiden i Chelsea där det var öppna spjäll bakåt. Man såg direkt vilken skillnad det blev bakåt när Tuchel kom in och styrde upp Chelsea.

Frågan är vad som händer med Lampards tränarkarriär om det skulle sluta så olyckligt om klubben åker ur? Över innan den knappt har börjat? Klart att det inte är några problem för Frank att få träna nån klubb i League ett eller två med den historien han har men det är knappast där han vill vara.

Ja, dem är ju helt sanslöst dåliga bakåt och värre har det bara blivit med frank som tränare.

Tänka sig att Everton mycket möjligt åker ur, då blir det nog svårt för Frank att få ett nytt tränarjobb i PL, alla lag på nedre halvan vill ju gärna ha en tränare som kan sätta ett försvar, det är ju precis vad Frank inte klarar av.

Men hans namn verkar ju lock, vilket är konstigt i en industri som det faktiskt är att man inte behöver större meriter än så innan man får ett toppjobb, se bara både Arteta och Ole Gunnar, båda är egentligen inte kvalificerade för de jobb de har/hade, verkar ha fått det pga deras status i klubben.
Citera
2022-03-09, 18:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Du och dina fakta, har du glömt bort Fjonaldo?
Fattar ärligt talat inte vad du syftar på med det inlägget.
Citat:
Fast det är liksom inte fakta, det fanns en bra artikel i grunden med statistik som du bara struntade i för att köra någon konstig oneliner som är löst kopplat till ämnet.
Det tar ingenting framåt utan i sidled i sin höjd. Det är som om du får betalt per inlägg.
Du påminner om en nära släkting till mig med autism och grav ADHD. totalt osammanhängande inlägg med en egen typ av logik som bara du förstår.
Att det i ditt huvud liksom inte är fakta att Salah och Mane EPLs är två största skådisar har 0 betydelse, eftersom att jag alltid förhåller mig till verklighetsbaserad fakta. Så du tror du att man får betalt per inlägg, och/eller att man har autism och ADHD p g a att man konstaterar fakta? Haha....😅 Ta av dig foliehatten, lilla gubben.
Citera
2022-03-09, 18:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Du kan försöka provocera mig hur mycket du vill med Tottenhams brist på titlar men det biter ändå inte. Man är härdad, vet du och det är för övrigt typiskt dig att dra upp Tottenham så fort du och jag diskuterar något som överhuvudtaget inte har med Tottenham att göra. Så fort du får mothugg av bättre debattörer tar du till personangrepp och ska börja jämföra saker med sagda skribents eget lag, när det var något helt annat som diskuterades. Är det ditt sätt att försöka ”vinna” en diskussion?

Om Arsenal är så jävla bra så borde du sluta jämföra dem med Tottenham, som ju enligt dig är ett skitlag? Du erkänner hela tiden indirekt att lagen befinner sig på samma nivå just nu. Ni har sjunkit lågt sedan Inwankables? Som jämför er med Tottenham för att må bra och intala er saker Du skriver för fan mer om Tottenham än vi som faktiskt håller på laget.

Och jag tänker inte kolla upp vilken klubb som har flest supportrar eller bäst ekonomi för jag bryr mig inte om låtsaspriser. Vet dock att du är besatt av sånt för att trösta dig själv. Du vet, sånt ska omsättas till framgångar på plan också. Ni tog er inte ens till Europa?
Försöker inte att provocera ngn, och jag kan inte se på vilket vis jag gick över till personangrepp i det förra inlägget.

Hursomhelst, var/när har jag jämfört Arsenal mot Tottenham?🧐 Drar bara upp faktabaserad statistik osv, om/när ngn Tottenham börjar att kaxa sig. På samma sätt som när storebrorsan tillslut tröttnar på all tjatet från lillebrorsan. That’s it

Ha en fortsatt trevlig kväll 🍺🥜😀
Citera
2022-03-09, 22:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, dem är ju helt sanslöst dåliga bakåt och värre har det bara blivit med frank som tränare.

Tänka sig att Everton mycket möjligt åker ur, då blir det nog svårt för Frank att få ett nytt tränarjobb i PL, alla lag på nedre halvan vill ju gärna ha en tränare som kan sätta ett försvar, det är ju precis vad Frank inte klarar av.

Men hans namn verkar ju lock, vilket är konstigt i en industri som det faktiskt är att man inte behöver större meriter än så innan man får ett toppjobb, se bara både Arteta och Ole Gunnar, båda är egentligen inte kvalificerade för de jobb de har/hade, verkar ha fått det pga deras status i klubben.
Everton är så extremt usla och tråkiga, hoppas att de ramlar ner.

Fatboy överskattas def som tränare p g a hans karriär som spelare, och kollar man noga på det så var hans tid med Derby ganska medioker den oxå. Solskjaer och Lampard har helt klart fått deras tränarjobb för deras status som spelare, men tror inte att så är fallet med Arteta. Han anses inte som ngn legend i Arsenal, och han har nog större status bland Everton fansen än vad han har bland Gooners. Verkar mer som att Arteta fick jobbet som Arsenal boss för att han var känd för sina taktiska kunskaper redan som spelare, samt att han var assi.tränare till Pep i Man City.
Citera
2022-03-09, 22:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Arsenal är, enligt div källor, på jakt efter Wolves’ Ruben Neves. Vore ju en nice signering, om han inte blir för dyr.
Citera
2022-03-09, 23:08
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Arsenal är, enligt div källor, på jakt efter Wolves’ Ruben Neves. Vore ju en nice signering, om han inte blir för dyr.

Den tönten kan stanna hos Wolves och fortsätta grina över att motståndare firar sina segrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in