2022-03-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Personliga skäl??? Att genomkorrupta Ukrania inte skaffar kärnvapen igen ligger i hela världens intresse.
Det ryktas även att WEF via Ukraina skaffar sig nya biovapen att släppa ut och sådana rykten tenderar ju att vara sanna. Corona räckte nog inte.

Så du menar att Ryssland för detta för att det är fel med korruption?

Även svenska försvarsministern sa att det kommer ner till att det är putin och bara putins perosnliga skäl som driver deras krig. Ryssarna i allmänhet vill inte ha detta krig (om ens nån ryss utöver putin). Dom flesta får inte ens veta vad som händer.
Citera
2022-03-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Så du menar att Ryssland för detta för att det är fel med korruption?

Även svenska försvarsministern sa att det kommer ner till att det är putin och bara putins perosnliga skäl som driver deras krig. Ryssarna i allmänhet vill inte ha detta krig (om ens nån ryss utöver putin). Dom flesta får inte ens veta vad som händer.

Har du hört talas om icke-spridnings-avtal? Vet du vad kärnvapen i fel händer kan ställa till med?
Vartför skriver du/jag ens? Vem försöker du lura?
Jag säger inte att Putin följer internationell lag. Inte ens att han är en bra ledare, mren hoppas verkligen att han lyckas.
Senast redigerad av ManManne 2022-03-08 kl. 20:41.
Citera
2022-03-08, 20:45
Medlem
Oj vaknade ni nu ...Det va många år sedan Sverige och Svenskar va särskilt populära någonstans.
Det är bara ni 7 miljoner (eller hur många ni nu är?vet ni själva?)Svenskar som fortfarande inte fattat det.
Citera
2022-03-08, 21:44
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromandude
Det betyder att de läser era nyheter. Ni uppfattas som hotfulla och aggressiva.

I andra länder så uppfattas man som hotfull, aggressiv och konfliktsökande om man stirrar på och pratar illa om någon.

Det betyder att man vill bråka.

Problemet är att "bråka" betyder något helt annat i Ryssland än vad det gör i Sverige.

Men visst, fortsätt bara, det lär sluta lyckligt.

Förstår väl vem som helst att det inte kommer.
Så ryssar är som muslimska araber i mentalitet. Fast de är kristna (en förvriden version av kyrkan, men ändå) och vita (fast deras blod är väl mest mongoliskt?).
Citera
2022-03-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Så ryssar är som muslimska araber i mentalitet. Fast de är kristna (en förvriden version av kyrkan, men ändå) och vita (fast deras blod är väl mest mongoliskt?).

Dom är vuxna män.

Det här är något man förstår i alla länder, västvärlden är ett undantag.
Citera
2022-03-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har du hört talas om icke-spridnings-avtal? Vet du vad kärnvapen i fel händer kan ställa till med?
Vartför skriver du/jag ens? Vem försöker du lura?
Jag säger inte att Putin följer internationell lag. Inte ens att han är en bra ledare, mren hoppas verkligen att han lyckas.

Du bemöter inte överhuvudtaget det jag skriver. Rysslands befolkning vill inte ha detta krig.
Citera
2022-03-08, 22:04
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nu är sveriges export till Ryssland inte gigantisk runt 23 miljarder/år men det är många småföretag som är direkt beroende av denna. Dessa företag kommer få det extremt tufft efter detta.
Jag förstår att avbruten relation till länder får konsekvenser.

Men konsekvenserna att fortsätta att göra affärer med ett land som Ryssland får ännu större konsekvenser.

Titta på Tyskland som verkligen satsat på fel häst. De har varit naiva på en nivå som borde vara brottslig. Att skapa ett energiberoende till en så oberäknelig och aggressiv part som Ryssland är oerhört.

Europa måste hitta vägar att klippa alla band till en sådan opålitlig, hotfull och farlig partner.

Det kommer att kosta oss. Självklart. Men det kommer att kosta ännu mer att fortsätta handeln och låtsas-relationen.

Alla vaknade upp abrupt nu. Vi får alla anpassa oss till en värld utan Ryssland som partner utan som ett konstant hot. Du vet aldrig när Ryssland går från handel till hot till våld. Fullständigt opålitligt.
Citera
2022-03-08, 22:12
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Hade vart enklar att skrive en barnslig lista på 'vänliga länder' skulle nog bara vara kina och NK.
Men då hade de inte kunnat hota. Och de villa hota. Istället för att räkna upp sina tre vänner så pekar man ut sina ovänner. Man vill skrämmas.

Som en äkta mobbartyp. Hota och skrämmas mest. Men emellanåt ger han nån på käften. Alla ska vara rädda på skolgården av den fattige och efterblivne med ett ego som inte avspeglar hans betydelse.

Alla vet att han är förlorare som kommer att förbli kriminell och sluta sitt liv i det våld han lever sitt liv genom.

Men så länge han lever kommer han bara bli sedd med förakt även om han är läskig och farlig.
Citera
2022-03-08, 22:16
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromandude
Dom är vuxna män.

Det här är något man förstår i alla länder, västvärlden är ett undantag.
De är efterblivna. Det finns vuxna män som är efterblivna.

Men du kanske menar ”vuxna män” som stora starka ädla modiga män?

De är de verkligen inte.

De är bara efterblivna vita kristna arabiska muslimer.

Föraktade av väst.
Citera
2022-03-08, 22:41
Medlem
Sverige med sina globalisthoror till politiker och i övrig förvaltning är inte mitt land längre.
Citera
2022-03-08, 22:58
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Sverige med sina globalisthoror till politiker och i övrig förvaltning är inte mitt land längre.
Tänker du utvandra till Ryssland?

Behöver du uppmuntran så hejar jag gärna på.
Citera
2022-03-08, 23:16
Medlem
Tranquility Bass avatar
Detta är inget nytt, Sverige har inte stått på Rysslands julkortslista på flera år. Detta är något vi ska vara stolta över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in