2022-03-08, 03:43
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
När jag läser detta blir jag varm om hjärtat. Om Ryssland är sur på Sverige innebär det att vi gör något rätt.

Någon mer som känner lite värme i hjärtat efter en sån nyhet?
Kan inte annat än hålla med.

Att ryss-tattarna blivit kränkta känns ungefär så här:
https://www.youtube.com/watch?v=bxJJXQ4MkE8
Citat:
Oh no! Anyway... meme source
Citera
2022-03-08, 04:00
Medlem
Äh det är bara trix för att motarbeta fler sanktioner. Skrämselpropaganda
Citera
2022-03-08, 05:20
Medlem
Han låter rätt lik Trump. Minsta kritik, så är man "Trump-hatare", fientligt inställd.
Man ska bara vara lojal, i allt vad han gör, säger osv. Om inte då är man bara en simpel hatare, ovänligt inställd.

Det är lätt att tro att det här är bara BS, tokerier som man inte behöver bry sig om. Men sanningen, när det gäller såna här personligheter, ligger ofta i att släppa in det han säger, vad, när och hur, på fullt allvar. Han menar faktiskt det. Släpper man in det, tar det på allvar, och försöker liksom få rätsida på vilken slags tankegång/tankebana/känsla/världsbild som leder fram till att man ska bara vara på hans sida, annars är man fiende, ett hot ... det är då man börjar se vad som döljer sig bakom ansiktet.
Citera
2022-03-08, 05:38
Medlem
Tar liksom bort grejen med listan när halva världen är med på det

Lite som att säga att man är med i ett exklusivt sällskap där man får massa schysta erbjudanden som bara är för en själv och sen kommer det fram att det är elgiganten kundklubb man blivit rekryterad till
Citera
2022-03-08, 06:10
Medlem
Att bli klassad som ett Ovänligt land låter ganska tufft. Osjyst, eller obra hade känts bättre, men om vi blir tvungna att ta emot rubel låter det ganska ovänligt också ;(

Deras egna valuta sjunker ju hela tider, många transsanktioner tillåter inte ens rubel.

En stor del av ryssar växlar in till andra valutor, guld, eller smycken för pengarna just nu.

Ryssland har finanskris nu, det framkom på ett ganska bra sätt ändå.
Citera
2022-03-08, 06:42
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Från Omni:

När jag läser detta blir jag varm om hjärtat. Om Ryssland är sur på Sverige innebär det att vi gör något rätt.

Någon mer som känner lite värme i hjärtat efter en sån nyhet?

Eller ska vi fjäska för Ryssland så vi ligger bra till när det gäller att slippa bli invaderade som vi inte blev av Hitler?

Nu är sveriges export till Ryssland inte gigantisk runt 23 miljarder/år men det är många småföretag som är direkt beroende av denna. Dessa företag kommer få det extremt tufft efter detta.
Citera
2022-03-08, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag är också varm om hjärtat, må du tro. Svennejönsarna ska vara stolta över att hamna i ett så fint sällskap.

Att vara "russofob", det vill säga fiende till skitlandet Putleristan och dess blodtörstige despot, är lika självklart som att vara antikommunist eller antifascist.

De länder som Putleristan berömmer för att inte vara fiender, borde undra vad de egentligen gjort för fel.
Med "fint" sällskap menar du inte finnarna hoppas jag?
Ni är ju bra som köttvägg då ni har bra kroppar men inte så bra knoppar. Det är väl lite därför ni kallas Nordens Negrer?

Kanonmat är eran lott medans vi svenskar knullar era honor och de av er som överlever kan få en medalj eller två tycker jag! Sverige och Finland har trots allt haft ett nära samarbete där ni står för musklerna och vi för tänkandet.
Gott så!
Citera
2022-03-08, 07:35
Medlem
Silltunnas avatar
Wow, lilla Putte har gjort en lista. Det var väl redigt.
Den kan ju han ta och rulla ihop och köra upp nånstans!
Citera
2022-03-08, 07:35
Medlem
Bra, det måste bli en lång lista med tanke på att 141 länder röstade i FN för att fördöma ryssland.
Citera
2022-03-08, 07:59
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablabla-lortus
Med "fint" sällskap menar du inte finnarna hoppas jag?
Ni är ju bra som köttvägg då ni har bra kroppar men inte så bra knoppar. Det är väl lite därför ni kallas Nordens Negrer?

Ni kallas å andra sidan svennepajsare, svennesopor, svennefjollor, mjäksvennar, svennetöntar, svennebananer, svennekålrötter, svennemuppar, stjärtsvennar, babbemadrasser, blattefinansiärer, babbeskopussare och blattekuksugare. Jämte ytterligare en del saker som jag inte gitter upprepa nu, eftersom min aptit förstörs.

Dessutom lär negrer vara en på alla sätt privilegierad folkgrupp i Svärje? Nordiska negrer kan alltid räkna med ett storsilat bemötande i Folkhemmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Blablabla-lortus
Kanonmat är eran lott medans vi svenskar knullar era honor och de av er som överlever kan få en medalj eller två tycker jag!

Det är väl såna fantasier som fjollsvenne behöver för att förjaga ångesten över hur blattarna serieknullar "hens" egna kvinnfolk i alla tänkbara kroppsöppningar.

Vad har Svärje för medaljer, egentligen? Tänker du måhända på Sära-på-benen-fimerorden och Nordstjärtgosseorden? Jag tror vi kan undvara sånt bjäfs.

Citat:
Ursprungligen postat av Blattekuksugar-lortus
Sverige och Finland har trots allt haft ett nära samarbete där ni står för musklerna och vi för tänkandet.
Gott så!

"Tänkandet" från svennehåll består nog huvudsakligen i tomma ord och bisarra moralkakor. Men det är väl tanken bakom "tänkandet" som räknas?
Senast redigerad av Ördög 2022-03-08 kl. 08:14.
Citera
2022-03-08, 08:13
Medlem
Att vi hamnar på listan är korrekt. Det Svenska hatet kommer bestå i runt 60 år. Det enda som kan ändra det är att Putin faller och Ryssland ber världen om ursäkt.
Citera
2022-03-08, 08:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitzenspoon
Att vi hamnar på listan är korrekt. Det Svenska hatet kommer bestå i runt 60 år. Det enda som kan ändra det är att Putin faller och Ryssland ber världen om ursäkt.

Precis man ska vara med på Putins hatlista annars har man varit en fegis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in