2022-03-08, 08:54
Medlem
utforskarens avatar
Haha, jag gjorde också en sån ”Dumma dom!”-lista nån gång i min barndom. Fast med personer jag tyckte var dumjönsar istället för länder, då.

Extra komiskt att typ halva världen ingår i listan, också.
Citera
2022-03-08, 09:16
Medlem
Polis2010s avatar
Ryssland förlorar aldrig detta krig. Kanske medialat men inte annars. Putin trycker hellre på knappen än tar ett nederlag. Han vill ju inte dö.
Citera
2022-03-08, 09:19
Bannlyst
Ja hela jävla norden är ju ett stort jävla rövhål för Rom att förgripa sig på via EU och korrupta politiker och tjänstemän. Så Ryssland gör helt rätt. Norden för fredssamtal med talibaner men provocerar stormakten Ryssland i öst. Är ju uppenbart nåt fel i huvudet på folk och jag misstänker att en kula av nån sort är det enda som kan bota dom.
Citera
2022-03-08, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromandude
Du förstår inte deras narrativ. De tänker inte som oss.

Att de attackerat ett oskyldigt och demokratiskt Ukraina av girighet eller ren ondska, det är vårt narrativ.

Ur deras synvinkel är Ukraina korrupt, totalitärt, begår krigsbrott och vägrar förhandla om en rättvis fred.

Dessutom blir de uppbackade av halva planeten som vill påtvinga dem vårt sätt att tänka.

Där ligger problemet.

Ryssen ser det här som att de står ensamma mot en ond värld som tvingat in dem i hörnet.

Tror absolut inte detta stämmer som du påstår. Ryssen vill inte ha detta krig. Det är bara Putin som har sina personliga skäl till att starta och driva det. Vilket är varför dom mörklägger hela kriget och nu har gjort det olagligt att ens prata om det. Max en handfull ryssar är insatta och stolta över deras syfte med det här.
Citera
2022-03-08, 11:19
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Det är väl en naturlig motsteg från deras sida. När IKEA, Spotify, Volvo stänger i Ryssland och säger hejdå så är det väl inte konstigt att man säger "Nä svenskarna är otrevliga som gör detta, vi sätter upp dem på en lista att dem inte är okej". Vem bryr sig.
Citera
2022-03-08, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Haha, jag gjorde också en sån ”Dumma dom!”-lista nån gång i min barndom. Fast med personer jag tyckte var dumjönsar istället för länder, då.

Det roliga med det här är att gubben är snart 70 bast.. Så han har nog aldrig växt ut ur dom där listorna.
Citera
2022-03-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Tror absolut inte detta stämmer som du påstår. Ryssen vill inte ha detta krig. Det är bara Putin som har sina personliga skäl till att starta och driva det. Vilket är varför dom mörklägger hela kriget och nu har gjort det olagligt att ens prata om det. Max en handfull ryssar är insatta och stolta över deras syfte med det här.

Personliga skäl??? Att genomkorrupta Ukrania inte skaffar kärnvapen igen ligger i hela världens intresse.
Det ryktas även att WEF via Ukraina skaffar sig nya biovapen att släppa ut och sådana rykten tenderar ju att vara sanna. Corona räckte nog inte.
Citera
2022-03-08, 12:44
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Effekten ebbar av. Alla länder är snart ovänliga och då försvinner lisom sensationen.
Ryssland är otrevligt, och folk slutar bry sig/vara rädda när de inser att modern krigsföring mest handlar om att ha sönder skit eftersom ockupation kräven väldigt specifika parametrar för att fungera. Problemet me den taktiken att bomba är att man bara kan ha sönder skit i länder som inte har sönder tillbaka. Se va som hände me Tyskland o england när de bomba skiten ur varandra sist.

Så att upprätthålla kärnvapen eller andra destruktiva medel gör att armen i sig är lite meningslös. Ja du kan sabotera osv men vissa länder saboterar tillbaka. Du kan spränga mot Tyskland men tro mig snart spränger tyskarna tillbaka.

Putin är en figur som med tiden kommer få svårt att köra maffia mot hela regioner.
Citera
2022-03-08, 14:21
Medlem
Undrar hur Putin tänkte, om jag börjar ta över Ukraina så kommer andra länder inte gå med i Nato? Hade det inte varit för Putins krig nu så hade antagligen Finland och Sverige stannat utanför Nato men nu ger han dom inget annat val än att gå med.
Citera
2022-03-08, 14:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Från Omni:

När jag läser detta blir jag varm om hjärtat. Om Ryssland är sur på Sverige innebär det att vi gör något rätt.

Någon mer som känner lite värme i hjärtat efter en sån nyhet?

Eller ska vi fjäska för Ryssland så vi ligger bra till när det gäller att slippa bli invaderade som vi inte blev av Hitler?
Hade vart enklar att skrive en barnslig lista på 'vänliga länder' skulle nog bara vara kina och NK.
Citera
2022-03-08, 16:20
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Wow, lilla Putte har gjort en lista. Det var väl redigt.
Den kan ju han ta och rulla ihop och köra upp nånstans!

Lill-Putte sa Silltunnan! lite skoj ändå
Citera
2022-03-08, 16:47
Medlem
Fimbulramns avatar
Putin har alltså degenererat tillbaks till sin barndom. Så nu sitter han i sin bunker och gör kompislistor? Gissar att den listan blev väldigt kort så gör han en lista över sina ovänner?

Den finns nog ingen lista jag hellre vill vara på. Ett sant erkännande att man inte är en dreglande efterbliven psykmördare.

Länder som inte finns med på den listan kommer naturligtvis ändå komma med i historieböckerna men inte på samma sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in