Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAdam
För att återgå till rubriken.
Jag är nog inte beredd att spendera något i form av att skänka pengar eller annat.
Det är nåt skumt med Ukraina. Ett civiliserat land låter inte ett ”inbördeskrig” pågå i 8 år. Möjligen max 8 veckor. Vilka krafter i väst ligger bakom? Vilka organisationer tjänar på oron där borta?
Jag kan tänka mig att hjälpa t.en flyende mamma med småbarn i form av tak över huvudet och mat på bordet, dock inte i evighet.
Btw var hamnar de 10 kronorna som jag betalar extra per liter för bensinen. Har det helt plötsligt blivit dyrare att producera bensin nu, eller är det någon som tar tillfället i akt att berika sig?
ÖVERGÅENDE PROBLEM
Nu passar media på att suga på Ukrainakrisen för att sälja fler lösnr/få fler reklamkunder. Men även om Putin är en psykopat så gungar marken under honom och oppositionen mot kriget växer i Ryssland, Särskilt nu när vanligt folk börjar inse hur lurade de blivit och deras döda och skadade söner kommer hem från fronten.
Skulle kunna tänka mig att Putin är död före midsommar.
Men det är förstås svårt att hela tiden försvåra sig och Kiev får inte falla, inte ån i a f. Men den ryska stridsmoralen verkar lika hög som snötäcket i Skåne...