2022-03-08, 14:11
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Finns flera supermakter. Kina, USA , Ryssland. Usa har tappat mark de senaste åren i takt med att Kina tagit mark. Balansen i världen idag USA, Kina, Ryssland är något som USA inte accepterar utan de vill vara ensam herre på täppan såklart.
USA vill bland annat ansvara för försäljningen av Olja och Gas till europa, något de INTE vill att Ryssland ska fortsätta med tex. Detta är väl solklart för de flesta och säkert även för dig.

USA är den enda Globala Supermakten och har snarare utökat försprånget till alla andra länder. Ryssland är inte ens nära. Kina har produktionsmässig kunskap och det är givetvis deras största värde, för inom teknisk know-how är de decennier efter. Kina har t.ex försökt att komma ifatt Intel x86 med alternativ men efter 20 år är de ungefär 1/5-del på vägen.

1. USA dominerar helt alla avgörande tekniska områden; särskilt de tekniska områden som får världen att fungera. Smartphones, Molntjänster, Backbone av Internet, GPS-satelliter, Mikrochip och Halvledarteknik, Biotech, Robotics. Därutöver är de otvetydigt världsledande i Rocket Science och Space tech development, Military Arms, AI & Quantum Computing, listan går vidare, lång och tråkig.

2. VÄRLDEN är helt beroende av USA. Inget land i världen skulle kunna införa sanktioner mot USA förutom Kina, förutsatt att de belägrar Taiwan först. USA äger all kommunikativ förmåga inom ett land. Tänk dig ett land utan möjlighet att använda Android, Google, iOS, Microsoft - Sanktioner från dessa tre företag skulle få Sverige att stå stilla på några dagar.

3. USA har överlägset bäst diplomatiska relationer och kan som inget annat land utöva påtryckningar - om de vill. Anledningen till att de inte gör det mot Ryssland beror på flera saker, jag har nämnt det tidigare.

4. Kinas svaga kort mot USA är att de är mer energiberoende än USA. De importerar mer än 70% av deras interna behov mot 20% för USA. Och utan energi stannar fabrikerna....

5. Förutom det ovan nämnda äger USA det som är osagt och hemligt - Övervakning. Deras dominans i detta område är total, de kontrollerar och övervakar Internet och har satelliter som kan se om du lägger en fis.

Det går att fortsätta men Ryssland är ingen supermakt. Kina är en supermakt inom produktion, men Taiwan är viktigare. 80% av allt Kina producerar är oviktig dynga. 95% av det Taiwan producerar är absolut avgörande för att bibehålla USA's position som supermakt. Som en jämförelse.

Edit: Jag missade ditt sista påstående. USA kan inte exportera effektivt då de inte är nettoexportörer öht, så det kan vi glömma och om det pratas om det i MSM är det absolut lögn. USA importerar 2 gånger Sveriges förbrukning från Ryssland eller 650K fat per dag.
Senast redigerad av mryang 2022-03-08 kl. 14:21.
Citera
2022-03-08, 14:14
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det är svårt att säga, men just nu verkar vi vara på steg 5 (av 6) av The Great Reset. Hoppas dock in i det sista att jag har fel. Men något är jäkligt fishy med det hela.

Jag tror nästa steg är cyberattackerna och när vi har varit utan el internet telefon m.m en längre tid då kommer de ballistiska robotarna regna över Europa och lite senare Nordamerika. Anfallet kommer huvudsakligen komma från Iran Kina och Ryssland. Eliten som planerat detta har sedan länge flytt till olika bunkrar långt ifrån kärnvapenattackerna, och efter detta kommer det fler steg som jag inte kommer att ta upp just nu. Tragiskt är det men samtidigt förtjänar vi inget bättre då vi inte satte ned foten från början utan bara accepterade deras agenda som t.ex. klimatbluffen, covidbluffen massvaccinationen m.m.
Senast redigerad av BengtsforsBois 2022-03-08 kl. 14:18.
Citera
2022-03-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Och jag tjatar på om att de planerar en massvält. Det kanske framgår som följd av dina punkter, men lagra så mycket mat ni har möjlighet till.
Det är intressant att vi i väst ska:
- Frysa - genom elpriserna
- Mista friheten att ta oss dit vi vill (bensin- och dieselpriserna)
- Frukta för vår livsmedelsförsörjning.

Tre perfekta vapen att ta till för att göra oss riktigt möra, rädda, följsamma. Villiga att göra vad som krävs av oss av överheten, för att ha kvar våra vanliga bekvämligheter, som vi tror att vi är beroende av.

FUCK THEM.

1) Läs på om att hålla värmen utan värme.
2) Om du kan, försök hitta ett alternativt färdmedel (cykel, skoter, gå)
3) Läs på om att fasta: nästan alla av oss har månader av kalorier på kroppen i form av fett, i svåra fall en hel årsförbrukning gratis mat lagrad. Låt kroppen äta upp det, istället för att stoppa in mer mat/förlora pengar.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-03-08 kl. 14:25.
Citera
2022-03-08, 14:15
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Så, vad är det som egentligen pågår i Ukraina?

Följande förstår jag - Putin vill visa musklerna och att det Ryska riket är "great again". Vad man tidigare åstadkommit är mirakulöst - man lyckades slå tillbaka världshistoriens största offensiv (Barbarossa) och totalt 52 miljoner män slogs i nuvarande Ukraina innan ryssen slutligen kunde tåga in i Berlin.

Sedan dess har världen evolverat och så även den ryska armén, som rustats upp och förberetts i över 20 år. När invasionen nu inleddes tänkte jag att vi har en sensation framför oss - efter 70 år rullar Röda Armén och i en värld där kameror är överallt trodde jag vi skulle få se himlen fyllas med helikoptrar och se hundratals moderna ryska pansarvagnar dra över nån slätt i Ukraina, som typ Slaget vid Kursk fast i 4k.

Nu, flera dagar in i "invasionen", har inte ett skit hänt. Ryska landtrupper ska ju ha gått i land i Odessa och mängder med pansar påstås ha rullat in från norr. Var är Normandie-landstigningen i Odessa? Var är dom här pansarförbanden? Var är striderna?

Då och då får vi något hemmagjort videoklipp på en ensam rysk förbandsvagn eller en ensam rysk lastbil som snurrar runt i nån by eller på Kievs gator. Ibland "tillfångatar" man den ryska soldaten som sitter och gråter där bredvid sin lastbil från 1948. Sen ser man massa ukrainska soldater ligga på rad på en motorväg i Kiev, och väntar på att bli bortsprängda.

Vad är det alltså jag ska tro på? Att samma nation som repellerade Napoleon och Hitler, nu försöker ta över Kiev genom att skicka in en förvirrad lastbilschaufför per dag? Jag ser helt enkelt inte något krig nånstans. Fine, ett höghus i Kiev har fått skador på nåt sätt. Det sprängdes säkert med i Rosengård den kvällen. Jag tänker mig att något av följande skett

1) Putin har missuppfattats. Han avsåg utföra precisionsbombningar och spänna musklerna lite. Ukraina och väst har då blåst upp detta till att en fullskalig invasion är på gång och det står mängder med pansar utanför Kiev, bara att dom inte syns riktigt än.

2) För närvarande har endast förtrupper skickats in, för att kolla om Ukrainarna har något stridsmoral och för att se vilken teknologi Ukrainarna besitter.

3) Förtrupper har endast skickats in för att kolla de egna truppernas stridsmoral, så inte massa ryssar deserterar med den främsta militära utrustningen och lämnar över den till fienden - en PR-katastrof utan dess like.

4) Putin har internt motstånd för kriget och kanske är invasionen saboterad av egna generaler innan den ens påbörjats. Kanske krigar man knappt alls och rapporterar till Putin att motståndet är större än man trott.

5) Putin har fått kalla fötter väldigt fort, när han insåg att han just startade ett krig. Jag kan också bli arg på jobbet och tjafsa med nån för att nästa dag inse att jag överreagerade. Hade Putin bara en dålig dag eller? Han har ju i 20 års tid varit väldigt försiktig, eftertänksam och kalkylerande i övrigt.

6) ?????? Ja, vad för fler alternativ finns det? Att den mäktiga Röda Armén gör sitt bästa för att blitzkriega Ukraina, men Ukrainarnas idé med molotov cocktail gick så bra att hela Zjukovs armé sitter fast i någon by i norra Ukraina för att gamlingarna där kastar molotov cocktails.

Man har väl inte saboterat hela Rysslands anseende, ekonomi, handel etc för en halvmesyr där det Ryska riket ska förlora ett minikrig mot kaoslandet Ukraina? Och om man är seriös med att visa världen vilken kraft man är att räkna med - var fan är musklerna då?

Att någonting väldigt skumt pågår tydliggörs ju av att inte ens RT lyckas rapportera något vettigt alls om kriget. De skriver varken om strider, att hela grejen skulle vara ett missförstånd, vad planen är, eller nånting alls.

Om det här är en rysk invasion så kan man ju dra hem hälften av dom där gubbarna och gummorna som man skickade till Gotland - jag bedömer att ön klarar sig med 50 pensionärer som har varsin molotov cocktail.

Vad som händer är enkelt att förstå.

En gång i tiden fanns det ett folk. Ukrainarna. De styrdes av korrupta, onda män. Men de gjorde uppror och kastade ut de onda männen. De ville gå med i EU, en klubb för demokratier, och införa ett demokratiskt system. I Kiev fanns det pride-parader, och det mesta gick åt rätt håll.

Men långt uppe i nordöst fanns en ond diktator med kärnvapen. Och han är rädd för demokrati. För om ukrainarna får demokrati kanske hans eget folk vill ha demokrati. Dessutom är han fylld av hat och bitterhet för att en massa folk som tidigare förtrycktes i hans onda imperium idag är fria.

Därför invaderades Ukraina. Därför bombade ryssarna Babi Yar.
Citera
2022-03-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Jag tror nästa steg är cyberattackerna och när vi har varit utan el internet telefon m.m en längre tid då kommer de ballistiska robotarna regna över Europa och lite senare Nordamerika. Anfallet kommer huvudsakligen komma från Iran Kina och Ryssland. Eliten som planerat detta har sedan länge flytt till olika bunkrar långt ifrån kärnvapenattackerna, och efter detta kommer det fler steg som jag inte kommer att ta upp just nu. Tragiskt är det men samtidigt förtjänar vi inget bättre då vi inte satte ned foten från början utan bara accepterade deras agenda som t.ex. klimatbluffen, covidbluffen massvaccinationen m.m.

Skulle dessa ballistiska robotar vara kärnvapen? Nä det är inte troligt att Nordkorea eller Iran engagerar sig i detta.

Vilka är dessa flera steg som du pratar om och varifrån har du fått denna informationen?
Citera
2022-03-08, 14:23
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
USA är den enda Globala Supermakten och har snarare utökat försprånget till alla andra länder. Ryssland är inte ens nära. Kina har produktionsmässig kunskap och det är givetvis deras största värde, för inom teknisk know-how är de decennier efter. Kina har t.ex försökt att komma ifatt Intel x86 med alternativ men efter 20 år är de ungefär 1/5-del på vägen.

1. USA dominerar helt alla avgörande tekniska områden; särskilt de tekniska områden som får världen att fungera. Smartphones, Molntjänster, Backbone av Internet, GPS-satelliter, Mikrochip och Halvledarteknik, Biotech, Robotics. Därutöver är de otvetydigt världsledande i Rocket Science och Space tech development, Military Arms, AI & Quantum Computing, listan går vidare, lång och tråkig.

2. VÄRLDEN är helt beroende av USA. Inget land i världen skulle kunna införa sanktioner mot USA förutom Kina, förutsatt att de belägrar Taiwan först. USA äger all kommunikativ förmåga inom ett land. Tänk dig ett land utan möjlighet att använda Android, Google, iOS, Microsoft - Sanktioner från dessa tre företag skulle få Sverige att stå stilla på några dagar.

3. USA har överlägset bäst diplomatiska relationer och kan som inget annat land utöva påtryckningar - om de vill. Anledningen till att de inte gör det mot Ryssland beror på flera saker, jag har nämnt det tidigare.

4. Kinas svaga kort mot USA är att de är mer energiberoende än USA. De importerar mer än 70% av deras interna behov mot 20% för USA. Och utan energi stannar fabrikerna....

5. Förutom det ovan nämnda äger USA det som är osagt och hemligt - Övervakning. Deras dominans i detta område är total, de kontrollerar och övervakar Internet och har satelliter som kan se om du lägger en fis.

Det går att fortsätta men Ryssland är ingen supermakt. Kina är en supermakt inom produktion, men Taiwan är viktigare. 80% av allt Kina producerar är oviktig dynga. 95% av det Taiwan producerar är absolut avgörande för att bibehålla USA's position som supermakt. Som en jämförelse.

Supermakt absolut. Men jag är inte lika övertygad som du. Kina har ätit sig till en stor del av denna kaka.
Inom industrin är tex USA 15-20 år efter Europa. Dvs tillverkningsindustri och inom forskning av förnybart tex. Bilindustrin likaså.
USA statsskuld förväntas landa på 23000 miljarder 2022 medans BNP förväntas bli 22500 miljarder. Alltså deras statsskuld är 102 %. Oerhört mycket naturligtvis och de största ägarna till statsskuldspapperen är Kina och Japan.
Kinas motsvarighet av statsskuld är ca 47% av BNP.
Rysslands statsskuld är ca 10% av BNP och en stor valutareserv.

Detta torde jämna ut dina american dreams något.
Citera
2022-03-08, 14:37
Medlem
MyJustices avatar
The Fake war in Ukraina 😆 .,.
Famina is next
controlled Famina ..
Citera
2022-03-08, 14:57
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Skulle dessa ballistiska robotar vara kärnvapen? Nä det är inte troligt att Nordkorea eller Iran engagerar sig i detta.

Vilka är dessa flera steg som du pratar om och varifrån har du fått denna informationen?

Marktrupperna kommer in i ett senare skede många kommer begå självmord eller dö av svält och vaccinerna, sedan kommer ytterligare virus släppas som har en dödlighet på ca:80-90% för de som drabbas.

Något försenat men annars ligger den hyfsat i fas.

Finns fler skall gräva vidare denna är lite annorlunda men ganska överensstämmande.

https://www.bitchute.com/video/6E3j9wpzSq01/
Citera
2022-03-08, 15:11
Medlem
Citat:
Marktrupperna kommer in i ett senare skede många kommer begå självmord eller dö av svält och vaccinerna, sedan kommer ytterligare virus släppas som har en dödlighet på ca:80-90% för de som drabbas.

Finns fler skall gräva vidare denna är lite annorlunda men ganska överensstämmande.

Var kommer marktrupperna komma ifrån? Engagemanget för att invadera andra länder existerar inte.

Vem kommer begå självmord och varför?
Citera
2022-03-08, 15:50
Medlem
mryangs avatar
Citat:

Det komiska med den där videon är varför någon orkar att skapa virus, världskrig och annat när det ska komma en Asteroid som skulle utplåna 95% av all biologiskt liv de efterföljande 100 åren pga allt stoff som skulle täcka framför solen.
Citera
2022-03-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Redan för ett år sedan stoppades och förbjöds stora fabriker att tillverka konstgödsel.
Detta av "miljöskäl", men utan konstgödsel inga skördar.
Endast idioter behöver enorma maskiner, konstgödsel och andra kemikalier för att odla. Putin kanske vet om att dagens jordbruk är kostnadsineffektiv och skadligt för både vår jord och dess liv och vill forcera fram ett naturligt brukande.

För med maskiner dödar jordbrukaren marken, vilket kräver tillförsel av dyra konstgödsel för att få den monokulturella plantagen att växa, som i sin tur kräver gifter för att bekämpa dom insekter som bjuds på buffé.

Jag önskar inget annat än död åt alla jordbrukare som förgiftar mig och min planet.
Citera
2022-03-08, 17:07
Medlem
bajssprutans avatar
Här är svaret från en klok person om ni kan sitta still, hålla käften och lyssna i en timme.
Palisades gold radio
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in