2022-03-08, 13:01
Medlem
I och med att hela vänsterliberala etablissemanget världen över - dvs politiker och media - satt in allt de har och skapat en ny "SÅ-HÄR-SKA-DU-TYCKA" annars är du "CANCELLED", så förstår jag att det är en kennel begraven, och en agenda vi ännu inte kan lista ut är på gång.

Covid kom, gjorde sitt: det vill säga, fick folk rädda och medgörliga - och försvann - för att samma dag ersättas av ett "krig". Så lämpligt.

Hade kunnat köpa kuppen om det var ok och lagligt att ifrågasätta det hela, men i och med att vänsterliberalerna/globalisterna försöker täppa till truten på samtliga som gör minsta försök till analys, gör att jag är helt säker i min tolkning av det hela.

Det är en ny Plandemi, men denna gång är det ett så kallat "Krig" som ska få oss extra fogliga, lydiga och framför allt RÄDDA. Same shit again.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-03-08 kl. 13:05.
Citera
2022-03-08, 13:08
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Att svara på ditt innehållslösa svar risker en djup och lång dystopi i polemikens värld men jag chansar ändå och ser om du har substans:

Du menar att USA inte är supermakten i världen idag? Kan du fördjupa det?

Finns flera supermakter. Kina, USA , Ryssland. Usa har tappat mark de senaste åren i takt med att Kina tagit mark. Balansen i världen idag USA, Kina, Ryssland är något som USA inte accepterar utan de vill vara ensam herre på täppan såklart.
USA vill bland annat ansvara för försäljningen av Olja och Gas till europa, något de INTE vill att Ryssland ska fortsätta med tex. Detta är väl solklart för de flesta och säkert även för dig.
Citera
2022-03-08, 13:20
Medlem
Det här!

Att sosseregeringen som på ett givet slag, börjar använda bregreppet "PUTIN-PRISER".

Allt visar att det hela är en ny globalist-set-up. Precis som vid Plandemin: exakt på samma klockslag började ett visst begrepp användas över hela jorden (exempel: "This is the new normal.")

Så nu är det "Putin Prices" som gäller? Ah. Bra att veta, så att vi vakna medborgare kan vara uppmärksamma på hur detta orkestreras från ovan.
Citera
2022-03-08, 13:29
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Jag tror ekonomin hade kraschat även utan c19 och kriget. De är bara något att skylla på, flytta uppmärksamheten.

Framför allt så snabbar det ju på krashen som ändå är/var oundviklig när man kan passa på att suga ut det sista extra snabbt bakom alla rökridåer, men att det går att peka finger åt en massa saker som "de inte kan göra något åt" som syndabockar för kollapsen är ju helt klart en bonus för de som arbetar för att byta ut det gamla kollapsande systemet mot ett annat 100 resor värre (för vanligt folk).
Citera
2022-03-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
I och med att hela vänsterliberala etablissemanget världen över - dvs politiker och media - satt in allt de har och skapat en ny "SÅ-HÄR-SKA-DU-TYCKA" annars är du "CANCELLED", så förstår jag att det är en kennel begraven, och en agenda vi ännu inte kan lista ut är på gång.

Covid kom, gjorde sitt: det vill säga, fick folk rädda och medgörliga - och försvann - för att samma dag ersättas av ett "krig". Så lämpligt.

Hade kunnat köpa kuppen om det var ok och lagligt att ifrågasätta det hela, men i och med att vänsterliberalerna/globalisterna försöker täppa till truten på samtliga som gör minsta försök till analys, gör att jag är helt säker i min tolkning av det hela.

Det är en ny Plandemi, men denna gång är det ett så kallat "Krig" som ska få oss extra fogliga, lydiga och framför allt RÄDDA. Same shit again.

Du har helt rätt. Men vad är ”The end game”?
Citera
2022-03-08, 13:34
Medlem
Som jag ser det blir det väldigt fel när man försöker analysera makten och begränsar sig till länder. Få korrupta politiker om ens några alls agerar i sitt lands intresse, än mindre i sina väljares intresse. Varför förstör Biden USA? Varför förstör Trudeau Kanada? Magdalena Sverige? osv.
Är nog bara politiker med näst intill diktator-status som delvis kan tänkas agera i sitt lands intresse om de känner sig trygga i sin position.

Nej makt-sfärerna måste analyseras oberoende av lands-gränser.
Citera
2022-03-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Du har helt rätt. Men vad är ”The end game”?

Det är svårt att säga, men just nu verkar vi vara på steg 5 (av 6) av The Great Reset. Hoppas dock in i det sista att jag har fel. Men något är jäkligt fishy med det hela.
Citera
2022-03-08, 13:43
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar

Jepp alla varningsflaggor är uppe även denna gång, många stackars hundar som fått sätta livet till

Kris på kris på kris på kris måste framkallas genom regeringars och medias hetskampanjer, inte så noga vad det handlar om för tillfället (eller vad ursprunget är) bara det kan utnyttjas för att;

1. Rasera ekonomin så mycket som möjligt för vanligt folk
2. Hålla oss rädda och upptagna med senaste skräckpropagandan
3. Polarisera och få människor att bråka sinsemellan så att ingen tittar åt rätt håll
4. Vänja oss vid att lyda allt mer bisarra order och utstå ökade svårigheter utan att ifrågasätta för mycket

Allt för att "mjuka upp" de envisa människorna i väst som dumt nog vant sig vid relativt hög frihet och livsstandard, få dem att luras att bli mer positivt inställda till kommande "reformer" som bara kommer visa sig leda till ett teknokratiskt globalt feodalstyre.
Senast redigerad av Petrucciani 2022-03-08 kl. 13:45.
Citera
2022-03-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Jepp alla varningsflaggor är uppe även denna gång, många stackars hundar som fått sätta livet till

Kris på kris på kris på kris måste framkallas genom regeringars och medias hetskampanjer, inte så noga vad det handlar om för tillfället (eller vad ursprunget är) bara det kan utnyttjas för att;

3. Polarisera och få människor att bråka sinsemellan så att ingen tittar åt rätt håll

Allt för att "mjuka upp" de envisa människorna i väst som dumt nog vant sig vid relativt hög frihet och livsstandard, få dem att luras att bli mer positivt inställda till kommande "reformer" som bara kommer visa sig leda till ett teknokratiskt globalt feodalstyre.

Korrekt. Kunde inte sammanfattat det bättre. Tack!

Intressant att se och analysera vad nästa globaliststeg blir (ett sätt för mig att förhålla mig till hela Cirkusen, utan att dras med och bli rädd.)
Citera
2022-03-08, 13:51
Medlem
Citat:

4. Vänja oss vid att lyda allt mer bisarra order och utstå ökade svårigheter utan att ifrågasätta för mycket

I ljuset av de sista årens diktatoriska tendenser hos samliga västländer, förstår man vänsterhatet mot nationalismen. Folk som älskar sitt land, sitt område - är mycket svåra att styra. Allt som är historia måste brytas upp, allt som är tradition måste luckras upp - för att människor ska bli lättare att ta över av globalisterna (aka vänsterlibsen).

Tack och lov att globalistvänstern är så ointelligenta, att alla deras sinnessjuka manövrar lyser som en svartröd stor prick på ett vitt ark. Vi är fler och fler som ser, förstår och inser - dvs blir allt mer svårlurade för varje abrovink de försöker sig på!
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-03-08 kl. 14:23.
Citera
2022-03-08, 13:55
Medlem
Citat:

Och jag tjatar på om att de planerar en massvält. Det kanske framgår som följd av dina punkter, men lagra så mycket mat ni har möjlighet till.
Citera
2022-03-08, 14:09
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Och jag tjatar på om att de planerar en massvält. Det kanske framgår som följd av dina punkter, men lagra så mycket mat ni har möjlighet till.

Jo det är ju en väldigt "effektiv" kris (svält) som snabbt kommer få folk att krokna, och den lär ju komma som en helt logisk fortsättning på alla de här initiala kriserna, finanskrisen med tillhörande energikris, drivmedelskris osv osv som tvingar bönder och åkerier att lägga ner sin verksamhet i stor skala samtidigt som fattigdomen hos folk breder ut sig som en löpeld.

Ukrainakrisen är ju också effektiv för detta ändamål, Europas "brödbod" plundras samtidigt som båda sidors ekonomier kraschas. Storföretagen köper upp privatbostäder, jordbruk och åkermark i snabb takt när mindre företag försätts i mass-konkurs. En viss känd "filantrop" är ju redan största ägaren av jordbruksmark i USA... och när sedan teknokratgänget sitter på totalt matmonopol dessutom så är snaran ganska hårt åtdragen för de som inte är så entusiastiska över våra nya världsherrar, don't you say?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in