2022-03-08, 12:29
Bannlyst
Jättebra ämne. Verkligen. Är svenskarna redo att ge upp sitt välbefinnande för Nato-styrkornas skull nära Rysslands gränser. Jag minns hur vi på svenska språkkurserna fick veta vilka strapatser Sverige upplevde under andra världskriget. Folk levde i flera år utan apelsiner, bananer och kaffe. Jag grät när jag lyssnade på detta. Nu är svenskarna redo att betala 50 kronor per liter soppa för att amerikanska missiler ska dyka upp nära Rysslands gränser. Ett perfekt exempel på självuppoffring för sin amerikanska mästares ambitioner. Bravo, Sverige.
Citera
2022-03-08, 12:44
Medlem
Snart får vi betala 100 kr litern för att kunna åka till jobbhelvetet.
Citera
2022-03-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Jättebra ämne. Verkligen. Är svenskarna redo att ge upp sitt välbefinnande för Nato-styrkornas skull nära Rysslands gränser. Jag minns hur vi på svenska språkkurserna fick veta vilka strapatser Sverige upplevde under andra världskriget. Folk levde i flera år utan apelsiner, bananer och kaffe. Jag grät när jag lyssnade på detta. Nu är svenskarna redo att betala 50 kronor per liter soppa för att amerikanska missiler ska dyka upp nära Rysslands gränser. Ett perfekt exempel på självuppoffring för sin amerikanska mästares ambitioner. Bravo, Sverige.

Ehhhh, är det verkligen en uppoffring att inte få äta banan, apelsin och dricka kaffe var dag? 😂🤦🏻‍♂️
Slipper gärna både Rysstroll och cowboys, resten av världen klarar sig galant utan ”supermakter”.
Skippar gärna billig plast från kina så dom asen oxå trycks tillbaka och curry från Indien så dessa håller sig på sin kant.

Läste i någon annan tråd att Sverige kommer gå åt helvete pga vi importerar merparten av vårt spannmål. Phu..
Nope, hade vi inte exporterat vårat spannmål hade vi klarat oss galant.

Tror vi svenskar underskattar vår egen förmåga att vara ett ”självförsörjande land”
Visst blir några jävla hundår men sen jävlar ska ni se. Kanske får villa-Vanilla börja konsumera lite mindre och kanske odla en gurka eller två, men det reder ni.
Citera
2022-03-08, 13:34
Medlem
YP4XQs avatar
En flaska vin till max, det är vad alla MENA flyktingar kostade enligt Magnus Betnér, så det är vad Ukrainarna ska få också, rätt ska va rätt!

160 miljarder per år eller en flaska vin... Alla kan inte ha de lätt med matematiken.
Citera
2022-03-08, 13:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzoi
Snart får vi betala 100 kr litern för att kunna åka till jobbhelvetet.

Frågan är då om det inte är bättre att kasta in handduken och underkasta oss Putins vilja. Jag vill hellre ha Putin-priser på bensinen som de har i Ryssland, typ 5 kr/l än de svenska sosse-priser på 100 kr/l.
Citera
2022-03-08, 13:41
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Frågan är då om det inte är bättre att kasta in handduken och underkasta oss Putins vilja. Jag vill hellre ha Putin-priser på bensinen som de har i Ryssland, typ 5 kr/l än de svenska sosse-priser på 100 kr/l.
Snyggt tänkt. Du vet alltså inte om att alla priser i Ryssland rusar och Ryssarnas sparpengar blir helt värdelösa när rubeln och Ryska börsen kolapsar?
Citera
2022-03-08, 13:43
Medlem
Vryzass avatar
En fanta och en quattro staggione.

Jag har med andra ord redan nått min gräns med råge.
Citera
2022-03-08, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Inre konflikt att Ryssland ockuperat Ukrainsk mark? Hur menar du då?
Inte konflikt som i att man har skjutit granater på befolkningen i Donbass under 8 år.
Citera
2022-03-08, 13:48
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Inte konflikt som i att man har skjutit granater på befolkningen i Donbass under 8 år.
Ditt svar gav mig inget svar på min fråga. På vilket sätt är Rysslands ockupation "en inre konflikt" ?
Citera
2022-03-08, 13:49
Medlem
citymormors avatar
Jag är inte beredd att betala någonting, jag vill ha lägre pris på allting och jag skiter fullständigt hur det går för Ryssland och Ukraina. Inget jag kan påverka ändå.
Citera
2022-03-08, 13:54
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Jag är inte beredd att betala någonting, jag vill ha lägre pris på allting och jag skiter fullständigt hur det går för Ryssland och Ukraina. Inget jag kan påverka ändå.
Om du vill ha lägre pris på allting så är det i ditt intresse att Putin blir stoppad.
Citera
2022-03-08, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Ditt svar gav mig inget svar på min fråga. På vilket sätt är Rysslands ockupation "en inre konflikt" ?
Jag pratar om Donbass vilket inte är ockuperat av Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in