Citat:
Ursprungligen postat av
Rysk-pravda
Jättebra ämne. Verkligen. Är svenskarna redo att ge upp sitt välbefinnande för Nato-styrkornas skull nära Rysslands gränser. Jag minns hur vi på svenska språkkurserna fick veta vilka strapatser Sverige upplevde under andra världskriget. Folk levde i flera år utan apelsiner, bananer och kaffe. Jag grät när jag lyssnade på detta. Nu är svenskarna redo att betala 50 kronor per liter soppa för att amerikanska missiler ska dyka upp nära Rysslands gränser. Ett perfekt exempel på självuppoffring för sin amerikanska mästares ambitioner. Bravo, Sverige.
Ehhhh, är det verkligen en uppoffring att inte få äta banan, apelsin och dricka kaffe var dag? 😂🤦🏻♂️
Slipper gärna både Rysstroll och cowboys, resten av världen klarar sig galant utan ”supermakter”.
Skippar gärna billig plast från kina så dom asen oxå trycks tillbaka och curry från Indien så dessa håller sig på sin kant.
Läste i någon annan tråd att Sverige kommer gå åt helvete pga vi importerar merparten av vårt spannmål. Phu..
Nope, hade vi inte exporterat vårat spannmål hade vi klarat oss galant.
Tror vi svenskar underskattar vår egen förmåga att vara ett ”självförsörjande land”
Visst blir några jävla hundår men sen jävlar ska ni se. Kanske får villa-Vanilla börja konsumera lite mindre och kanske odla en gurka eller två, men det reder ni.