2022-03-08, 03:22
Medlem
Snapcounts avatar
Putin leverar en lögn till sitt egna folk :

Putin: Värnpliktiga och reservister strider inte i Ukraina
President Vladimir Putin säger att Ryssland inte skickar värnpliktiga eller reservister för att strida till Ukraina.

– Värnpliktiga soldater deltar inte i striderna och kommer inte att delta i striderna. Vi kommer inte heller att kalla in ytterligare reservister, sa Putin i ett tv-tal på måndagskvällen, inför Internationella kvinnodagen den 8 mars.

Enligt Putin är det professionella soldater som når specifika mål i Ukraina.

– Jag är säker på att de effektivt tryggar fred och säkerhet för det ryska folket, tillade den ryske presidenten.

Det har under krigets gång förekommit uppgifter om väldigt unga ryska soldater i Ukraina.

https://svenska.yle.fi/a/7-10013113
Citera
2022-03-08, 03:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ukrainska medborgare blir mordhotade och filmade av Nazister när dom tar emot matgåvor:

https://streamable.com/xix02h

Riktigt konstigt beteende. Borde dom inte vara glada att det delas ut mat? Vill dom att folk ska svälta?

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

Nassarna är såklart galna men få. De förstår väl att ryssarna kommer filma matleveransen för propaganda och vill därför inte att någon tar emot maten.

Inte helt oväntat försöker RT framställa ryssarna som några hjältar för de levererar mat till det land de själva invaderat och försatt i den situationen.
Citera
2022-03-08, 03:28
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin leverar en lögn till sitt egna folk :

Putin: Värnpliktiga och reservister strider inte i Ukraina
President Vladimir Putin säger att Ryssland inte skickar värnpliktiga eller reservister för att strida till Ukraina.
Lol, begriper inte varför människor ens låtsas tro på ryss-tattarna.

De ljög för sina egna soldater som de skickade in i döden: "Ni ska bara på gränsövning, pojkar!"
https://www.businessinsider.com/putin-lied-to-russian-soldiers-left-them-unprepared-attack-nyt-2022-3
Citat:
Captured Russians said their leaders lied about the plan to invade Ukraine, leaving them unprepared for fierce resistance
https://www.theguardian.com/world/2022/mar/04/russian-soldiers-ukraine-anger-duped-into-war
Citat:
Demoralised Russian soldiers tell of anger at being ‘duped’ into war
...vilket gör offerkofte-trådar som (FB) Varför antar folk att Ryssland ljuger och sprider propaganda utan att bekräfta det? så jävla genomskinliga.
Citera
2022-03-08, 03:29
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Hört talats om Turkiet?
Är Turkiet en tvättäkta diktatur som Ryssland?
Citera
2022-03-08, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Här kan du kolla korruptions nivån enligt FN och jämföra Ukriana är inte mycket bättre än Ryssland båda två är samma skit. Jämfört dem med varandra eller ens mot Sverige...

https://www.globalis.se/Laender/ukraina?id=546&indicator=Korruption
Korrupt och ofritt. Säg efter mig; korrupt och ofritt!
Citera
2022-03-08, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Bara för att ett land är en demokrati innebär inte att det är folkets röst som påverkar utfallet. Korrupta skithål fuskar med röster hela tiden. Kolla på Syriens val av Assad tex, fick inte han typ 90% av rösterna? Oj, titta så demokratiskt.

Ett korrupt skithål med demokrati på pappret kunde lika gärna vara en diktatur. Om du tror något annat så är du ju efterbliven.
Vad yrar du om? Är Assad medlem i NATO?
Citera
2022-03-08, 03:31
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Är Turkiet en tvättäkta diktatur som Ryssland?

De har numer en skendemokrati där oppositionella och kritiska journalister sätts i fängelse, så ja, mer eller mindre.
Citera
2022-03-08, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
De har numer en skendemokrati där oppositionella och kritiska journalister sätts i fängelse, så ja, mer eller mindre.
Men resten av landet är fritt?
Citera
2022-03-08, 03:34
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Korrupt och ofritt. Säg efter mig; korrupt och ofritt!

Citat:
Vad yrar du om? Är Assad medlem i NATO?

Det är ju tydligt att du är förståndshandikappad eller något. Något fel är det ju. Du förstår inte orsakssambandet mellan korruption och ofritt. Du tror på fullaste allvar att ett land är bättre att leva i bara för att du kan rösta, även om det inte spelar någon roll om det är lika korrupt som delar av Afrika.

"Men det är ju en demokrati!!! *dreglar*"

Tänker inte argumentera med dig mer.
Citera
2022-03-08, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det är ju tydligt att du är förståndshandikappad eller något. Något fel är det ju. Du förstår inte orsakssambandet mellan korruption och ofritt. Du tror på fullaste allvar att ett land är bättre att leva i bara för att du kan rösta, även om det inte spelar någon roll om det är lika korrupt som delar av Afrika.

"Men det är ju en demokrati!!! *dreglar*"

Tänker inte argumentera med dig mer.
Vi får väl hoppas du lärt dig skillnaden mellan mordiska diktaturer som bedriver krig på oskyldiga och korrupta demokratier som leds av människor med harmlösa långa fingrar.

Sätt nu inte kritorna i halsen autist! Mamma kommer snart med vällning! Dags att lägga sig förstår du!
Citera
2022-03-08, 03:39
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ukrainska medborgare blir mordhotade och filmade av Nazister när dom tar emot matgåvor:

Riktigt konstigt beteende. Borde dom inte vara glada att det delas ut mat? Vill dom att folk ska svälta?

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Jag tittade på hela reportaget. Du måste väl förstå att vissa människor har lite stolthet och försöker hålla ut. Att ta emot mat från de som har invaderat deras land kan inte vara lätt. Jag tror att de flesta Ukrainare hade önskat att deras land inte hade blivit invaderat.
Den korta filmsnutten från sociala medier tar jag lätt på. Det går nog ganska lätt att hitta liknande klipp på ryska sociala medier som inte är så trevliga. Hade de varit någon från Ukrainas regering som hade sagt något liknande hade det varit en annan sak.
Men jag erkänner att RT är skickliga med sin propaganda. De klipper ihop bilder från demonstrationer där människor står med rökfacklor. Funderade inte du över var och vid vilket tillfälle de bilderna kommer ifrån?
Jag noterade också att reportern filmade hela inslaget från en öde väg. Vem vet var den biten har filmats? Ryssland? Resten var ihopklippt.
Citera
2022-03-08, 03:43
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag tittade på hela reportaget. Du måste väl förstå att vissa människor har lite stolthet och försöker hålla ut. Att ta emot mat från de som har invaderat deras land kan inte vara lätt. Jag tror att de flesta Ukrainare hade önskat att deras land inte hade blivit invaderat.
Den korta filmsnutten från sociala medier tar jag lätt på. Det går nog ganska lätt att hitta liknande klipp på ryska sociala medier som inte är så trevliga. Hade de varit någon från Ukrainas regering som hade sagt något liknande hade det varit en annan sak.
Men jag erkänner att RT är skickliga med sin propaganda. De klipper ihop bilder från demonstrationer där människor står med rökfacklor. Funderade inte du över var och vid vilket tillfälle de bilderna kommer ifrån?
Jag noterade också att reportern filmade hela inslaget från en öde väg. Vem vet var den biten har filmats? Ryssland? Resten var ihopklippt.

Har du sett många nyhetsreportage i ditt liv som INTE har varit ihopklippta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in