2022-03-07, 23:41
Medlem
AdMortems avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...inska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi...easeId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc
Citera
2022-03-07, 23:41
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Det inslag som diskuteras har enligt uppgift i tråden redigerats i efterhand av SVT, men länk till den ursprungliga versionen från SVT Nyheter/Jönköping återfinns i detta inlägg: (FB) Peter hämtar 2 ukrainska mödrar med barn.

/Moderator
Citera
2022-03-07, 23:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...inska-familjer

Peter satte sig i bilen och åkte omedelbart ner mot Ukraina när nyheten om kriget kom.

På vägen dit fick han kontakt med två mödrar via en chat och hämtade upp dem vid gränsen mellan Polen-Ukraina.

Oerhört vidrigt att läsa att någon passar på att se sin chans till att utnyttja krigsoffers desperation.

Att ha sex med dem, vilket man underförstått inser är motivet till att ha dem boende hos sig, är likvärdigt med våldtäkt. I Ukraina hade det räknats som våldtäkt och även krigsförbrytelse. En främmande nations män som i utbyte mot deras överlevnad har sex med dem.

Det här är skälet till att samhället måste vara väldigt observanta. https://via.tt.se/pressmeddelande/vi...easeId=3317591

Det är extremt vanligt att sexualförbrytare såsom pedofiler åker till krisområden för att arbeta volentärt i syfte att hitta offer de kan skada sexuellt. De framlägger dem själva som ädla hjältar och arbetar vid barnhem, sjukhus, eller på andra ställen där de kan våldta särskilt utsatta kvinnor och barn.

Privatpersoner ska absolut INTE ta in barn i sina hem utan att vara utredda och godkända familjehem!!!
Historien har lärt oss att barn utnyttjas på alla möjliga tänkbara vis. Även "försvinner".

Dessa människor som tar in folk utan vidare, utan anknytning, utan utredning ska omedelbart anmälas till socialtjänsten. Utsattheten för kvinnor men särskilt barn är gigantisk när de hamnar i händerna på en (eller fler) utan skyddsnät i främmande land utan att kunna språket.

Jag ber alla som upptäcker dessa beteenden att anmäla dem till socialtjänsten för att gardera att särskilt utsatta inte hamnar i händerna hos pedofilnätverk, utsätts för människohandel etc

Så det finns inga goda människor alltså? Kan ju vara bra att veta.
Citera
2022-03-07, 23:50
Medlem
Finns dom som menar väl men jag antar att han inte skulle tagit in ukrainska män. en annan stor varnings signal är att han verkar ensamstående och utmärker sig själv som en hjälte.
INGEN vettig människa tar in vilt främmande människor bara sådär. Oavsett motivet tror jag i detta fall att det inte är helt oskyldigt.

EDIT: tittade på videon och det där är inte bra hur han smekte den ena på ett sätt man inte rör främlingar på
Senast redigerad av kapsylen1 2022-03-07 kl. 23:52.
Citera
2022-03-07, 23:52
Peter har säkert tvättar snoppen och bytt kalsonger innan avresan. Vi ska inte vara naiva, vi karlar har alltid en baktanke med alla våra kontakter med kvinnor i fertil ålder.
Citera
2022-03-07, 23:55
Medlem
allseeingeyees avatar
Ser inget fel med detta
Citera
2022-03-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Finns dom som menar väl men jag antar att han inte skulle tagit in ukrainska män. en annan stor varnings signal är att han verkar ensamstående och utmärker sig själv som en hjälte.
INGEN vettig människa tar in vilt främmande människor bara sådär. Oavsett motivet tror jag i detta fall att det inte är helt oskyldigt.

EDIT: tittade på videon och det där är inte bra hur han smekte den ena på ett sätt man inte rör främlingar på

Håller med. Kolla på hans kroppsspråk ytterligare.
Citera
2022-03-08, 00:04
Man ska väl inte egentligen döma folk utifrån hur de ser ut men, han ser fan inte frisk ut, inte heller hur han såg ut efter han sa de där om trygghet
Citera
2022-03-08, 00:05
Medlem
TeaRexs avatar
Citat:

Ja, herregud. Sättet han klappar/smeker henne på huvudet.
Det blev väldigt sliskiga vibbar där.
Citera
2022-03-08, 00:06
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allseeingeyee
Ser inget fel med detta

om han uttnyttjar dom sex för att dom får tak över huvet ? jag ser många fel.
Citera
2022-03-08, 00:06
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så det finns inga goda människor alltså? Kan ju vara bra att veta.
Jo. Världen är full av goda människor. Att reagera och sprida kunskap man har om ondska är ett sätt att praktisera godhet på.

Det är extremt, ja extremt vanligt att pedofiler & andra sexualförbrytare söker sig till katastrofområden för att göra en "insats" när målet är att hitta offer. Det är extremt vanligt att pedofiler tar in barn i sina hem.

Givetvis är majoriteten av människor som arbetar volentärt ute efter att hjälpa. Precis som FN-soldater som regel åtagit sig uppdrag för fredsbevarande insatser, inte för att våldta eller tvinga civila till sex mot mat och förnödenheter. Självklart är majoriteten av alla som tar sig an uppgiften att vara ett hem till barn utan, människor som bryr sig om barn.

Det tar ändå inte bort det faktum att de med sämsta intentioner, söker sig dit de hittar de mest svaga och utsatta offren. Du är dessutom inte "god" om du plockar upp några främmande barn på gatan eller en misshandlad kvinna, och istället för att ta dem dit de får hjälp, behåller dem själv. Ingen frisk gör så. Om det var krig här, då hade jag själv sett det som en rimligare insats. Men absolut inte att åka och hämta ensamstående mödrar utan minsta möjlighet att värja dem själva. De vill leva. De gör vad som helst och antagligen ingicks något avtal när de var inom kriget att de fick leva och deras barn, mot sex.
Citat:

Nej. Jag såg det. Labil verkar han också vara. Och det syns verkligen över henne att hon inte vill att han tar på henne. Hon har sannolikt redan tvingats ha sex med honom.
Citera
2022-03-08, 00:07
Medlem
Manlig batikhäxa. Behöver nog kräkas lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in