Citat:
Ursprungligen postat av
Abetterworld
Jag antar som svar till TS inlägg att det ukrainska motståndet har varit större än förväntat, speciellt i de ryska områdena kring Kharkov. Den ryska armen och flygvapnet har förmodligen blivit tillsagda att vara någorlunda "försiktiga" med artilleribeskjutning och bombningar för att inte leda till ökade vapenleveranser från väst eller risk för flygförbudszon.
Istället blir det en långsam uppbyggnad av trupper kring de stora städerna där de metodiskt omringar, skär av elen och stör försörjningen samt upprättar korridorer för utslussning av ukrainska civila så att den etniska rensningen kommer igång av centrala och östra delar. Därefter skickas araber, tjetjener och dödköttet i den ryska armen in i städerna. Detta är en uppbyggnad och omringning som tar tid p.g.a. vad jag antar är en medveten försiktighet gentemot civila (jag är medveten att civila HAR drabbats.
Den ekonomiska reserven räcker i 1-2 år och de får samtidigt ekonomiskt stöd av Kina, visserligen inte oinskränkt eller utan motprestationer. Kina kan också vara en orsak till att Ryssland tar det lugnt för att inte förolämpa kineserna, då Kina får svårt att stödja Ryssland diplomatiskt om de går all in för civil förstörelse.
Flygförbudszon är de facto krig med USA/Europa. Eller vem du nu tror skall upprätta en "zon"
Araber, Tjetjener och dödkött,, menar du ungefär som dom sociopater som åker till Ukraina för att få skjuta lite ?
Ryssarna har alltid värnat om att hålla nere civila offer, senast i Syrien vid utrensning av IS,,
Dvs inte alls som USA´s och Europas signum är,, det verkar vara delvis därför våra media är
förvirrade och inte klarar att ge en relevant bild av vad som sker.
Bara som en "hint"..
Många andra länders media utanför Sverige och Europa, tycks rapportera med betydligt mer distans och objektivitet.