Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
Börjar man söka på Ukraina, oligarker och korruption hittar man snart artiklar i inte minst amerikansk MSM. Lite märkligt att svenska journalister inte lyckas hitta detta, inte så mycket som minsta lilla.
Jag hittar nyheter från bl.a. Al Jazeera, BBC, Washington Post och The Guardian ang. att han va med i pandoraläckan.Att svenska medier inte väljer att fokusera på Zalensky behöver inte betyda någonting alls. De var mer intresserade av att fokusera på de svenskar som var med, än utländska aktiva politiker. Totalt var det 35st aktiva eller f.d. stats- och regeringschefer. SVT t.ex. skriver bara "I Pandoraläckan finns presidenterna i Ukraina, Kenya och Ecuador – och den tidigare premiärministern i Storbritannien Tony Blair." samt nämner kung Abdullah.
Svensk media brukar generellt sett enligt min uppfattning vara ganska ointresserade av politiker i öst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Impulsive76
Jag sökte svenska.
På rak arm kan jag säga att det jag efterfrågade fanns på Wikipedia om man sökte på Victorov Zelinskyj /förmögenhet, men även på omni ,dn.se
och europaportalen.se
Det kan inte bara vara "ren tillfällighet" att info tas bort.
Personligen bryr jag mej inte så mycket om partipolitik.
Det kan låta högst "simpelt" men i min värld ska alla kunna leva i ett fritt, demokratiskt samhälle, där inte korruption och pengar har avgörande inflytande.. tyvärr är det väl bara en vacker dröm.
Jag är djupt oroad över hur världen håller på att förändras
Det fetmarkerade är helt klart intresant om det är så. Ska se ifall jag hittar artiklarna på något annat vis, för det är ju verkligen anmärkningsvärt om artiklar på DN och Omni som tidigare gick att hitta nu försvunnit från Googles sökresultat. Om så är fallet, så skulle i alla fall jag precis som du vilja veta varför.