2022-03-07, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Sökte på net worth och detta kom upp:
Zelensky Net Worth is $596 Million US Dollars
https://caknowledge.com/zelenskyy-net-worth/

Jag tvivlar inte på att en framgångsrik skådis och delägare i produktionsbolag kan bli rik i Ukraina, men 6 miljarder SEK är en bastant summa för att vara en lokal nationell kändis. Den fattigaste ABBA medlemmen är "bara" värd $200 miljoner. Och då talar vi om globala kändisar som varit extremt framgångsrika under många decennier.
igor kolomoisky, Zelinskys välgörare och mega oligark lär "bara" vara värd $1,8 miljarder och då har han banker, Ukrainas största TV-media konglomerat, mm.
Ja han behöver ju inte gå hungrig från matbordet...
Undrar ju spontant om han skulle "offra" något av sitt kapital för sitt folk och land...
Citera
2022-03-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Jag sökte svenska.
På rak arm kan jag säga att det jag efterfrågade fanns på Wikipedia om man sökte på Victorov Zelinskyj /förmögenhet, men även på omni ,dn.se
och europaportalen.se
Det kan inte bara vara "ren tillfällighet" att info tas bort..
Personligen bryr jag mej inte så mycket om partipolitik.
Det kan låta högst "simpelt" men i min värld ska alla kunna leva i ett fritt, demokratiskt samhälle, där inte korruption och pengar har avgörande inflytande.. tyvärr är det väl bara en vacker dröm.
Jag är djupt oroad över hur världen håller på att förändras

Jo vi är många som oroas,, frågan är väl på vilket sätt oron är befogad.
Det kanske är vad som behövs,, den Romerska civilisationen försvann ju av en anledning.
Den fungerade jättebra tills för få blev för rika på allt fler fattigas bekostnad.
Citera
2022-03-07, 12:11
Medlem
Jag antar som svar till TS inlägg att det ukrainska motståndet har varit större än förväntat, speciellt i de ryska områdena kring Kharkov. Den ryska armen och flygvapnet har förmodligen blivit tillsagda att vara någorlunda "försiktiga" med artilleribeskjutning och bombningar för att inte leda till ökade vapenleveranser från väst eller risk för flygförbudszon.

Istället blir det en långsam uppbyggnad av trupper kring de stora städerna där de metodiskt omringar, skär av elen och stör försörjningen samt upprättar korridorer för utslussning av ukrainska civila så att den etniska rensningen kommer igång av centrala och östra delar. Därefter skickas araber, tjetjener och dödköttet i den ryska armen in i städerna. Detta är en uppbyggnad och omringning som tar tid p.g.a. vad jag antar är en medveten försiktighet gentemot civila (jag är medveten att civila HAR drabbats.

Den ekonomiska reserven räcker i 1-2 år och de får samtidigt ekonomiskt stöd av Kina, visserligen inte oinskränkt eller utan motprestationer. Kina kan också vara en orsak till att Ryssland tar det lugnt för att inte förolämpa kineserna, då Kina får svårt att stödja Ryssland diplomatiskt om de går all in för civil förstörelse.
Citera
2022-03-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ja han behöver ju inte gå hungrig från matbordet...
Undrar ju spontant om han skulle "offra" något av sitt kapital för sitt folk och land...
Skönt att vi inte behöver bekymra oss om att Zelensky skulle gå hungrig.
Han "offrar"nog inte sina egna slantar, när han kan tigga ihop det av svenska skattebetalare m.fl.
Man kan förstås fråga sig hur mycket av det som svensken ger hamnar i hans fickor.
Citera
2022-03-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jag vet inte på vilket språk du sökte för att få information om Zelinskyy, men när jag sökte på hans förmågenhet så hittade jag en artikel som andra resultat högst upp från The Guardian som tar upp det som hittades om honom i pandora-läckan. Så "svårt" var det att hitta.

Sedan är det ju så att Google och Facebook iofs faktiskt både stänger ner samt gör saker svårare att hitta medvetet. Det beror kan bero både på påtryckningar från högljudda grupper i samhället och från styrande i olika länder. Det behöver inte betyda att det finns någon annan agenda från Google eller Facebook bakom det mer än att dessa är rädda att förlora sina kunder (dvs. de som annonserar) eller användare (vilket innebär att kunderna riskerar att minska).

Det fria ordet existerar i rättslig mening och man försvinner inte i Sverige för att ha stött sig med de styrande. Detta innebär dock inte att det både kan bli sociala konsekvenser att gå emot strömmen samt att IT-företag behöver ge utrymme för alla. Så som det ser ut idag där t.ex. Facebook och Google är så extremt dominerande så önskar jag dock att man på EU nivå beslutade om att göra det svårare att för dessa att ta bort material samt stänga ner helt godtyckligt. Detta har dock i alla fall diskuterats, men ingenting har beslutats. Tycka vad man vill om EU, men när det gäller att t.ex. sätta press på stora företag kan de göra nytta.
Börjar man söka på Ukraina, oligarker och korruption hittar man snart artiklar i inte minst amerikansk MSM. Lite märkligt att svenska journalister inte lyckas hitta detta, inte så mycket som minsta lilla.
Citera
2022-03-07, 13:08
Medlem
Citat:
Börjar man söka på Ukraina, oligarker och korruption hittar man snart artiklar i inte minst amerikansk MSM. Lite märkligt att svenska journalister inte lyckas hitta detta, inte så mycket som minsta lilla.
Exakt, synd att inte fler kan vakna upp till verkligheten, trots den svenska Pravda rapporteringen.
Citera
2022-03-07, 14:07
Medlem
Booiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitzenspoon
Snälla. Vill du upplysa FB om en ledare i något land du tycker verkar bra ? Jag blir sjukt nyfiken. (Helst en som inte är död)

De som bryr sig om sitt eget folk och land.
Citera
2022-03-07, 15:11
Medlem
Citat:

Jag hittar nyheter från bl.a. Al Jazeera, BBC, Washington Post och The Guardian ang. att han va med i pandoraläckan.Att svenska medier inte väljer att fokusera på Zalensky behöver inte betyda någonting alls. De var mer intresserade av att fokusera på de svenskar som var med, än utländska aktiva politiker. Totalt var det 35st aktiva eller f.d. stats- och regeringschefer. SVT t.ex. skriver bara "I Pandoraläckan finns presidenterna i Ukraina, Kenya och Ecuador – och den tidigare premiärministern i Storbritannien Tony Blair." samt nämner kung Abdullah.
Svensk media brukar generellt sett enligt min uppfattning vara ganska ointresserade av politiker i öst.
Citat:
Jag sökte svenska.
På rak arm kan jag säga att det jag efterfrågade fanns på Wikipedia om man sökte på Victorov Zelinskyj /förmögenhet, men även på omni ,dn.se
och europaportalen.se
Det kan inte bara vara "ren tillfällighet" att info tas bort.

Personligen bryr jag mej inte så mycket om partipolitik.
Det kan låta högst "simpelt" men i min värld ska alla kunna leva i ett fritt, demokratiskt samhälle, där inte korruption och pengar har avgörande inflytande.. tyvärr är det väl bara en vacker dröm.
Jag är djupt oroad över hur världen håller på att förändras
Det fetmarkerade är helt klart intresant om det är så. Ska se ifall jag hittar artiklarna på något annat vis, för det är ju verkligen anmärkningsvärt om artiklar på DN och Omni som tidigare gick att hitta nu försvunnit från Googles sökresultat. Om så är fallet, så skulle i alla fall jag precis som du vilja veta varför.
Senast redigerad av yokisuci 2022-03-07 kl. 15:16.
Citera
2022-03-07, 15:45
Medlem
Kanske dags för folk att sluta stirra sig blinda på detaljer och istället se helheten. Vi har en pandemi som gått upp i rök efter två år och snabbt blivit ersatt av detta? Är detta en slump?

Pandemin har spelat ut sin roll/eller misslyckats med sitt mål så man försöker skrämma upp befolkningen världen över med hot om krig/eller rent av ett världskrig för att få sin vilja igenom. Putin, precis som alla världens ledare, tjänar samma globalistiska agenda. På utsidan, genom media, målas han upp som en pjäs som ska ta alla våra friheter; men det vill de allihop i slutändan. Oavsett om det är Biden, Trump eller Trudeu.

Man vill uppnå en ny världsordning, även kallad "the great reset" så därför sker allt det här. Om detta går i stöpet så är det något nytt imorgon i rubrikerna i media för att skrämma folk. Stäng av media och sluta agera efter rädsla.
Senast redigerad av Vagunder 2022-03-07 kl. 15:48.
Citera
2022-03-07, 15:49
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagunder
Kanske dags för folk att sluta stirra sig blinda på detaljer och istället se helheten. Vi har en pandemi som gått upp i rök efter två år och snabbt blivit ersatt av detta? Är detta en slump?

Pandemin har spelat ut sin roll/eller misslyckats med sitt mål så man försöker skrämma upp befolkningen världen över med hot om krig/eller rent av ett världskrig för att få sin vilja igenom. Putin, precis som alla världens ledare, tjänar samma globalistiska agenda. På utsidan, genom media, målas han upp som en pjäs som ska ta alla våra friheter; men det vill de allihop i slutändan. Oavsett om det är Biden, Trump eller Trudeu.

Man vill uppnå en ny världsordning, även kallad "the great reset" så därför sker allt det här. Om detta går i stöpet så är det något imorgon i rubrikerna i media för att skrämma folk. Stäng av media och sluta agera efter rädsla.
Herregud, ni sprider verkligen er "the great reset"-dynga överallt i forumet. Det måste vara jobbigt att leva med denna misstänksamhet som totalt tar över vardagen och allt sunt förnuft.
Citera
2022-03-07, 15:54
Medlem
Citat:
Sökte på net worth och detta kom upp:
Zelensky Net Worth is $596 Million US Dollars
https://caknowledge.com/zelenskyy-net-worth/

Jag tvivlar inte på att en framgångsrik skådis och delägare i produktionsbolag kan bli rik i Ukraina, men 6 miljarder SEK är en bastant summa för att vara en lokal nationell kändis. Den fattigaste ABBA medlemmen är "bara" värd $200 miljoner. Och då talar vi om globala kändisar som varit extremt framgångsrika under många decennier.
igor kolomoisky, Zelinskys välgörare och mega oligark lär "bara" vara värd $1,8 miljarder och då har han banker, Ukrainas största TV-media konglomerat, mm.

Det får väl bli snabbspår in i EU för att rädda kolomoisky, Zelinsky m.fl. från Putin?

Hur får den sidan fram sina siffror? Enligt den ska Zelenskyy tjäna 11 miljoner dollar per månad.
Var är "normala" nivåer för de som styr i Östeuropa?
Citera
2022-03-07, 18:01
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Nassar ser inte verkligheten, men däremot ser de jättegärna den verklighet de själva byggt upp i huvudet. Där finns inga motsägelser, för logik är inte egentligen vad de är ute efter. Bara att de internt känner att de har rätt.

Ett resonemang man kan applicera på vilka meningsmotståndare som helst. Byt ut nassar mot kommunister, liberaler eller vad som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in