2022-03-07, 18:08
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Spela inte med i denna konflikten som är planerad. Denna är till för att rikta er uppmärksamhet just dit. Följ mina inlägg med esoterisk kunskap och det universala så ser ni kopplingen. Det handlar inte om krig, detta är något helt annat. Jag har försökt förklara så långt jag får utan att störa balansen. Jag söker ingen konflikt, svaren har ni inom er.

Spannmålsbrist. Ukraina är en stor exportör av spannmål till hela världen. Om det blir bris på spannmål kan globalisterna motivera ransonering av mat. Vaccinpasset kan säkert expanderas för det ändamålet.

Lustigt hur väl timat allting är. Covid-19 pandemin är så gott som över och så kommer ukrainakriget in lägligt.
Citera
2022-03-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jag hittar nyheter från bl.a. Al Jazeera, BBC, Washington Post och The Guardian ang. att han va med i pandoraläckan.Att svenska medier inte väljer att fokusera på Zalensky behöver inte betyda någonting alls. De var mer intresserade av att fokusera på de svenskar som var med, än utländska aktiva politiker. Totalt var det 35st aktiva eller f.d. stats- och regeringschefer. SVT t.ex. skriver bara "I Pandoraläckan finns presidenterna i Ukraina, Kenya och Ecuador – och den tidigare premiärministern i Storbritannien Tony Blair." samt nämner kung Abdullah.
Svensk media brukar generellt sett enligt min uppfattning vara ganska ointresserade av politiker i öst.
Det fetmarkerade är helt klart intresant om det är så. Ska se ifall jag hittar artiklarna på något annat vis, för det är ju verkligen anmärkningsvärt om artiklar på DN och Omni som tidigare gick att hitta nu försvunnit från Googles sökresultat. Om så är fallet, så skulle i alla fall jag precis som du vilja veta varför.
Klart att generellt sett är det inte så konstigt om media i Sverige inte djupdyker i Ukrainsk korruption. Men nu är ju Ukraina största bidragsmottagare i öst och vi har div försvarssamarbete, Ukraina är av och till på tapeten hos vår regim. Då skulle man kunnat tycka att journalister även meddelar oss vad för sorts regim det är vi bistår, man är ganska aktiva med att bevaka Polen och Ungern "kritiskt" för den skärv vi bidrar till dem via EU.
Citera
2022-03-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Hur får den sidan fram sina siffror? Enligt den ska Zelenskyy tjäna 11 miljoner dollar per månad.
Var är "normala" nivåer för de som styr i Östeuropa?
I ärlighetens namn ska nog vara kritisk till sådana sidor som "redovisar" kändisars "net value", 11 miljoner låter minst sagt extremt, men i samma ruta står även att hans lön är $780000/år. Även det låter mycket.

wikipedia står det att lönen är 28000 UAH/månad vilket i dag är 9300 kr.
denna sidan är det mer modesta siffror på Zelenskys inkomster, om än bra även om det var i väst. De säger sig referera till hans inkomstdeklaration för 2019.
Vad som sen kan tänkas betalas till utlandskonton i ett korrupt land som Ukraina är en annan sak.
Men jag tror inte de massiva miljardsiffrorna är annat än påhitt av motståndare, de är allt för stora. Precis som diverse massiva siffror som Putin påstås inneha, de tar i allt för mycket, allt för fantasifullt. Vilket även svenska journalister i bland refererar till om än de i någon bisats noterar att det är obekräftat.
Senast redigerad av nbsp 2022-03-07 kl. 18:37.
Citera
2022-03-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Spela inte med i denna konflikten som är planerad. Denna är till för att rikta er uppmärksamhet just dit. Följ mina inlägg med esoterisk kunskap och det universala så ser ni kopplingen. Det handlar inte om krig, detta är något helt annat. Jag har försökt förklara så långt jag får utan att störa balansen. Jag söker ingen konflikt, svaren har ni inom er.

Låter vagt?

Varför inte berätta vad sanningen är om du nu sitter på den?
Citera
2022-03-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
I ärlighetens namn ska nog vara kritisk till sådana sidor som "redovisar" kändisars "net value", 11 miljoner låter minst sagt extremt, men i samma ruta står även att hans lön är $780000/år. Även det låter mycket.

wikipedia står det att lönen är 28000 UAH/månad vilket i dag är 9300 kr.
denna sidan är det mer modesta siffror på Zelenskys inkomster, om än bra även om det var i väst. De säger sig referera till hans inkomstdeklaration för 2019.
Vad som sen kan tänkas betalas till utlandskonton i ett korrupt land som Ukraina är en annan sak.
Men jag tror inte de massiva miljardsiffrorna är annat än påhitt av motståndare, de är allt för stora. Precis som diverse massiva siffror som Putin påstås inneha, de tar i allt för mycket, allt för fantasifullt. Vilket även svenska journalister i bland refererar till om än de i någon bisats noterar att det är obekräftat.

Det är svårt att införa sina ideologier i korrupta länder.

Här är en mycket sevärd video som förklarar problemet.
https://www.youtube.com/watch?v=rStL7niR7gs

Om man önskar stoppa korruption osv så sker det nog bäst gradvis annars har man alla emot sig.
Citera
2022-03-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Klart att generellt sett är det inte så konstigt om media i Sverige inte djupdyker i Ukrainsk korruption. Men nu är ju Ukraina största bidragsmottagare i öst och vi har div försvarssamarbete, Ukraina är av och till på tapeten hos vår regim. Då skulle man kunnat tycka att journalister även meddelar oss vad för sorts regim det är vi bistår, man är ganska aktiva med att bevaka Polen och Ungern "kritiskt" för den skärv vi bidrar till dem via EU.

Sverige "djupdyker" inte ens i sin egen korruption.
Citera
2022-03-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Sverige "djupdyker" inte ens i sin egen korruption.
Det är ganska obehaglig utveckling som varit, den symbios som växt fram mellan media och den politiska eliten, den rätta värdegrunden gäller. Den som är emot rådande politiska ordning är extremister som är emot demokrati.
Iofs har det alltid till viss del varit så. Den begynnande arbetarrörelsen som ville ha ett mer demokratiskt system insåg snabbt att de måste ha egen media som gjorde omvärldsanalys från deras perspektiv. Motståndarnas media skulle förstås aldrig beskriva samhället från deras perspektiv.
Sen hittade man på nonsens om den neutrale journalisten som bara stod för objektiv sanning, tänk vad man kan slå i fårskocken.
Citera
2022-03-07, 19:47
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Antagligen jobbigare att vara okunnig och bara släppa ut "tyckanden"

Jag uppmuntrar till att läsa på strategi och konflikthistoria.
Då kanske du med flera, ser vad som pågår.

Att slagna soldater alltid har använt mänskliga sköldar är känt sedan
urminnes tider. Såklart att jag springer in i stan och gömmer mig
istället för att bli skjuten i småbitar.. mänskligt helt enkelt.
Hur hedervärt det är kan såklart diskuteras.

Blir lite otydlig svenska här. Är det Ukraina som är okunniga och släpper ur sig tyckanden?

Är strategi och konflikthistoria någon form av underlägg att lägga en bok på? Hur bidrar det underlägget till att se vad som pågår? Ett alternativ hade såklart varit om du berättar istället.

Du har bra svenska för att vara ryss!
Citera
2022-03-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag antar som svar till TS inlägg att det ukrainska motståndet har varit större än förväntat, speciellt i de ryska områdena kring Kharkov. Den ryska armen och flygvapnet har förmodligen blivit tillsagda att vara någorlunda "försiktiga" med artilleribeskjutning och bombningar för att inte leda till ökade vapenleveranser från väst eller risk för flygförbudszon.

Istället blir det en långsam uppbyggnad av trupper kring de stora städerna där de metodiskt omringar, skär av elen och stör försörjningen samt upprättar korridorer för utslussning av ukrainska civila så att den etniska rensningen kommer igång av centrala och östra delar. Därefter skickas araber, tjetjener och dödköttet i den ryska armen in i städerna. Detta är en uppbyggnad och omringning som tar tid p.g.a. vad jag antar är en medveten försiktighet gentemot civila (jag är medveten att civila HAR drabbats.

Den ekonomiska reserven räcker i 1-2 år och de får samtidigt ekonomiskt stöd av Kina, visserligen inte oinskränkt eller utan motprestationer. Kina kan också vara en orsak till att Ryssland tar det lugnt för att inte förolämpa kineserna, då Kina får svårt att stödja Ryssland diplomatiskt om de går all in för civil förstörelse.

Flygförbudszon är de facto krig med USA/Europa. Eller vem du nu tror skall upprätta en "zon"
Araber, Tjetjener och dödkött,, menar du ungefär som dom sociopater som åker till Ukraina för att få skjuta lite ?

Ryssarna har alltid värnat om att hålla nere civila offer, senast i Syrien vid utrensning av IS,,
Dvs inte alls som USA´s och Europas signum är,, det verkar vara delvis därför våra media är
förvirrade och inte klarar att ge en relevant bild av vad som sker.

Bara som en "hint"..
Många andra länders media utanför Sverige och Europa, tycks rapportera med betydligt mer distans och objektivitet.
Citera
2022-03-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Herregud, ni sprider verkligen er "the great reset"-dynga överallt i forumet. Det måste vara jobbigt att leva med denna misstänksamhet som totalt tar över vardagen och allt sunt förnuft.

Det kanske är en "reset" som den västerländska civilisationen skulle behöva !?
Det har ju skett många gånger tidigare.
Citera
2022-03-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Blir lite otydlig svenska här. Är det Ukraina som är okunniga och släpper ur sig tyckanden?

Är strategi och konflikthistoria någon form av underlägg att lägga en bok på? Hur bidrar det underlägget till att se vad som pågår? Ett alternativ hade såklart varit om du berättar istället.

Du har bra svenska för att vara ryss!

Jag beklagar, med det är utsiktslöst för mig att lägga en minut till på dig.
Förkovra dig så kanske du ser mer.
Citera
2022-03-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Haha, vad ska jag förkovra mig i, rysspropaganda? Du är inte direkt duktig att hänvisa till något. Men du har rätt i en sak, det är ganska utsiktslöst för dig att komma någonstans i denna fråga när det gäller mig. Men ett rysstroll är du, inte svårare än så.

Tråkigt att du inte svarade på mina frågor, kommer de senare?

Men snälla du,,, gräv själv.

https://twitter.com/i/status/1500783644314505221
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in