2022-03-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Ryssland är ju dock inte direkt kända för att få "normala" presidenter. De har styrts av tyranner sedan.....ja alltid.

Tycker dock att både Gorby och Jeltsin framstår som änglar jämfört med Putin...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det får du gärna tycka, hur det blir får vi se inom kort...

Ja… eller jättelänge.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag kan se kommer de med samma krav som de kommit med tidigare.

Vad har förändrats tycker du?
En fråga bara, hur gick det mot Azov?
Citera
2022-03-07, 18:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Så är det. Men nu har vi facit och oddsen är rejält emot Ukraina. Då anser jag, gå med på kraven och ta det därifrån.

Få länder anfaller väl utan att oddsen talar mot det land dom anfaller?

Ryssland blöder. Kriget kostar en jävla massa miljarder varje dag, och ryssar dör. Världen uttrycker sin avsky, och landet är på väg in i en ekonomisk kollaps.
Ju längre Ukraina står emot, desto bättre blir oddsen för att dom ska slippa bli en lydstat under Pappa Putin. Och: oddsen minskar för att Putin blir avsatt och att Ukraina, liksom resten av Europa, på överskådlig tid kan bli kvitt det ryska hotet.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Han har väl högsta ansvaret. Men detta fiasko har nog fler skyldiga. Kan tänka mig att han fått väldigt positiva rapporter innan kriget började gällande Ukraina att allt skulle bli en weekend opration av sina rådgivare och analytiker för man vågar inget annat än lämna en fördelaktig rysk analys och rapportering.

Och innan kriget så hade man en stor, lång övning som slet på disellager och reservdelar..
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Och Kina skulle då som mäktig handelsplatser godta guldfot som betalningssystem tänker du?

Om detta skulle sticka hål på bubblan hos deras främsta konkurrent på världsmarknaden, som inte är annat än den största ekonomiska bluffen genom alla tider, varför inte?
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag håller med, rätt få lär vara villiga att dö i Ukraina för Ryssland.
Om tjetjenerna på den ryska sidan lider stora förluster och får för sig att de används som kanonmat kan det kanske bli spännande för Kadyrov däremot.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag har ingen aning om vad dom menade med guldmyntfot i dagens moderna ekonomi men jag vet att Kina försöker med alla medel försöker skydda sig från framtida amerikanska sanktioner med egna system och partners. Det här påskyndar bara det arbetet och vi får se hur USA reagerar på det.

Ryssland kan som ekonomi jämföras med Italien eller Spanien. Det enorma korruptionsproblemet och generella inställningen till lag och ordning gör det ännu mindre attraktivt som partner - finns flera exempel på företag som har försökt lansera sig på den ryska marknaden men har misslyckats då man inte "förstod kulturen".

Dollarns framtid som världsvaluta är förvisso inte utan slut, men Ryssland har ingenting med det att göra. Om något så skulle de själva förlora på det, om nu detta krig inte hade hänt. Med läget som är nu så ser Rysslands ekonomiska framtid väldigt mörk ut, oavsett vad Kina väljer att göra.

Och ingenting har med fiat- eller guldmyntfot att göra.
Citera
2022-03-07, 18:42
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
En framtid med ekonomiskt samarbete mellan Kina, Ryssland, Syrien och Iran för att nämna några som nu har enats genom västvärldens översitteri...

Detta kommer i förlängningen leda till väldiga allvarliga ekonomiska konsekvenser för väst...

Det talas redan om att detta kan leda till ett ökat pris på råoljan till 185 dollar fatet..
Wow syrien och iran. Jag är imponerad!

Citera
2022-03-07, 18:43
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror att Putler är extremt hårt pressad av de ekonomiska sanktionerna. Landet går snabbt katastroftillstånd och Putler ska stå till svars inför befolkningen. Snart kommer också hundra tusen soldater hem till sina städer och byar, och berättar att man ljög för dem att de skulle på övning. De kommer också berätta hur de tvingats att bomba och skjuta på civila. Med sig har de dessutom tio tusen stupade ryssar i likkistor. Putler riskerar att lynchas av en vansinnig befolkning.

Putler har naturligtvis hela tiden tänkt ta över Ukraina för att bygga en ny rysk stormakt – det framgår av manifestet som publicerades av misstag två dagar efter invasionen. Men i och med att det är på väg åt helvete för honom tror jag att han söker en väg ut, utan att tappa ansiktet. Det är nog det vi ser nu.

Kravet på att avmilitarisera Ukraina är puts väck – och nu vill man inte avnazifiera Ukraina heller. Så man låter nazist-juden sitta kvar med sina vapen? Det som var så viktigt att bli av med honom nyss.

Enligt läckta dokument på twitter, så ska de fråntas id och sparkas ner i närmaste dike. Man tar alltså inte hem dem längre. Så värdigt...
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har läst allting om både underhåll och kommunikation, men visst är det ändå så att förband och stridsgrupper har sina backuporder i händelse av kommunikationsbrister?
Så här stora styrkor skall ju inte vara såpass vilse i första taget, såvida inget är väldigt fel i ordergivningen och infon till soldaterna?
Sådant finlir kanske inte existerar, eller är realistiskt, om operationen planerats av politiker i stället för militärer?
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Tycker dock att både Gorby och Jeltsin framstår som änglar jämfört med Putin...

Iofs sant. Det finns olika grader även i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in