Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Och jag har aldrig sett desinformation och propaganda på denna nivå någonsin. Inte ens under de hetaste stunderna i Syrien.
Men Ryssland har förluster men inte några 11000+ döda t.ex. Det är snarare ukrainska sidans siffror. Vad jag förstår är Ukraina supertäckt med radarspaning från både markstationer och AWACS-plan. Den telemetrin vidarebefordras i realtid till den ukrainska militären. Förklara en del av ryska flygvapnets förluster. De säger att man tvingas flyga lågt och bli sårbara för MANPADS.
Jag tror absolut på att Ukraina får all form av hjälp som är möjlig, främst i form av deffensiva vapen men även då underrättelser. Offensiva vapen är man rädda för att det triggar för mycket..
Ryska förluster. Vet inte hur stora de är.., men är nog övertygad om att de betydligt högre än vad de väntade sig. Mängden förstörda tanks etc.., vittnar nog om det..
Lägg även på soppakrisen i de ryska förbanden.., man riskerar att bli "sitting ducks" då.., med ännu fler förluster.
Var även ju en artikel i CNN att den Ukrainska sidan "brände" mycket folk även, så givetvis.., detta vill man ju inte tala om. Dock är det ett pris man tillsvidare är villig att betala.
Även Finland tappade ju många män under vinterkriget, det kom inte gratis..