2022-03-07, 18:32
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Hahaha, du låter som Nixter som för varje misslyckande för trump att försöka vinna valet 2020 och ffa efterspelet. Varje dag ett nytt inlägg som säger ”vänta bara” och ”nu kommer det”. Och det gör Nixter fortfarande…

Det får du gärna tycka, hur det blir får vi se inom kort...
Citera
2022-03-07, 18:33
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi får se hur förhandlingarna går under kvällen. En ljuspunkt är att det ryktas att utrikesministrarna för båda länder ska mötas i Turkiet på torsdag. Hoppas man då har bestämt sig i Ukraina för att köra över clownen Zelensky innan man har fler civila offer:

Top Russian, Ukrainian diplomats to meet Thursday in Turkey
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov and Ukrainian counterpart Dmytro Kuleba have agreed to meet at a forum in southern Turkey on Thursday, the first potential talks between the top diplomats since Russia launched its invasion of Ukraine.

Mevlut Cavusoglu, Turkey's foreign minister, made the announcement on Monday and said he would attend the meeting in the resort city of Antalya. Russia's foreign ministry confirmed the plan.
https://www.reuters.com/world/russian-ukrainian-foreign-ministers-meet-thursday-turkeys-formin-2022-03-07/
Man kan ju inte lita på ryssarna. Love-röv är en inpiskad lögnare som inte ens Putler anförtror något annat än att rapa upp lögner.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Vad skulle då hända ifall ett europeiskt land självmant väljer att närma sig USA? Eller, för den delen, NATO? Är detta okej eller behöver vi hantera en av "stormakterna" - och bevisligen är termen inte förtjänt - som ett ADHD-barn som behöver behandlas lågaffektivt, och vars känslor suveräna stater måste ta hänsyn till innan de bestämmer om sitt öde?
EU ska själva vara starka och kunna välja våra handelsparters själva. Vi ska också hantera vår egen säkerhetspolitik så jag tycker att båda USA, NATO och Ryssland ska lämna.

Enskilda länder? Se Tyskland och Nordstream 2 som USA i åratal nu försökt stoppa. Vågar något annat land sätta sig upp mot USA och riskera sanktioner på olika sätt? Nej, det är bättre att fegt hoppa med USA och låta dom bestämma det mesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och jag som trodde det gick åt helvete för ryssen. Misslyckad operation och man har bara haft en massa förluster. Jämnat halva Ukraina med marken?

Nu får ni väl bestämma er hur ni ska ha det.

Normala människor kanske inte tycker att maximal förstörelse är ett mått på framgång. Men om det är det enda som ryssarna är ute efter så är det såklart en lyckad operation..
Citera
2022-03-07, 18:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Man ska inte heller bortse från att Ukraina är det land med mest luftvärn som har attackerats i modern tid.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Air_Force#Air_Defence
Det med. Inget annat NATO-land har tagit emot så många Javelin-missiler t.ex. Och träning. Det är en sak att försöka utbilda afghaner i modern krigsföring, en helt annan sak med folk som ukrainare, antar jag.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ah, Bagdad Bob. Klassiskt!

Ja nä det stämmer, men båda siffrorna från Ukraina och Ryssland är sedan innan kriget. Jag gissar att båda flyttats ned något nu.

Något? Störtdykning snarare...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Putin skickar oskulder till ukraina, män i 25 års åldern som blir slaktade.

Sen skickar han tjejtjenska jihadister som vill våldta,döda bögar och ha sharia lagar. De verkar ha försvunnit också.

Nu vill Putin skicka in jihadister i adidas tofflor från syrien.

Så han kan avsätta nazister.

Visst låter det som att Putin är en krypto-miljöpartist? Jag tror att han läst för mycket på Buzzfeed eller något.

Fast å andra sidan har nazistnarrativet nästan helt försvunnit, tillsammans med kärnvapen och narkomaner. Nu verkar det handla om att "Ukraina ger inte upp och accepterar inte våra krav, alltså är det egentligen deras fel". Någon slags slavmentalitet och battered wife syndrome som de vill lura på resten av världen.

Det hela är bisarrt. Jag kan inte tro att folk köper det här utan att få pengar för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Och Kina skulle då som mäktig handelsplatser godta guldfot som betalningssystem tänker du?
Ryska banker varav en statligt ägd bank går förmodligen över till Kinas betalnings- och kortsystem Unionpay som en slags crossover med Rysslands redan existerande MIR-betalningssytem. När dom väl gör det kommer det bli en droppeffekt och fler ryska monetära spelare kommer förmodligen göra samma.

https://www.reuters.com/markets/europe/russian-banks-may-issue-cards-with-chinas-unionpay-visa-mastercard-cut-links-2022-03-06/
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Oavsett kompetens så har jag väldigt svårt att tro att t.ex. Hezbollah-soldater som tidigare nämnts skulle vara motiverade att kriga här. Vad bryr de sig om konflikter mellan kuffar-nationer i Dar al Harb?
Jag håller med, rätt få lär vara villiga att dö i Ukraina för Ryssland.
Citera
2022-03-07, 18:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Något är fel om du lämnar utrustning för 90–100 milj och bara går därifrån, ett dussintals stridsvagnar, bandhaubitsar, stridsfordon etc.

https://mobile.twitter.com/sbreakintl/status/1498619309618503680
What I said!

Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
I vilken annan konflikt som helst så hade det invaderade landet bett landet som angrep dem att dra åt helvete. Men om det där är Rysslands kravlista, är den så jävla farlig egentligen? Vad är priset för att säga nej? Fortsätt död och misär, en sönderbombad huvudstad, och ett hotande kärnvapenkrig? Ge ryssarna det dom vill ha så det här tar slut. När ryssarna får en vettig och normal president i framtiden så skulle det inte förvåna mig om Krim och de andra två städerna ”ges tillbaka” till Ukraina. Just nu måste allt få ett stopp.
Jag avskyr vad ryssarna har gjort precis som alla andra, och även om deras kravlista är idiotisk så kunde det ha varit mycket värre.

Nej det kommer inte ta slut om Ukraina går med på kravlistan.

Problemet för Putin är att Ryssland bara dagarna innan sa att de inte skulle attackera, och så gjorde de precis det. Han har mycket stora krav i området och kommer att tugga i sig bit för bit.... ja du har säkert hört historien om grodan?

Kastar du en groda i en kokande kastrull så kommer grodan hoppa ur denna snabbare än blixten, drar du upp värmen lite åt gången... sakta så märker grodan inte det, förräns den kokar. Precis så fungerar det, notera att Putin flyttat fram sina positioner hela tiden för att se vad han kan komma undan med. Han kommer inte sluta nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
EU ska själva vara starka och kunna välja våra handelsparters själva. Vi ska också hantera vår egen säkerhetspolitik så jag tycker att båda USA, NATO och Ryssland ska lämna.

Enskilda länder? Se Tyskland och Nordstream 2 som USA i åratal nu försökt stoppa. Vågar något annat land sätta sig upp mot USA och riskera sanktioner på olika sätt? Nej, det är bättre att fegt hoppa med USA och låta dom bestämma det mesta.

Jag förstår. Så att vara självständig betyder att närma sig Ryssland, och att närma sig USA betyder att man är rädd och inte vågar annat. Mycket logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in