2022-03-07, 18:22
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ryssland har redan erbjudit sig att glömma att de invaderade. Om några dagar kommer de erbjuda något bättre. Snart kommer de erbjuda att Putin hängs, alla rysstroll outas och att de drar sig tillbaka från Krim också.
Vad jag kan se kommer de med samma krav som de kommit med tidigare.

Vad har förändrats tycker du?
Citera
2022-03-07, 18:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Om det stämmer att Ryssland har kontroll över staden så kan det underlätta för underhållstrupper.
Verkar fortfarande pågå hårda strider. Oklart läge där i Izyum.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1500879919206776841
Citera
2022-03-07, 18:23
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Har Ukraina förlorat ett enda fordon?
Sprayar man ”Z” på chassit och delar på twitter som en rysk förlust när man får ett fordon sprängt?
Jag har också tänkt på det. Känns lite för bra för att vara sant detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De lär få höra den dagen deras barn återvänder från kriget om inte svinet Putins lakejer misshandlar dem till döds innan dess.

Mycket har jag tänkt om Putin men att han är precis lika svinig som Hitler trodde jag aldrig

Vi har åter fått ett kvitto på att ord från Kreml inte är värda ett skit.

Det finns ju en god poäng för Putin att begränsa media/internet och att i princip stänga igen landet totalt. Soldater ska inte ha ID, falska intyg om uppsägning osv..

Ingen ska få se ohyggligheterna som följer.

Måste säg att jag är lika förvånad, inte för jag någonsin litat på Putin men att det skulle gå så här långt hade jag aldrig ens fantiserat om.

Det kommer bli enormt svårt för både Kreml och det ryska folket att återfå något förtroende alls, Putin kommer aldrig få se det hända.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Araber och speciellt assads sandfolk är usla soldater. Utan Iran och Putinha så hade assad vara i en sophög redan 2014.

Ja och när de knatat runt i ukriana en stund i leran,snön och blöta och börjat på fått skyttegravsfot så längtar de hem till geten i Syrien de med.
Citera
2022-03-07, 18:24
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det har dom med största sannolikhet räknat in i sin riskanalys.

Detta kommer troligtvis leda till att Ryssland kommer anamma ett nytt betalningssystem, baserat på guldmyntfot, vilket kommer leda till katastrof för usa och eu som har ett system som bygger på sedelpress-ekonomi.

Vidare kommer denna konflikt troligtvis driva Ryssland in i armarna på Kina som kommer bli deras viktigaste handelspartner.

Gaspriserna för eu har nu nästan tredubblas och det kommer bli roligt att se hur högt priset kommer bli i framtiden.

Oljepriserna skjuter också i höjden då Ryssland är världens tredje största oljeleverantör och detta kommer vi mycket snart få erfara med kraftigt höjda priser på drivmedel...

Och Kina skulle då som mäktig handelsplatser godta guldfot som betalningssystem tänker du?
Citera
2022-03-07, 18:24
Medlem
Citat:
Skojar du med mig? ukraina på 97 plats, när jag ser på deras nyheter över denna konflikt, påminns jag hela tiden om samma käcka nyheter som kom från Bagdad Bob på sin tid...

Ganska underhållande faktiskt...

Medan man i Ryssland inte ens kan nämna att det pågår ett krig utan att riskera 15 års fängelse. Inte det minsta underhållande, snarare helt jävla sinnessjukt.

För övrigt var ju plats 150 innan kriget, nu lär Ryssland ha rasat ner till Nordkoreas nivå.
Citera
2022-03-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej det ledde till krig eftersom forna sovjetstater hotar och hatar Ryssland numera och har NATO bakom sig.

Det stämmer inte, inte heller finns det ett undtag i Budapestfördraget av typen kränkt och hotad=anfallskrig.

Citat:
Krig var tydligen enda sättet att skriva om historien och skapa nya fördrag, tyvärr.

Nej , det fanns stipulerat att Parterna i Budapestfördraget ska samlas och lösa eventuella problem med samtal/diplomati.

Misstaget som gjordes var att man inte införde sanktionerna vi ser nu i samband med att putin bröt det 2014

Åtgärdat nu, och om inte Putin vill se den ryska federationen och framtida generationer ryssar agera mänsklig pall åt kina (med en vardag ala nordkorea), så är en tillbakagång till budapestföredraget hans enda väg.

Just nu är blickarna riktade på allt skrot de lämnar i ukraina och barnen som de mördar där.
Men konsekvenserna av att det monetära systemet kolapsar kommer få 90 talets ryska problem att framstå som enkla att hantera, och den här gången kommer väst inte till undsättning...
Citera
2022-03-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ska Moskva börsen öppna imorgon?

Nä onsdag är senaste jag hörde, dock med begränsningar utländska ägare får inte sälja tillgångar hur som helst längre.
Citera
2022-03-07, 18:26
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Kan inte du tala om vilka nyheter du kan titta på som inte stödjer usa, eu och nato idag?

Ja, du kan ju titta på rysk media, och försöka hålla sig för skratt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Geopolitik mellan stormakter. Ingen skulle vara gladare än jag om Ryssland och USA lämnade EU helt vad det gäller politik och imperialism eller vad vi ska kalla det. Dom två kan få tömma sina kärnvapenarsenaler på varandra istället.

Vad skulle då hända ifall ett europeiskt land självmant väljer att närma sig USA? Eller, för den delen, NATO? Är detta okej eller behöver vi hantera en av "stormakterna" - och bevisligen är termen inte förtjänt - som ett ADHD-barn som behöver behandlas lågaffektivt, och vars känslor suveräna stater måste ta hänsyn till innan de bestämmer om sitt öde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag kan se kommer de med samma krav som de kommit med tidigare.

Vad har förändrats tycker du?

Avnazifieringen är borta?
Man verkar ha tagit bort kravet på att Ukraina ska ge upp sina vapen.

Så om det blir slutresultatet har Ryssen alltså jämnat halva Ukraina med marken samt gjort sej själv till ett U land för något dom i princip redan hade lyckats med när första skottet avfyrades i denna "special operation".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in