2022-03-07, 17:59
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Berätta, är det enligt plan att låta rubeln rasa och hålla börsen stängd?

Det har dom med största sannolikhet räknat in i sin riskanalys.

Detta kommer troligtvis leda till att Ryssland kommer anamma ett nytt betalningssystem, baserat på guldmyntfot, vilket kommer leda till katastrof för usa och eu som har ett system som bygger på sedelpress-ekonomi.

Vidare kommer denna konflikt troligtvis driva Ryssland in i armarna på Kina som kommer bli deras viktigaste handelspartner.

Gaspriserna för eu har nu nästan tredubblas och det kommer bli roligt att se hur högt priset kommer bli i framtiden.

Oljepriserna skjuter också i höjden då Ryssland är världens tredje största oljeleverantör och detta kommer vi mycket snart få erfara med kraftigt höjda priser på drivmedel...
Citera
2022-03-07, 17:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Ahh fan det visste jag inte nu känner man sig säkrare.

Moscow's war chest includes 527 intercontinental ballistic missiles (ICBMs),

Lycka till att slå ut dom säger jag bara.

Håller missilerna samma kvalitet som resten av den ryska krigsmakten har vi inget att frukta. Det finns all anledning att tvivla på både antal och kvalitet.

Skrottnissen Putin är Moskvas motsvarighet till Göteborgs Albert och Herbert, mycket talar för det.

Frågan är vem som sticker hål på bubblan, ryssarna själva eller NATO.
Citera
2022-03-07, 18:00
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym-
Vilka är värst, Mexiko eller Ryssland? Båda två mafiastater men vilken dödar flest?
Pest eller kolera liksom… Skulle tro Mexico ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En tredje Pantsir erövrad av Ukraina, ryssarna verkar ha noll koll.

https://mobile.twitter.com/GirkinGirkin/status/1500834841184636929
Va tanken att köra rakt igenom den där träddungen?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Lite att tänka på för er som vill hjälpa till.

I Sverige menar Röda Korset att det inte går att säkerställa att människor på plats kan ta emot exempelvis kläder och att det skulle vara mer effektivt om det donerades pengar.

– Att skicka ej efterfrågade saker riskerar att försena insatserna som vi faktiskt behöver göra. Att sortera, förvara och distribuera utgångna, slitna eller undermåliga produkter tar tid från hjälparbetarnas viktiga arbete, säger Björn Forsbeck, pressekreterare Röda Korset.

Frivilliga bjärebor på plats vid ukrainska gränsen

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/frivilliga-bjarebor-pa-plats-vid-ukrainska-gransen
Citera
Medlem
X3treams avatar
Denna video är bra, förklarar varför Ryssland misslyckas, det är logistiken som brister fullständigt.

https://www.youtube.com/watch?v=b4wRdoWpw0w
Citera
2022-03-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så är det nog också, låg moral och dåligt underhåll, tar soppan slut så lämnar man utrustningen och drar.

Undrar till vilket värde av utrustning som ryssen hittills har torskat. Måste vara helt sinnesstörda summor.
Citera
2022-03-07, 18:01
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag håller med dig såvida att Ryssland menar allvar med sina krav. Jag litar inte på den ryska regimen och tror de fortsätter sitt spel. Därav ser jag ingen anledning till att acceptera kraven.
Nu är det ju inte du som förhandlar.
Ukraina kanske ser anledningar.
Citera
2022-03-07, 18:02
Medlem
Sgt.Blands avatar
Verkar vara grymma strider idag i staden Izyum. Oklart läge där verkar det som.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1500862676083302407
Citera
2022-03-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vi bevittnar antagligen den mest misslyckade krigsinsatsen någonsin här vad jag kan förstå.
Ryssland har redan förlorat..och frågan är väl mest bara hur mycket skada de kan undvika.
Ryssland är bankrutt innan sommaren här..och deras soldater slaktas i Ukraina bärandes undermåligt material och sittandes i skrot från 80-talet.
Den långa kolonnen norr om Ukraina hånskrattas det åt.
Jag kan på rak arm inte komma på ett större militärt misslyckande än detta..givet den korta tid det kommer att ta plus de förutsättningar som fanns på förhand.
I sanning remarkabelt.Ryssland har gjort bort sig grundligt inför hela världen,och den störste losern av dem alla är dead man walking Vladimir Putin.

Som alltid genom historien från Karl den 12:e till Hitler och slaget om Kiev. Så lyckas motståndarna sabla bort det och Ryssland lyckas ena sitt land och slå tillbaka en sista gång… history repet it self. Som man brukar säga.

https://m.youtube.com/watch?v=QCTohrWP-Lo
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Pest eller kolera liksom… Skulle tro Mexico ändå.

Demokrati index.

Mexiko plats 86.

Ryssland 124.

Korruption index.

Mexiko 124

Ryssland 125.

Mexiko är mindre korrupt och mer dekokratiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det har dom med största sannolikhet räknat in i sin riskanalys.

Detta kommer troligtvis leda till att Ryssland kommer anamma ett nytt betalningssystem, baserat på guldmyntfot, vilket kommer leda till katastrof för usa och eu som har ett system som bygger på sedelpress-ekonomi.

Vidare kommer denna konflikt troligtvis driva Ryssland in i armarna på Kina som kommer bli deras viktigaste handelspartner.

Gaspriserna för eu har nu nästan tredubblas och det kommer bli roligt att se hur högt priset kommer bli i framtiden.

Oljepriserna skjuter också i höjden då Ryssland är världens tredje största oljeleverantör och detta kommer vi mycket snart få erfara med kraftigt höjda priser på drivmedel...

Flashbackekonomi har peakat med detta uttalande.

Ryssland har mindre guldreserv än Italien. Och då tar jag inte ens upp din väldigt nyskapande teori om hur "gå över till guldmyntfot" är ett sådant massförstörelsevapen att ingen - inte ens Ryssland - har vågat använda det ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in