2022-03-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det har dom med största sannolikhet räknat in i sin riskanalys.

Detta kommer troligtvis leda till att Ryssland kommer anamma ett nytt betalningssystem, baserat på guldmyntfot, vilket kommer leda till katastrof för usa och eu som har ett system som bygger på sedelpress-ekonomi.

Vidare kommer denna konflikt troligtvis driva Ryssland in i armarna på Kina som kommer bli deras viktigaste handelspartner.

Gaspriserna för eu har nu nästan tredubblas och det kommer bli roligt att se hur högt priset kommer bli i framtiden.

Oljepriserna skjuter också i höjden då Ryssland är världens tredje största oljeleverantör och detta kommer vi mycket snart få erfara med kraftigt höjda priser på drivmedel...

Hahaha, du låter som Nixter som för varje misslyckande för trump att försöka vinna valet 2020 och ffa efterspelet. Varje dag ett nytt inlägg som säger ”vänta bara” och ”nu kommer det”. Och det gör Nixter fortfarande…
Citera
2022-03-07, 18:14
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Menar du Rysslands behandling av reportrar, sorry då måste jag återigen påminna.

pressfree index
Ukraina 97. Ryssland 150.
https://rsf.org/en/ranking

Vad är man så rädd för? Sanningen?

Skojar du med mig? ukraina på 97 plats, när jag ser på deras nyheter över denna konflikt, påminns jag hela tiden om samma käcka nyheter som kom från Bagdad Bob på sin tid...

Ganska underhållande faktiskt...
Citera
2022-03-07, 18:15
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finland stödköper Ukrainska produkter :

Många vill ha ukrainsk alkohol – "Folk vill visa sitt stöd"

För tillfället har Alko endast en produkt tillverkad i Ukraina i sitt sortiment, och den är så gott som slutsåld. Efterfrågan bland finländarna har ökat och nu siktar man på att beställa in mer.

– Vi har fått många önskemål och förfrågningar om produkter från Ukraina i olika kanaler sedan kriget började. Folk vill visa sitt stöd för Ukraina

– Just nu söker vi en ukrainsk starksprit. Läget är krävande, så vi får se om vi får några erbjudanden.

https://www.hbl.fi/artikel/manga-vill-ha-ukrainsk-alkohol-folk-vill-visa-sitt-stod/

Tack för ditt svar och din insats. Allt mot mördare från Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Minskfördraget kunde inte lyckas eller skapa fred, inte heller de senaste förslaget.

Är du intreserad av fred så är det budapestfördraget som gäller, det gav fred.
Nej det ledde till krig eftersom forna sovjetstater hotar och hatar Ryssland numera och har NATO bakom sig. Krig var tydligen enda sättet att skriva om historien och skapa nya fördrag, tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Javisst. Först och främst gäller det att kunna avfyra dessa. Man kanske hinner med ett par. Missilsystem slår ut centimeterstora mål. Det är ju inte en GPS teknik man använder. Låt oss dock hoppas att inget av detta sker.

Att ICBM används mot sverige som first strike är bara att glömma, de behövs för att nå UK, frankrike, USA (bla)

Det kommer regna död och förintelse över stora delar av ryssland ink alla kända avfyrningspositioner. innan de lämnat ryskt luftrum.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja en zippotändare in i förarhytten innan man går därifrån?
De får soppatorsk med tankbilen och bestämmer sig för att fjutta på den? Låter väldigt underligt i mina öron.
Citera
2022-03-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej det ledde till krig eftersom forna sovjetstater hotar och hatar Ryssland numera och har NATO bakom sig. Krig var tydligen enda sättet att skriva om historien och skapa nya fördrag, tyvärr.

Det är ett anmärkningsvärt sammanträffande att samtliga länder som har erfarenhet av ryskt styre och ser en bättre framtid framför sig vill ha så lite med Ryssland att göra som möjligt.

Nästan som att det finns en gemensam faktor här.
Citera
2022-03-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Så hela världen går åt Helvete med andra ord.

Nej, Ryssland går åt helvete om dom startar skiten för då vänder sig alla mot dom, t om Kina.
Citera
2022-03-07, 18:18
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Flashbackekonomi har peakat med detta uttalande.

Ryssland har mindre guldreserv än Italien. Och då tar jag inte ens upp din väldigt nyskapande teori om hur "gå över till guldmyntfot" är ett sådant massförstörelsevapen att ingen - inte ens Ryssland - har vågat använda det ännu.

Varför skulle detta hindra dom? Det kommer vi att snart få reda på och jag vågar påstå att dollarns tid är all...
Citera
Medlem
Jofs avatar
Svarar själv på min fråga om Ukrainas åsikt om villkoren .
Svaren i tråden är bara vad man själv tycker 😜.

Enligt Peskov ska dessa krav ha lämnats över till den ukrainska sidan under de två tidigare förhandlingsrundorna förra veckan. Om så är fallet är förslagen ingenting som Ukraina tidigare visat något intresse över att gå med på eftersom kraven innebär att de tvingas kapitulera och ge upp kriget.

Dvs svar Nej.
Men vi får se idag. (Och vad du skulle rösta på vill jag inte veta.)
Senast redigerad av Jof 2022-03-07 kl. 18:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
De får soppatorsk med tankbilen och bestämmer sig för att fjutta på den? Låter väldigt underligt i mina öron.
Går ju rykten om att ryska soldater ger upp. Kan vara det sista som görs innan man ger upp.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Skojar du med mig? ukraina på 97 plats, när jag ser på deras nyheter över denna konflikt, påminns jag hela tiden om samma käcka nyheter som kom från Bagdad Bob på sin tid...

Ganska underhållande faktiskt...

Ah, Bagdad Bob. Klassiskt!

Ja nä det stämmer, men båda siffrorna från Ukraina och Ryssland är sedan innan kriget. Jag gissar att båda flyttats ned något nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in