2022-03-07, 18:09
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Se där, trodde det skulle vara tvärtom faktiskt.

Kan ju också påpeka att reportrar utan gränser sätter Mexiko på plats 143, och Ryssland på plats 150. Japp journalister har det bättre i Mexiko.

https://rsf.org/en/ranking
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Att de håller sig borta från EU kan ryssarna glömma, men de andra kraven låter som en fungerande kompromiss. När Krim och Östra Ukraina sedan ser hur bra man har det i EU jämfört med hur de själva har det så kommer även de att vilja återansluta till Ukraina.

Åter igen. Stora gasfyndighetet runt Krim och I Donbas.
Citera
Medlem
13 döda när ett bageri utanför Kyiv bombades. Men det var väl nazistiska bagare som bakade hotfulla bröd antar jag.
Citera
2022-03-07, 18:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Har Ukraina förlorat ett enda fordon?
Sprayar man ”Z” på chassit och delar på twitter som en rysk förlust när man får ett fordon sprängt?
387 visuellt identifierade förluster.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Nej, det kommer jag inte bli. Alla vettiga människor tittar på all tillgänglig information, inte bara MSM. Ser fram emot när Moskvabörsen öppnar igen

Kan inte du tala om vilka nyheter du kan titta på som inte stödjer usa, eu och nato idag?
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Var ser du rester av brand? Ser helt oförstörd ut.
Gissar på soppatorsk.
Postade fel länk - Tänkte på denna https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1500873318739677190
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av handelschon
Det står ingenting om vilka regioner dessa ukrainare kom ifrån (de som fick stanna, till skillnad från de som inte fick stanna); jag frågade inte om vilka länder som var representerade i flyktingstatistiken. Du hävdade kategoriskt att inga ''invånare i Donbass'' fick flyktingstatus. Jag frågade ju dig om dina anekdotiska bevis (vars sanningshalt jag i och för sig tvekar på), eftersom du inte kan producera någon källa som bekräftar det du säger. Vem är det som är dum egentligen?

Ditt dravel om ''svensk statsnazism'' är fortfarande obevisat.

OK. Förbli i din okunnighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Skydda sig mot flyganfall gissar jag, blir lite svårare att upptäcka från luften, står en lastbil framför i dungen.
Får väl vara löv på träden om man ska gömma sig. Verka ha gasat på bra med tanke på hjulspåren. Halva framdäcket är ju under mark.
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
var tar ryska soldater vägen. har nato nån dödstråle som pulvierserar de?

Det undrar jag med. Har inte sett många bilder/filmer på döda eller tillfångatagna soldater. Samma som cirkulerar.
Citera
2022-03-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu säger USA att 95 % av de 190 000 man Ryssland samlat runt Ukrainas gränser har gett sig in i landet. Det borde innebära att om de inte gör framsteg nu så måste de föra fram ännu fler trupper.

Det här är så konstigt. Har detta någon hänt tidigare i krigshistorien att ena sidan bara lämnar sina fordon trots att de är överlägsna fiendens och nyare? De försöker inte köra därifrån för att fly utan bara lämnar dem.

Ryssarna överlämnade sig frivilligt till finnarna under fortsättningskriget eftersom dom visste att dom fick bättre behandling som krigsfångar i Finland än i Stalins arme. En som jag kände blev krigshjälte efter att han tagit 26 ryssar till fånga beväpnad endast med ett mausergevär. Dom överlämnade sig självmant eftersom dom inte hade mat. Och enligt honom själv höll han på att göra på sig.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ryska soldaterna bränner skiten innan dom lämnar?
Postade fel länk tidigare. Menade denna: https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1500873318739677190
Citera
Medlem
tigerrakets avatar
Hur länge orkar Putin bedriva sin "operation"?

Nu har han börjat köpa in Syrier för att bedriva krig för 7000 dollar för sex månader. Hur han nu ska betala dem när deras rubel är åt helvete.

Finns ju en rolig aspekt också här, hans egna fantastiska krigare klarar tydligen inte av det, då skickar han in Syrier som förvisso är vana vid gerilla krig. Men det är i hemlandet det, nu blir de utskickade på okänd mark och ska slåss mot några som känner varenda skrymsle och vrå i sitt land.

Nä, detta har blivit ett gerilla-krig. Ett sådant som svenska FM baserades på under kalla kriget. De stora slagen förlorar man, men genom att ha en gubbe i varje buske, så nöter man sakta men säkert ner inkräktaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in