Att de håller sig borta från EU kan ryssarna glömma, men de andra kraven låter som en fungerande kompromiss. När Krim och Östra Ukraina sedan ser hur bra man har det i EU jämfört med hur de själva har det så kommer även de att vilja återansluta till Ukraina.
Åter igen. Stora gasfyndighetet runt Krim och I Donbas.
Det står ingenting om vilka regioner dessa ukrainare kom ifrån (de som fick stanna, till skillnad från de som inte fick stanna); jag frågade inte om vilka länder som var representerade i flyktingstatistiken. Du hävdade kategoriskt att inga ''invånare i Donbass'' fick flyktingstatus. Jag frågade ju dig om dina anekdotiska bevis (vars sanningshalt jag i och för sig tvekar på), eftersom du inte kan producera någon källa som bekräftar det du säger. Vem är det som är dum egentligen?
Ditt dravel om ''svensk statsnazism'' är fortfarande obevisat.
Nu säger USA att 95 % av de 190 000 man Ryssland samlat runt Ukrainas gränser har gett sig in i landet. Det borde innebära att om de inte gör framsteg nu så måste de föra fram ännu fler trupper.
Det här är så konstigt. Har detta någon hänt tidigare i krigshistorien att ena sidan bara lämnar sina fordon trots att de är överlägsna fiendens och nyare? De försöker inte köra därifrån för att fly utan bara lämnar dem.
Ryssarna överlämnade sig frivilligt till finnarna under fortsättningskriget eftersom dom visste att dom fick bättre behandling som krigsfångar i Finland än i Stalins arme. En som jag kände blev krigshjälte efter att han tagit 26 ryssar till fånga beväpnad endast med ett mausergevär. Dom överlämnade sig självmant eftersom dom inte hade mat. Och enligt honom själv höll han på att göra på sig.
Nu har han börjat köpa in Syrier för att bedriva krig för 7000 dollar för sex månader. Hur han nu ska betala dem när deras rubel är åt helvete.
Finns ju en rolig aspekt också här, hans egna fantastiska krigare klarar tydligen inte av det, då skickar han in Syrier som förvisso är vana vid gerilla krig. Men det är i hemlandet det, nu blir de utskickade på okänd mark och ska slåss mot några som känner varenda skrymsle och vrå i sitt land.
Nä, detta har blivit ett gerilla-krig. Ett sådant som svenska FM baserades på under kalla kriget. De stora slagen förlorar man, men genom att ha en gubbe i varje buske, så nöter man sakta men säkert ner inkräktaren.