2022-03-05, 16:04
Medlem
HipToBeSquares avatar
Min teori att globalisterna ville ha krig mella Ryssland och Ukraina. Zelenskyj som inte är något annat än en globalistisk docka började offentligt uttala sig om NATO medlemsskap och kärnvapen på plats i landet. Ingen vettig statsman håller på så när man har en supermakt bredvid. Kolla på Finland som historiskt gör detta bättre. Globalisterna har informatörer inom rysslands regering och vet precis vad som triggar Putin och resten av regeringen. Provokationerna lyckades och rysslands regering tog betet. Antagligen har Ryssland tänkt på att störta ukrainas globalistregim men denna invasion verkar vara dåligt planerad och det drar ut på tiden. Globalisterna hatar egentligen det ukrainska folket så om man kan få död på både ukrainare och ryssar är det rena vinsten.

En annan sak som är ett globalistkännetecken är att ukrainas fredsförandlare nyligen blev mördad av ukrainas underrättelsetjänst. Globalisterna vill inte ha fred till varje pris.
Senast redigerad av HipToBeSquare 2022-03-05 kl. 16:07.
Citera
2022-03-05, 16:18
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
förstår du inte vad orden betyder? Lilla stackars nasse som lever skrämd i en galen vanföreställnings väg. Jag har massor med bög kompisar. Härliga människor. Judar känner jag också trevliga som fan.
Nassarna där imot är en massa galna rädda och aggressiva, paranoida, obildade typer som inte begriper när saker är motsägelsefulla.

Nassar ser inte verkligheten, men däremot ser de jättegärna den verklighet de själva byggt upp i huvudet. Där finns inga motsägelser, för logik är inte egentligen vad de är ute efter. Bara att de internt känner att de har rätt.
Citera
2022-03-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Min teori att globalisterna ville ha krig mella Ryssland och Ukraina. Zelenskyj som inte är något annat än en globalistisk docka började offentligt uttala sig om NATO medlemsskap och kärnvapen på plats i landet. Ingen vettig statsman håller på så när man har en supermakt bredvid. Kolla på Finland som historiskt gör detta bättre. Globalisterna har informatörer inom rysslands regering och vet precis vad som triggar Putin och resten av regeringen. Provokationerna lyckades och rysslands regering tog betet. Antagligen har Ryssland tänkt på att störta ukrainas globalistregim men denna invasion verkar vara dåligt planerad och det drar ut på tiden. Globalisterna hatar egentligen det ukrainska folket så om man kan få död på både ukrainare och ryssar är det rena vinsten.

En annan sak som är ett globalistkännetecken är att ukrainas fredsförandlare nyligen blev mördad av ukrainas underrättelsetjänst. Globalisterna vill inte ha fred till varje pris.

Vem är "globalisterna" ?
Är det storbanker, stora företag (dvs västs motsvarighet till oligarker)
Har hört uttrycket tidigare men inte förstått vem/ vad det är.
Citera
2022-03-05, 16:28
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
Vem är "globalisterna" ?
Är det storbanker, stora företag (dvs västs motsvarighet till oligarker)
Har hört uttrycket tidigare men inte förstått vem/ vad det är.

Det är en ganska bra beskrivning. Bankmaffian (Rothhilds mfl), oligarker, deras politiska underhuggare osv. Vad de i slutändan vill är att ha hela världen för sig själva och Ukraina sitter på en del naturresurser.
Citera
2022-03-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det var konstigt…

Ja de va kånnssttitt, verkligen konstigt!

Därmed heller ej osannolikt att ryska infiltratörer o cyber-fubbickar skulle hänga här och skapa nonsens trådar som denna?

Ja suck, så jätteskumt det här kriget är. Allting är förmodligen fejk
Citera
2022-03-05, 16:46
Medlem
SS70s avatar
Nått som är skumt är att 2 flygplan har lämnat Ryssland, det ena planet ifrån St:Petersburg till Washington och det andra ifrån Moskva till Kuba
Båda planen syns på Flightradar, men på en annan trackingsida syns inte alls det planet som skall till Washington.
Har Flightradar blivit hackat? skickar man "spökflygplan" ifrån Ryssland till USA för att skrämmas?

Kolla själv!
https://www.flightradar24.com/RSD088/2b07dd1e

Den andra trackingsidan som inte har Washington-planet plottat.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=43bebd
Citera
2022-03-05, 17:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Nått som är skumt är att 2 flygplan har lämnat Ryssland, det ena planet ifrån St:Petersburg till Washington och det andra ifrån Moskva till Kuba
Båda planen syns på Flightradar, men på en annan trackingsida syns inte alls det planet som skall till Washington.
Har Flightradar blivit hackat? skickar man "spökflygplan" ifrån Ryssland till USA för att skrämmas?

Kolla själv!

Det ska tydligen vara ett regeringsplan som används av presidenten och andra regeringsanställda.

Citat:
The Russian presidential aircraft are aircraft of the Russian presidential fleet used by the President of Russia and other government officials, the presidential fleet is operated by Rossiya Airlines.
Citera
2022-03-05, 17:09
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det ska tydligen vara ett regeringsplan som används av presidenten och andra regeringsanställda.
Förstod du inte inlägget? förklara varför planet inte är med i den andra länken!
Citera
2022-03-05, 17:12
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Förstod du inte inlägget? förklara varför planet inte är med i den andra länken!

Tycker det är så rätt ofta. Jag har mycket flyg som flyger över mitt hus som man kan höra på kvällar och nätterna, ibland är man nyfiken och går in på en sida och där syns inget, men på en annan syns det. Och verkar vara lite random det där på vilken det syns.
Citera
2022-03-05, 17:15
Medlem
Citat:

Kolla själv!

Planet tycks vara väg till USA för att hämta ryssar tillbaka till Ryssland.

https://twitter.com/flightradar24/status/1500126545297481733
Citera
2022-03-05, 17:19
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Jag missförstod dig allt med din fundering.

Kan väl vara så att dessa typer av plan anväjder en annan typ av säkerhet när det skickas info om dess position (som då inte alla sajter har tillgång till) . Den andra sidan (som jag inte har jnågon koll på) kanske även saknar andra liknande plan. Antar att dessa plan lär ha en förhöjd säkerhet även i tider av fred, nu med detta läge så kan man tänka att det är ännu högre. Dessa är förstås endast spekulationer då min kunskap inom detta är begränsad ,em oftast har dessa typer av "fel" en rätt logisk förklaring.
Citera
2022-03-05, 17:23
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Tycker det är så rätt ofta. Jag har mycket flyg som flyger över mitt hus som man kan höra på kvällar och nätterna, ibland är man nyfiken och går in på en sida och där syns inget, men på en annan syns det. Och verkar vara lite random det där på vilken det syns.

Samma här, brukar kolla på Flightradar när något plan/helikopter åker över huset och alltid fått det bekräftat.
https://www.adsbexchange.com/ har jag aldrig provat förut, men ska testa nästa gång det händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in