2022-03-07, 14:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, jag har hört den kritiken till leda, Att inte Ryssland tagit i med hårdhandskarna. Rent logiskt så är det väl det sämsta. Man riskerar då förstörd infrastruktur som kommer att kosta massor att ersätta och i värsta fall 40 miljoner munnar att mätta.

Btw, det tog tre veckor tills USA och de allierade stod vid Bagdads statsgräns.

Må så vara, dock hade man inte soppatorsk, moral/motivations-torsk, och torsk ifrån A till Ö i detta. Man ser inte heller Ukrainska trupper lyfta händerna mot droner för att "ge upp".
Citera
2022-03-07, 14:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Usa är inte inblandade i Ukrainas försvarskrig.

Nej, men de kommer (precis som alla andra länder) att stödja Ukraina att inte gå med på Rysslands krav.
Citera
2022-03-07, 14:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Finland delar väl en gräns med ryssarna på typ 900km väl?

En bra mkt jävligare gräns än den till Ukraina...
Citera
Medlem
Kan det vara så att ryssarna har förstått att man inte komma vinna kriget och att man istället vill nu rikta fokus mot Finland och Sverige, två länder som närmare NATO för varje dag som går?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Nä precis det är ju Usa som driver på kriget.

Jaså!? Jag som trodde att det var Ryssland som invaderade Ukraina och inte USA..
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Du tillhör dem som inte vill ha fred tydligen

Erkänn ST Petersburg som svenskt, eller du vill inte ha fred??
Citera
2022-03-07, 14:54
Medlem
Citat:
Putins krav på Ukraina är helt rimliga. Nu visar det sig vilka som vill ha krig och vilka som vill ha fred.

Hur menar du då?

Att ställa krav samtidigt som man bombar civila är ju inte direkr att förhandla från en jämn position?

Om jag sätter en pistol mot ditt huvud och säger "Ge mig telefonen eller så dödar jag dig".
Förhandlar vi då?

Om du ger mig din telefon då, är det bara en avslutad förhandling eller de facto ett väpnat rån?

En invaderande stat som ber om kapitulation för att sluta bomba, åsså säger du att det "visar sig vilka som vill ha fred eller inte" är lite skevt.
Citera
Medlem
Citat:
Tycker du ett krig är värt bara för att hålla sig neutral?

Vem kommer sakna Gotland?

Saknar tjeckerna Sudet?
Citera
Medlem
Citat:
Du tillhör dem som inte vill ha fred tydligen

Om du efterlyser fred så rekomenderar jag budapestfördraget. det gav fred.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, men de kommer (precis som alla andra länder) att stödja Ukraina att inte gå med på Rysslands krav.
men Ukraina har sagt NEJ och åter NEJ till dessa krav och så kommer det fortgå, US har INGET att göra med vad Ukraina gör eller bestämmer försök nu fatta det!
Citera
2022-03-07, 14:55
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Men det är ju inte orimliga krav faktist Ryssland styr ju redan dom delarna så det är frid å fröjd för Resten av Ukraina.
Nu har även invånarna i östra Ukraina fått uppleva Rysslands ondskefulla bombningar av bostadsområden, så de kommer inte vilja stå på Putins sida längre.
Citera
2022-03-07, 14:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, jag har hört den kritiken till leda, Att inte Ryssland tagit i med hårdhandskarna. Rent logiskt så är det väl det sämsta. Man riskerar då förstörd infrastruktur som kommer att kosta massor att ersätta och i värsta fall 40 miljoner munnar att mätta.

Btw, det tog tre veckor tills USA och de allierade stod vid Bagdads statsgräns.

Du kan inte hålla dig från att leka militäranalytiker va?

Verkar det verkligen som Ryssland ’håller tillbaka’? Det finns inte en enda riktig militäranalytiker som tolkar det som annat än en strategisk och logistisk katastrof - från Rysslands sida. Dessutom, har du räknat på vad som är billigast, tusentals stupade, förstörda fordon, utrustning och flyg - eller broar och hus Ryssland ändå inte kommer betala en spänn på att återställa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in