2022-03-07, 14:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jaha så vi ska inte läsa aftonbladet och bilda oss en uppfattning. Däremot ska vi köpa rakt av vad du skriver utan att du hänvisar till någon som helst källa. Var har du fått dina uppgifter från att ukrainska armen går på knä? Tror det kan stämma i södra delen men det är ungefär 10 procent av ytan. Ska man lyckas med en invasion då måste man kontrollera hela landet. Tror inte att ryssarna vill uppleva ett Afghanistan till där dom fick fly med svansen mellan benen trots kraftigt övertag materiellt.
Från Blinken i Litauen:
Blinken, during a visit to Lithuania (https://t.me/sashakots/29642), said that the Russian army is much stronger than the Ukrainian one and is able to "grind" it
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ett sänkt ryskt hangarfartyg vore ju en jättegrej. Har Ryssland ens mer än ett hangarfartyg? Nej, det är nog inte sant... skeptiskt till helikoptrarna också.

De har ett, obrukbart.

Helikoptrarna tror jag dock stämmer bra. även om 30 lika gärna kan vara 40 eller 20...

Känns som rysk "command and control" i ett nötskal i denna konflikt
Citera
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Rysslands intressesfär ska vara Ryssland, de har ingen rätt att bestämma över andra länders konstitution/neutralitet eller försvarssamarbeten.

Ryssarna vill förhandla nu när de tappar mark igen, men de ställer fortfarande helt galna idiot krav.

Nej, nu när de 77000 nya frivilliga stridande som återvänt hem till Ukraina börjar komma ut i tjänst, då vill ryssarna förhandla!
Det är nog klokt att gå med på de kraven.
Citera
2022-03-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Förnekar du att det är en konflikt eller vad är problemet? Jag kunde lika gärna sagt krig men valde ordet konflikt.

Har du inget att tillföra än att märka ord så behöver du ju inte svara.
Men du verkar tycka att detta kriget är roligt eftersom du lägger till en smiley i ditt inlägg, så jag gissar att du inte är så gammal. Krig för dig är något som sker på en datorskärm. En död soldat är bara en pixel för dig. Något man skrattar åt.

Idiot.

Du skrev "I denna konflikt" Vilket bevisligen visar att du tycker som du tycker för att du blivit matad med det. Jag kommer från ett krigsdrabbat land så jag vet mycket väl vad död innebär. Det är inget direkt nytt som många av er med Ukrainaflagga på FB verkar tro.

Om du bryr dig så mycket Svensson så åk ner istället för att sitta här och tro att du gör någon skillnad. För det vet vi alla att DU INTE GÖR. Känslåstyrda veklingar som inte kan tänka med eget huvud, det är vad de flesta av er här inne är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Jag har alltid undrat hur många/få robotar FM verkligen har i förråden. Nu när det visat sig att Rysslands förråd verkar lika tomma, så spelar det kanske mindre roll. Det blir dog fights med a-kan över Östersjön..
Försvarsmakten har inte jätte många robotar i förråden IRIS-T finns det fler av men den enda siffran jag hört om meteor (RB101) är att Sverige har 4st som vi skiftar mellan olika flygplan.
Sverige kan har införskaffat fler men ett vapen som kostar mer än 20miljoner styck så måste man förstå att det inte finns i några större antal.
Jag hoppas att flygvapnet får större anslag för att öka de antal vi har i lager och som även tar hänsyn till hylltiden samt att vi integrerar Taurus KEPD 350 även fast finland inte köpte JAS.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
NATO är PASSIVA dem gör INGET försök nu fatta detta!
Detta kring är Putins eget verk som du försöker få det till US/NATO som orsakat detta kom igen nu så blåögd naiv kan väl inte du vara, Dags förstå allt detta BOTTNAR i ett totalt storhetsvansinne som Putin har han vill införliva alla länder som bröt sig ut Sovjetunionen och få ett stor Ryssland det är inget annat detta handlar inte om ngn NATO /US fel!

Läs på historia istället!
Har du läst på om Pearl Harbor? Hur USA i det närmaste tvingade in Japan i kriget emot USA.

NATO kan beskrivas som en subtil mobbare med IQ
Putin kan beskrivas som en våldsam mobbare, och korkad.
Citera
2022-03-07, 14:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur gick det med dom ryska soldaterna som blev instängda i en hiss? Någon driftig ukrainare kapade elektriciteten.
Men vad hände sedan?
DÖD ÅT RYSSLAND!!!!

jag tror det var en fejkbild
Citera
Medlem
https://t.me/SergeyKolyasnikov/24868

Viktors troliga nya president Viktor Yanukovych kommer till Minsk för samtal.

Under hans tid förbättrades ekonomin och landet var en demokrati innan han avsattes då USA-stödde en kupp gjord av Svoboda och övriga fascistiska organisationer.

Vad tror ni om att Viktor återkommer som president för att bygga upp relationerna med både Putin och väst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja, jag tycker också det är konstigt. Men så var det ju det här med fascisterna. Bäst och ta dom också när han ändå är igång? Tydligen en viktig sak.

Det var nazister tror jag. Många av dessa ska tydligen vara anställda som soldater i Ukrainska armén.

Är det Morgan Freeman du har inramad ?
Citera
2022-03-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
I sammanhanget behöver vi tala högt om den svenska statsnazismen. För att den svenska regeringen inte på något sätt reagerade på folkmordet befolkning i Donbass som utfördes av de ukrainska myndigheterna. Och Sverige erkände inte invånare i Donbass som flyktingar, utan erkänner invånare i Ukraina som flyktingar. Allt detta görs uteslutande på nationell basis.

Det finns ingen ''svensk statsnazism''; denna existerar uteslutande i din av rysk propaganda sönderbrända hjärna. Den svenska regeringen reagerade mig veterligen inte nämnvärt på de krigsbrott som ryska separatister utförde heller.
Citera
2022-03-07, 14:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Antagligen har du Aspbergers eller något som inte förstår ironi.

Men du kanske lyssnar på Blinken vad han sa nu i Litauen:
Blinken, during a visit to Lithuania (https://t.me/sashakots/29642), said that the Russian army is much stronger than the Ukrainian one and is able to "grind" it

Du är väldigt fokuserad på min person, varför?

Nu behöver du samla ihop dig och läsa vad jag skriver. Jag sade att än så står Ukrainas armé upp, medan det går märkligt trögt för ryssarna. Det kanske ändras men i dagsläget biter Ukraina ifrån sig.
Citera
2022-03-07, 14:32
Medlem
Kadyrov skickar en bataljon med blodtörstiga tjetjeniska specialpoliser till Ukraina. Aj.

https://twitter.com/geopconsulting/status/1500361465513000960?t=hGdfDFXFjqFXafpP2leNNA&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in