2022-03-07, 14:16
Medlem
Hur gick det med dom ryska soldaterna som blev instängda i en hiss? Någon driftig ukrainare kapade elektriciteten.

Men vad hände sedan?

DÖD ÅT RYSSLAND!!!!
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tack! Frågan är bara vad ryssarna menar med att de ska "slutföra avmilitäriseringen"? Det kan ju betyda att de fortsätter kriga tills allt motstånd är brutet?

De måste kunna visa upp någon form av "vinst" för det Ryska folket efter detta meningslösa krig, så att de skulle avbryta nu är helt otänkbart.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Man kan också se det som att Putin letar efter en exitstrategi nu, någon liten ursäkt till att kunna avsluta kriget med hedern i behåll. Det är inte ens säkert att man räknar med att kunna få samtliga punkter genomförda och hoppas mer på att någon av dem skall bli verklighet, typ erkännande av Krim.

Det vore fint om det gick att ge honom en symbolisk win som inte har någon större relevans i verkligheten, men som ändå ger honom någonting att vifta med hemma. Typ att man skriver ett 100-årsavtal om Krim i likhet med det som en gång skrevs gällande Hong Kong. Då hinner han dö långt innan ett sånt avtal skall realiseras och det finns tid för flera regimbyten i Kreml innan diskussionen blir aktuell igen.

Det stämmer, och det finns ju inget i dessa krav som säger "av-nazifiering" (antar byte av ledarskap) i Ukraina. Bara det fås ses som ett steg baköver för Putin.., iallafall utav det som framkommer nu.

Det minsta Putin kommer att nöja sig med, är krim-halvön i någon form. Men jag tror inte han har kommit så långt i sin tankeprocess än.., iallafall utåt.

En 100 års "lease" är ingen dum ide..
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Precis det jag säger. En attack mot Sverige är en attack mot EU. Ryssland kan max kriga mot 2-3 fronter samtidigt. Inte mer med konventionella medel. De kommer inte attackera EU med konventionella stridsmetoder.
Kan tänka mig att man beväpnar militanta islamister som redan befinner sig i Sverige som utför diverse attentat om inte annat. De har en del att plocka av om man säger så.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Men det hade varit bra om de som är i toppen slutade bete sig som barnrumpor. Fortsätter detta, så kommer vi ha enorma problem på alla fronter.

NATO/EU har påverkat Ukraina tidigare, precis som de gjort i massor av länder. Och kvar blir krig. Syrien. Afganistan. Lybien. osv.. Och nu blir ukraina ett sådant.
INGEN i toppen vill ha KRIG från NATO hade dem velat hade dem gått in kört clean out på Putlers trupper är dem det nu NEJ då NATO inte gått in och kommer inte gå in i Ukraina, Ingen påverkar Ukraina det är en ren skär lögn dags förstå det nu för dem gör sina val själva dem vill gå med i EU ingen har pressat dem att göra det NATO har avslagit ansökan för långt sedan!

Sedan peka på andra krigshärdar som INTE har ett dugg med Ukraina att göra är befängt varje lands krigshärd är det problemet och unikt men där kanske inte du klarar av att förstå det, Afghanistan drog dem sig ur pga Trump redan sade dem skulle göra så annars hade US varit kvar där utan någon jäkla NATO flagg!

Dags du börjar läsa på en smula istället för killgissa och fantisera runt saker som är felaktiga i ditt antagande!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ridande på björnar!

Då tar det nog bara en dag eller mindre för Ukraina att falla. Helt kört. Putin är helt enkelt övermäktig.
Citera
2022-03-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det var som tusan. En stad med drygt 30000 invånare, 3-4 mil sydost om Kharkiv.
Dessutom en viktig flygplats där.

UKR kan nog inte använda flygplatsen men det är bra om man hindrar ryssarna att använda den.

DÖD ÅT RYSSLAND
Citera
2022-03-07, 14:18
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur gick det med dom ryska soldaterna som blev instängda i en hiss? Någon driftig ukrainare kapade elektriciteten.

Men vad hände sedan?

DÖD ÅT RYSSLAND!!!!
Oj den har jag missat. Har du länk?
Citera
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jaktrobotar finns på båda sidor.
Jag har alltid undrat hur många/få robotar FM verkligen har i förråden. Nu när det visat sig att Rysslands förråd verkar lika tomma, så spelar det kanske mindre roll. Det blir dog fights med a-kan över Östersjön..
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Kollade några ryssblaskor på nätet. De är helt korkade. I alla nyheter/artiklar står det att ryssen strider mot nazister och nationalister. Ryssarna måste vara den mest IQ-befriade folkgruppen på Jorden just nu.

Ja det är bottenlöst sorglig att se hur Ryssland sjunker ner i sitt eget skapade träsk. I slutändan har dom sig själv att skylla för alla deras misslyckanden. USA har Gjort måna misstag men dom står upp och erkänner dom i alla fall. Alla är fullt medvetna om att Afghanistan var ett stort misslyckande i USA. I Ryssland så fortsätter man att förneka och sopa under mattan alla deras misslyckanden.
Citera
2022-03-07, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Lycka till kompis.

Sitt inte här hela dagen bara, för i dessa tider måste du se om ditt hus.

Åk till mormor och förbered vårsådden, för hädanefter blir det bara potatis och kompott för dig.

Här har du en länk från mina kollegor i USA:

https://www.youtube.com/watch?v=vN1OxVPLGAY
Citera
2022-03-07, 14:19
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainska styrkor har återerövrat staden Tjuhuiv i östra Ukraina enligt Reuters. DÖD åt Ryssland och jag önskar Lavrov en het semester i helvetet.
Underbart.
Orcherna lider förnedrande förluster dagligen.
Var två inlägg tidigare i tråden om:
1. Över 30 ryska helikoptrar förstörda utanför Kharkiv.
2. Ett hangarfartyg som skulle ha sänkts med flyg på.

Tyvärr tror jag inte på det. Men jag hoppas hårt att det stämmer.
Tack för info.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in