2022-03-07, 14:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Sverige har på relativt kort tid tagit emot 2 miljoner invandrare. Många från underutvecklade arabländer. Detta på bekostnad av vår egen framtid och levnadsstandard. Jag har svårt att se att vi är så jävla mycket smartare. Sorry för OT.

Det är inte OT om man drar parallellen och jag håller med dig. Det visar hur svårt det är att göra något åt ett ledarskap även fast det stoltserar med att vara demokratiska.

Det är ingen enkel historia för det ryska folket att göra sig fri från Putin.
Citera
2022-03-07, 14:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Underbart.
Orcherna lider förnedrande förluster dagligen.
Var två inlägg tidigare i tråden om:
1. Över 30 ryska helikoptrar förstörda utanför Kharkiv.
2. Ett hangarfartyg som skulle ha sänkts med flyg på.

Tyvärr tror jag inte på det. Men jag hoppas hårt att det stämmer.
Tack för info.

Mvh
Ett sänkt ryskt hangarfartyg vore ju en jättegrej. Har Ryssland ens mer än ett hangarfartyg? Nej, det är nog inte sant... skeptiskt till helikoptrarna också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland har ett enda hangarfartyg. Admiral Kuznetsov som veterligen ligger förankrad och rostar i Murmansk.

Ja det stämmer! Ryssarna har inte råd med såna båtar.

Amerikaner har flera stycken. Men att åka runt med dessa och tillhörande kryssare måste vara otroligt dyrt. Och de vågar sig nog bara på att åka till länder o bomba om fienden är underlägsen. Det kostar för mycket att förlora ett hangarfartyg.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du verkar arg. Spar ditt krut till putin.

Till och med SE var med och bombade bort gaddafi. Och nu är det en rykande ruin med inbördeskrigsliknande system. Ingen vet ens vem som styr eländet. Och det kallas visst den arabiska våren. SÅ, nato är inte ett dugg bättre än putin i mina ögon.
NATO är PASSIVA dem gör INGET försök nu fatta detta!
Detta kring är Putins eget verk som du försöker få det till US/NATO som orsakat detta kom igen nu så blåögd naiv kan väl inte du vara, Dags förstå allt detta BOTTNAR i ett totalt storhetsvansinne som Putin har han vill införliva alla länder som bröt sig ut Sovjetunionen och få ett stor Ryssland det är inget annat detta handlar inte om ngn NATO /US fel!

Läs på historia istället!
Citera
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tycker också Ukraina borde kunna gå med på dessa punkter. Det som förvånar mej e varför Ryssland inte bara gick in och säkrade Donetsk utan att dom gick all in. Varför försöka ta hela Ukraina?

Ja, jag tycker också det är konstigt. Men så var det ju det här med fascisterna. Bäst och ta dom också när han ändå är igång? Tydligen en viktig sak.
Citera
2022-03-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ett sänkt ryskt hangarfartyg vore ju en jättegrej. Har Ryssland ens mer än ett hangarfartyg? Nej, det är nog inte sant... skeptiskt till helikoptrarna också.

Ja. Det är inte sant. Inte det med hangarfartyget iallafall. Det kan jag intyga.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Putin brukar inte ha problem att ljuga, han kan väl hitta på någon vinst.

Här har man tydligt gått ut med vad målet är. Visst skulle de kunna ljuga ihop något, men att attackera ett grannland är en stor sak även för ryssarna. Så jag tror inte de köper vad som helst. Därför har jag svårt att se hur de ska ta sig ur det här utan att fullfölja. De är politiskt och militärt inmålade i ett hörn.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Vadå "i den här konflikten" fan va ni svenssons är känslostyrda alltså Otroligt. Därför politiken är som den är i detta landet haha. Symbolpolitikens land.

Förnekar du att det är en konflikt eller vad är problemet? Jag kunde lika gärna sagt krig men valde ordet konflikt.

Har du inget att tillföra än att märka ord så behöver du ju inte svara.
Men du verkar tycka att detta kriget är roligt eftersom du lägger till en smiley i ditt inlägg, så jag gissar att du inte är så gammal. Krig för dig är något som sker på en datorskärm. En död soldat är bara en pixel för dig. Något man skrattar åt.

Idiot.
Citera
2022-03-07, 14:27
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, ja de kanske gör ett andra försök också. Konvojen börjar visst komma fram till Kiev nu.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10585145/Ukraine-war-Zelensky-declares-god-not-forgive-Russians-target-civilians.html#v-1010347793418308084

Nu börjar ryssarna vika ner sig, kravlistan för tillbakadragande har bantats betydligt. Den s k "avnazifieringen" har bl a utelämnats.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Jag är också besviken men vad det handlar om är att Nato hela tiden förmedlar exakt var ryska armén befinner sig och är på väg. Då är det lätt att tom bara med ett litet antal avancerade vapen kriga mot en jätte, särskilt på eget territorium och med god stridsmoral.
Om det inte hade varit för Nato så hade Ukraina varit borta nu. Svårt att se vad Ryssland kan göra mer än att bomba och svälta till underkastelse för att därefter gå in, alternativt fortsätta förlora massor av soldater och materiel.

NATO kör nog enormt med information över hela landet till Ukrainsk styrkor. Dom har stor fördel att att veta EXAKT var ryssarna finns nu. Ryssarna saknar nog helt underrrättelse var ukrainarna finns. Dom trodde nog det skulle finnas många kollaboratörer som skulle hjälpa dom. Det är nog helt tomt för ryssarna.

Där lär det bara bli värre och värre för ryssarna då folket vänt sig emot ryssarna totalt hatet är stort. Dom är ju inte kända för på att att vinna "hearts and minds".
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag är ledsen men din analytiska förmåga ger jag inte 5 rubel för.

Bara det att du på allvar tror dig veta vilka medier jag konsumerar. Är du 12 år eller?

Glöm inte befälhavaren över Azov som du ljög om.
Antagligen har du Aspbergers eller något som inte förstår ironi.

Men du kanske lyssnar på Blinken vad han sa nu i Litauen:
Blinken, during a visit to Lithuania (https://t.me/sashakots/29642), said that the Russian army is much stronger than the Ukrainian one and is able to "grind" it
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Jag tror att Ryssland ser en livlina att komma hem med en "seger" dom hade ingen aning om att det skulle kosta såhär mycket och att motståndet skulle bli radikalt.

Nu ställer dom förhållandevis rimliga krav som jag tycker Ukraina borde gå med på.

Rysslands intressesfär ska vara Ryssland, de har ingen rätt att bestämma över andra länders konstitution/neutralitet eller försvarssamarbeten.

Ryssarna vill förhandla nu när de tappar mark igen, men de ställer fortfarande helt galna idiot krav.

Nej, nu när de 77000 nya frivilliga stridande som återvänt hem till Ukraina börjar komma ut i tjänst, då vill ryssarna förhandla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in