2022-03-07, 12:43
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Hellre fattig och fri än rik och ägd!
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
I detta fallet bryr jag mig lite om pengar. Putin ska stoppas och störtas.

Håller med.

För att svara på frågan "Hur mycket är ni redo att betala?"
Jag är redo att betala hela vägen inklusive det yttersta priset om så krävs.
Citera
2022-03-07, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Håller med.

För att svara på frågan "Hur mycket är ni redo att betala?"
Jag är redo att betala hela vägen inklusive det yttersta priset om så krävs.

Kul för dig som har råd. Då kan du se alla runt dig som får packa sina väskor och flytta från sina hem till nåt kollektiv i Tensta. Det blir bra det!
Citera
2022-03-07, 13:00
Medlem
Visst är jag beredd att betala. Jag stödjer Ukraina fullt ut och inser att det kommer att kosta en hel del. Flyktingkrisen 2015 kostar varje svensk skattebetalare ca 2500 kr per månad och kommer att göra det under lång tid framöver. Jag är beredd att betala lika mycket för stödet till Ukraina. Stödet till ukrainarna kommer att behövas under mycket kortare då de är europeer och betydligt mycket mera välutbildade än de som kom under flyktingkrisen.
Citera
2022-03-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
De idiotiska sanktionerna mot Ryssland slår hårt på västerländska folket. Sanktionerna från 2014 har beräknats kosta EU över 500 miljarder euro, och de var en fjutt jämfört med det som komma skall.

Diesel och bensinpriset har ökat med 25% på 10 dagar. ”Ja vem bryr sig, jag har ändå råd” tänker många. Högre bränslepriser leder till:

- högre transportpriser
- högre livsmedelspriser
- högre energipriser
- har ni köpt hus långt ifrån stan? Grattis, priserna och efterfrågan på de husen kommer att sjunka
- högre inflation vilket kommer att leda till högre räntor och således boendekostnader
- mindre pengar över åt lyxkonsumtion när man måste prioritera drivmedel och boende

Frågeställningar

- inser ni att ni inte enbart betalar några kr extra för bensin, utan faktiskt får betala med hela ert välstånd?
- är ni redo att i värsta fall stå utan försörjning, vilket många av er kommer att bli, bara för att kanske knäppa Putin (som i skrivande stund upprättar handelsavtal med Kina)?
- är ni redo att offra era barns framtid? De som precis gått ut gymnasiet kommer inte ha det skoj

Osv

Ja!?

Oj så hemskt alltsammans för dig, att kaffet, bensinen o ungarnas flingor blir dyrare. O tänk att ni inte kan åka till Mallis i sommar!

Det var ju alldeles fruktansvärt olidligt med covid restriktionerna så att ni nästan höll på att dö för att krogen stängde tidigare?

Ett förklenat sillamjölk folk är vad vi (etniska!!!!( svenskar har blivit!

Tråden är pinsam eftersom den säger sanningen om oss!
Citera
2022-03-07, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Ja!?

Oj så hemskt alltsammans för dig, att kaffet, bensinen o ungarnas flingor blir dyrare. O tänk att ni inte kan åka till Mallis i sommar!

Det var ju alldeles fruktansvärt olidligt med covid restriktionerna så att ni nästan höll på att dö för att krogen stängde tidigare?

Härligt det måste vara att önska sitt land tillbaka till stenåldern
Citera
2022-03-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det fetade. Ni behagar skämta? Häng med lite, är du snäll. Det är en riktig shit show och jag tycker mest synd om vanligt folk i Ukraina som drabbas av detta som pågår just nu.
Sanningen är väl att korruption är utbredd överallt, det goda som kan komma ut ur detta är att att allt falskspel kommer upp i dagen och att infekterade institutioner faller ihop.
Citera
2022-03-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Härligt det måste vara att önska sitt land tillbaka till stenåldern

Tvärtom att vi för en gångs skull efter hundratals år av internationell orm-slingring för för lyx, nu måste stå upp för EU- o grannländer o medmänniskor!
Citera
2022-03-07, 13:08
Medlem
SovandeNINJAs avatar
Med tanke på att styret i Ukraina är lika korrupt som i Ryssland och de pengar samt vapen som skänks av alla "goda" kan visa sig användas till rena krigsbrott i nutid/framtid, Så är jag villig att betala 0 kr till sanktioner, låt dom lösa det själva, det är naturens gång.

Men blir jag tvungen så kan jag bidra med
två quattro stagionis, en stor Fanta och ett Netflix-abonnemang a la Henrik Schyffert.
Citera
2022-03-07, 13:09
Medlem
ifconfigs avatar
Jag kan faktiskt tänka mig att betala lite mer än Henrik Schyfferts:

"Det kostar oss alltså två quattro stagionis, en stor Fanta och ett Netflix-abonnemang att rädda livet på 80 000 människor i år. Det är inte dyrt."

Däremot anser jag att Henrik Schyffert har ännu mer råd att punga ut cash än medelsvensson.
Citera
2022-03-07, 13:15
Avslutad
Citat:
Tvärtom att vi för en gångs skull efter hundratals år av internationell orm-slingring för för lyx, nu måste stå upp för EU- o grannländer o medmänniskor!

Börja med att stå upp för dina fattiga grannar i din kommun din pajas!
Citera
2022-03-07, 13:31
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Elpriserna till rymden
Bränsle till rymden

Häst och vagn kommer bli aktuellt om det fortsätter
Vad har det med gas att göra? Du säger att det är förfärligt att gaspriserna går upp. Var det ingen som talade om för dig att Sverge knappt använder någon importerad gas i trollskolan?
Citera
2022-03-07, 13:47
Avslutad
Citat:
Ja!?

Vilket efterblivet svar. Våra förfäder har spillt blod för att skapa välstånd åt oss, och du vill kasta bort det för att det råkar finnas andra som har det värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in