2022-03-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Medelklassen tröttar aldrig de vet att det gäller att hålla den den store satan Putin stången. Det kan ta 10 år kanske 20 år men innan dess kommer andra kriser klimatkrisen, överbefolkningskrisen ännu mer flyktingar från fattiga länder.

Det är bara unga män på försörjningsstöd, spelberoende män, drogberoende incels och putinkramare ur socialgrupp 3 som hoppas på att det blir back to normal.

Din dumme jävel. Bitterheten är lite väl uppenbar hos dig.
En invandrare i hyresrätt och utan besparingar och bil påverkad inte alls av detta.
Medelsvensson däremot är allt annat än nöjd nu.
Citera
2022-03-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Den "välmående" (i själva verket nippriga, nojiga och neurotiska) svennejönsiga medelklassen har inte brytt sig nämnvärt om den med berått mod genomdrivna, oåterkalleliga demografiska omvandlingen av Svärje. Varför borde den bry sig om följderna av sanktionerna?

Jag trodde jag var ganska tydlig i trådstarten. Vad var det du inte förstod?
Citera
2022-03-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
*Bränslepriserna
*Elpriserna
*Börskollapsen
*Skyhög inflation

Om inflationen leder till höjda räntor och nedgång på bostadsmarknaden tror jag att Svensson tar bort sina Ukraina-flaggor på facebook.
Ska vi gå helt i konkurs för ett land som ingen svensk EGENTLIGEN bryr sig om?
Jag säger NEJ!
Låt Putin avsluta sitt lilla krig så allt återgår till det normala.

När ni menar räntor pratar vi då om klarnas också?
Citera
2022-03-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
När ni menar räntor pratar vi då om klarnas också?

Bolån.
Citera
2022-03-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromandude
Var ser du det här enorma motståndet?

Hela fronten kollapsade direkt, nu är flera städer omringade och blir belägrade.

Ukraina har inte lyckats bryta en enda belägring

Vi får se hur det går. Jag tänker inte föra ett samtal baserat på att vi båda blundar med ögonen. Det blir liksom inget bra utav det.

Vänta och se.
Citera
2022-03-07, 11:40
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Jag trodde jag var ganska tydlig i trådstarten. Vad var det du inte förstod?

Jag begrep allt, anser jag. Jag bara undrar varför Svenne Banan skulle protestera mot sanktioner och stigande bränslepriser, då "hen" visat sig närmast helt oförmögen att protestera mot den vettlösa invandrings- och kriminalpolitiken. Sanktionerna har varit i kraft i färre än två veckor, berikningspolitiken har bedrivits i mer än 20 år.
Citera
2022-03-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag begrep allt, anser jag. Jag bara undrar varför Svenne Banan skulle protestera mot sanktioner och stigande bränslepriser, då "hen" visat sig närmast helt oförmögen att protestera mot den vettlösa invandrings- och kriminalpolitiken. Sanktionerna har varit i kraft i färre än två veckor, berikningspolitiken har bedrivits i mer än 20 år.

Berikningen har inte drabbat Schyffert och gänget direkt. Och jag skulle säga att vanliga Svensson har svårt att se samband mellan ökad invandring ökade kostnader och höjda skatter.
Kan det däremot bli tydligare än soppa-priset och värdet på fonderna?
Citera
2022-03-07, 11:46
Medlem
yidarmy123s avatar
.

De kommer inte koppla ändå så länge vi har massmedier som får ihop ett fungerande narrativ som lurar folket varje vecka. Det borde vara rätt uppenbart nu att det finns vissa globala aktörer som vill se en ny flyktingkris. De har inga planer på att försöka stoppa det här eller att försöka komma fram till en lösning. De har inga planer på att försöka stoppa alla negrer och blattar som kommer utnyttja det här för att ta sig in i EU.

Folk tror ju på fullaste allvar att Ukraina var en fungerande demokrati och att Zelensky är någon slags godhjärtad hjälte. Egentligen så hetsar han ju bara om mer krig och död trots att ryssarna inte kommer förlora det här.

Det finns verkligen inte en enda chans i världen att Ukraina kan vinna det här utan en stor kompromiss till Rysslands fördel. Då kan ukrainarna som flytt återvända efter ett tag. Men vissa globalister vill se hela Ukraina i ruiner. De vill se Ukrainas folk gå under och spridas ut över Europa.
Senast redigerad av yidarmy123 2022-03-07 kl. 11:47. Anledning: .
Citera
2022-03-07, 11:48
Medlem
R5As avatar
Maggan sa ju, ”Jag tror de flesta bekymrar sig mer om kriget än bränsle och energipriserna”.

Är det en grej med att sossar utnyttjar folks olycka till att vinna argument?
Citera
2022-03-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Maggan sa ju, ”Jag tror de flesta bekymrar sig mer om kriget än bränsle och energipriserna”.

Är det en grej med att sossar utnyttjar folks olycka till att vinna argument?

Det bästa vore väl om Putin vann snabbt då så behöver vi inte oroa oss för något?
Citera
2022-03-07, 12:02
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickett
Trolltråd… keep wishing rysstroll

De fattar inte att folk är förbannade på Putin. Vare sig det är ryssar eller vanliga miffon så är de frikopplade från vanliga svenskar.
Citera
2022-03-07, 12:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Med tanke på att den välmående svenska medelklassen inte verkar ha tröttnat på att landet har getts bort till blattar, deras söner förnedringsrånas & deras döttrar våldtas, så tror jag inte att lite höjda bränslepriser kommer att få någon att reagera nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in