Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-07, 12:10
Medlem
Schmisss avatar
Vadå? Det är tider som dessa som kan göra en rik. Känner mig som en svinig gulaschbaron när jag handlar på börsen.
Citera
2022-03-07, 12:13
Medlem
Jag avstår gärna från 2 chipspåsar och en fanta bara vi får bort kukhuvudet Putin. Och seriöst så är jag beredd att betala mycket mer. Och vill kukhuvudet ha ett kärnvapenkrig så får det bli så. Tänker ej låta kukhuvudet få vinna.
Citera
2022-03-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Ja, jag delar tyvärr din dystopiska syn. Det är just nu mer troligt att det slutar så. Ragnarök och ett hål i marken. Någon sa att tredje världskriget utkämpas med kärnvapen, och det fjärde med pinnar. Jag hoppas jag har fel.

Spelar ingen roll vad som väntar runt hörnet bara vi blir av med alla äckliga muslimer och övrig smuts från Mellanöstern och Afrika!

Det pågår ju redan ett lågintensivt krig mot etniska svenskar från ockupanterna i form av gruppvåldtäkter/mord/rån/.....osv.

Våra egna politiker jobbar mot sverige och dess etniska befolkning redan genom att totalförstöra hela landet genom att importera svartskallar och negrer.

Nä det är dax att rensa ut ockupanterna!
Citera
2022-03-07, 12:23
Medlem
Om ryssen slutar förse EU med gas och olja så riskerar vi kollaps.
Dom gör nämligen det just nu trots sanktionerna.

I vinter så gick rekordmånga svenska bönder under av elpriserna och diselpriserna.
Vi kan inte försörja oss själva med mat ens och det finns inga beredskapsförråd kvar med mat, drivmedel eller någonting.

Sverige är idag mer beroende på import av mat och allt nödvändigt från utlandet än någonsin tidigare.
När priserna på energi och drivmedel stiger rakt upp i taket så gör priset på alla livsnödvändiga varor det också.

Svensken som tar för givet att vi är bäst i världen kommer att få sig en käftsmäll av verkligheten.
Vi sitter djupt i skiten.

Det finns också en risk att vi blir invaderade mitt i allt detta och vi har inget försvar.
Citera
2022-03-07, 12:26
Medlem
CoolTrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Du få säga vad du vill, även tycka det är Ukrainas fel att kriget bröt ut. Det är kännetecknet i en demokrati, jämfört med andra länder.

Vill du använda nåt som bollträ för Putins sak får du komma med nåt bättre än att vi svenskar mår dåligt av att se nyheter och av att stödja den oprovocerat angripne.

Jag själv mår prima av videor där Putins attackhelikoptrar träffas av en raket och faller som eldklot mot marken.
Vad som är spännade nu är om Putin får vara vid makten och hinna starta alla krig man skall ha för att få fredspriset https://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-s-militara-insatser-har-okat-under-obama
Citera
2022-03-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
*Bränslepriserna
*Elpriserna
*Börskollapsen
*Skyhög inflation

Om inflationen leder till höjda räntor och nedgång på bostadsmarknaden tror jag att Svensson tar bort sina Ukraina-flaggor på facebook.
Ska vi gå helt i konkurs för ett land som ingen svensk EGENTLIGEN bryr sig om?
Jag säger NEJ!
Låt Putin avsluta sitt lilla krig så allt återgår till det normala.

Citat:
Då är du ju psykiskt störd. Det sitter ju vanliga oskyldiga människor i helikoptern.

Citat:
Marginellt?
Välmående svensk har i regel inget kvar vid månadens slut så nog fan drabbas han alltid.

Citat:
Din dumme jävel. Bitterheten är lite väl uppenbar hos dig.
En invandrare i hyresrätt och utan besparingar och bil påverkad inte alls av detta.
Medelsvensson däremot är allt annat än nöjd nu.

Citat:
Jag trodde jag var ganska tydlig i trådstarten. Vad var det du inte förstod?

Du är verkligen arg, när du vill diskutera hur svensk medelklass kommer tycka. Det är tydligt att du inte känner samhörighet med samhället och civilisationen i väst. Detta krig kom helt utan förvarning för de flesta medborgare, och vi funderar mycket över framtiden och de planer vi hade nu när Pandemin är över.

För mig är Ukraina är en del av det Europa. Den klass jag tillhör blir mycket rädda och ledsna när vi ser civila mördas. Ryssland är en östdiktatur, och vi blir inte ledsna när en militär Helikopter från Ryssland blir oskadliggjord. De flesta svenskar oavsett klass vill se Ryssland och Putin besegrade. Vi lär oss den hårda vägen att öst är öst, och väst är väst och aldrig mötas de.

Jag ser ingen nöd hos den invandraren som fått en bostad, och är bidragsberoende. Det jag ser är fel sorts politik där lättja främjas. Det är en fråga där du och jag är eniga. Lätt att åtgärda om den politiska viljan finns.
Citera
2022-03-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Spelar ingen roll vad som väntar runt hörnet bara vi blir av med alla äckliga muslimer och övrig smuts från Mellanöstern och Afrika!

Det pågår ju redan ett lågintensivt krig mot etniska svenskar från ockupanterna i form av gruppvåldtäkter/mord/rån/.....osv.

Våra egna politiker jobbar mot sverige och dess etniska befolkning redan genom att totalförstöra hela landet genom att importera svartskallar och negrer.

Begreppsförvirringen är total i Sverige efter att man låtit dunkla krafter undergräva skolan, och samhörigheten med samhället.

Vi har rysstroll och Putinkramare som ser Putin som en lösning på problem orsakade av aningslösa svenska politiker i en demokrati. I en handlingskraftig demokrati behöver man inte apa efter Putins retorik och förstöra för alla medborgare. Det räcker med en konservativ syn på kriminalitet och bidragsbedrägerier för att avskräcka brottslingar. Med en lagstiftning med fokus på brottsoffer, gör man det så svårt för kriminella att de frivilligt sköter sig, eller åker hem.
Citera
2022-03-07, 12:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vanligt folk är förbannade på Putin och känner stort hat. Ni rysstomtar kommer att bli förvånade hur mycket Svensson är redo att ge upp för att klämma åt Putin.
Citera
2022-03-07, 12:47
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Hade det blivit krig i Sverige hade de brunhudade skäggtomtarna dragit från landet och lämnat kvinnor och barn i sticket. Vi måste alltså verka för krig i Sverige. På två röda hade det varit neger- och arabfritt.
Citera
2022-03-07, 12:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vanligt folk är förbannade på Putin och känner stort hat. Ni rysstomtar kommer att bli förvånade hur mycket Svensson är redo att ge upp för att klämma åt Putin.
Vanligt folk tycker som deras TV säger åt dom att tycka.
Citera
2022-03-07, 13:00
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vanligt folk tycker som deras TV säger åt dom att tycka.
Har läst tillräckligt av inlägg av er sort, ni "upplysta".
Citera
2022-03-07, 13:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Har läst tillräckligt av inlägg av er sort, ni "upplysta".
Ta ni tillbaka Karelen, jag ger er min välsignelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in