Citat:
Ursprungligen postat av
Byggahus2021
*Bränslepriserna
*Elpriserna
*Börskollapsen
*Skyhög inflation
Om inflationen leder till höjda räntor och nedgång på bostadsmarknaden tror jag att Svensson tar bort sina Ukraina-flaggor på facebook.
Ska vi gå helt i konkurs för ett land som ingen svensk EGENTLIGEN bryr sig om?
Jag säger NEJ!
Låt Putin avsluta sitt lilla krig så allt återgår till det normala.
Citat:
Ursprungligen postat av
Byggahus2021
Då är du ju psykiskt störd. Det sitter ju vanliga oskyldiga människor i helikoptern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Byggahus2021
Marginellt?
Välmående svensk har i regel inget kvar vid månadens slut så nog fan drabbas han alltid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Byggahus2021
Din dumme jävel. Bitterheten är lite väl uppenbar hos dig.
En invandrare i hyresrätt och utan besparingar och bil påverkad inte alls av detta.
Medelsvensson däremot är allt annat än nöjd nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Byggahus2021
Jag trodde jag var ganska tydlig i trådstarten. Vad var det du inte förstod?
Du är verkligen arg, när du vill diskutera hur svensk medelklass kommer tycka. Det är tydligt att du inte känner samhörighet med samhället och civilisationen i väst. Detta krig kom helt utan förvarning för de flesta medborgare, och vi funderar mycket över framtiden och de planer vi hade nu när Pandemin är över.
För mig är Ukraina är en del av det Europa. Den klass jag tillhör blir mycket rädda och ledsna när vi ser civila mördas. Ryssland är en östdiktatur, och vi blir inte ledsna när en militär Helikopter från Ryssland blir oskadliggjord. De flesta svenskar oavsett klass vill se Ryssland och Putin besegrade. Vi lär oss den hårda vägen att öst är öst, och väst är väst och aldrig mötas de.
Jag ser ingen nöd hos den invandraren som fått en bostad, och är bidragsberoende. Det jag ser är fel sorts politik där lättja främjas. Det är en fråga där du och jag är eniga. Lätt att åtgärda om den politiska viljan finns.