2022-03-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Blandat sig i vad då? Det fanns inget avtal 1990 så som Putin hävdar. Varför skulle man hindra fria länder att göra som de vill? Det skulle vara antidemokratiskt och ett brott mot folkrätten och internationella lagar.

Tror knappast vi kommer framåt i denna diskussion om du hävdar att det inte fanns något avtal.
Antar att det inte fanns någon Warszawapakt heller?

Tror vi får vara överens om att vi är oense i frågan bara
Citera
2022-03-07, 10:30
Medlem
nerdnerds avatar
Ekonomiskt är Ryssland ett litet skitland förutom just på energiområdet. Men att skära bort det beroendet behöver vi ju göra ändå, t ex pga den nödvändiga klimatomställningen. Och så har det ju ett egenvärde att slippa vara beroende av ett diktaturland som Ryssland.

Jag är beredd på att betala en hel del så länge det svider mer i Ryssland än här.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyman
Inte blandat sig i från första början samt inte brutit mot 1990 avtalet.

Självklart är det något du helst skulle föredra. Att ryssen mördar svagare utan att någon lägger sig i.

Du måste vara sjuk i huvudet. Vem lärde dig allt det här egentligen. Dina föräldrar?
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Inte blandat sig i från första början samt inte brutit mot 1990 avtalet.

Vilka länder har signerat detta mystiska avtal? Var kan man läsa detta avtal?

Enligt dåvarande presidenten Gorbachev så fanns inget sådant avtal.
Citera
2022-03-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Självklart är det något du helst skulle föredra. Att ryssen mördar svagare utan att någon lägger sig i.

Du måste vara sjuk i huvudet. Vem lärde dig allt det här egentligen. Dina föräldrar?

Sitter trots allt på Flashback en solig dag som denna och skriver med dig, så riktigt sjuk i huvudet vill jag påstå

Du får dock gärna svara på min fråga om dina insiderkontakter som sagt att Ryssland snart går under?
Citera
2022-03-07, 10:33
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Tror knappast vi kommer framåt i denna diskussion om du hävdar att det inte fanns något avtal.
Antar att det inte fanns någon Warszawapakt heller?

Tror vi får vara överens om att vi är oense i frågan bara
Syftade du inte på det påhittade avtalet om att NATO inte skulle expandera österut? Något sånt avtal har aldrig skrivits och Putin kan inte visa upp några såna handlingar eller dokument. Warszawapakten har knappast med detta att göra.
Citera
2022-03-07, 10:33
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Hur vet du detta?
Har du insiderkontakter?

Jag vet att folk redan fått nog i Ryssland. I 44 städer har de demonstrerat och tusentals har gripits.

Jag vet att det svider otroligt mycket för Putin och ryssland, annars hade han inte gnällt offentligt om hur pass orättvist det är med sanktioner, och att han vill att länders relationer bör normaliseras.

Han är desperat, och hans befolkning känner nog av det 10ggr hårdare och det har inte ens gått 2v

Priserna på mat har börjat skjuta i höjden i ryssland enligt nyheter igår. Folk bunkrar och köper upp allt (de som är rika) vilket resulterar i längden i brist på mat.

Tänkt dig vad som kommer ske om ca 2mån

Hahaha du och dina kompisar är fucked. Inte bara nu utan många år framöver.

Ni skulle aldrig jävlats med väst.
Citera
2022-03-07, 10:34
Medlem
RobbanUCs avatar
Maggan förutspådde ett pris på 27 kronor vid pumpen och redan för någon dag sedan så var priset på Diesel uppe på 26 kronor och stigande. Var smärtgränsen går vet vi inte ännu men när övriga varor och tjänster blir oöverkomliga för vanligt folk så lär frågorna komma vad man egentligen håller på med och på vilket sätt det hjälper folket förutom att göra bankerna och det transnationella kapitalet ännu rikare.
Gällande sanktionerna mot Ryssland så är de redan rundade av flera banker som gladeligen tjänar pengar på att EUropas konsumenter får betala ett högre pris.
https://www.unz.com/pescobar/follow-the-money-how-russia-will-bypass-western-economic-warfare/
Citera
2022-03-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vi kan väl alla bara vara överens om att putin är en psykopatisk mördare som begår brott mot mänskligheten och att han har ljugit väldigt mycket och inte går att lita på?

Samma sak kan sägas om Sverige och NATO, så håller väl delvis med dig.

Men nu ska jag ut i solen
Ta hand om dig!
Citera
2022-03-07, 10:46
Medlem
Jag tror att innan det här året är slut så är EU upplöst! Och då pågrund av alla sanktioner som slår tillbaka på dem själva. EU kommer att gå i konkurs!
Citera
2022-03-07, 10:54
Medlem
Jag orkar inte argumentera om sanktioners vara eller inte eller om Ryssland vs USA, Good vs Bad.

Men jag vill poängtera att om oljepriset går mycket högre, ca 150$ fatet är smärtgränsen, så kommer hela värdsekonomin att rasa igen och vi får en ny depression/djup recession som alla tidigare gånger oljepriset stigigt så högt. Det kommer det garanterat att göra om mer sanktioner läggs på, speciellt mot energisektorn. Finns inget vi kan göra för att motverka det heller för oljan sinar över hela världen. Finns ingen kapacitet att öka produktionen mer än marginellt.

Så jag är rädd att dessa sanktioner kommer slå lika mycket eller mer mot resten av världen än Ryssland.
Citera
2022-03-07, 11:00
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det märks att rysslandsrunkarna börjar bli nervösa. Dagligen läser jag kommentarer om att det är Ukraina som ska lägga ner vapnen, att omvärlden borde göra som putin vill i alla lägen. Att man ska ge upp sin stolthet och fightingspirit och lägga sig ner platt på marken och låta putin göra som han vill. Han kan ju bli lite sur och vresig om man inte gör som han säger. Inte en endaste tanke finns att putin måste göra sin del också och inte bara Ukraina och västvärlden. Bara för att putin hotar hela världen med våld och kärnvapen ska man inte låta han bestämma allt.

Vem är nervös? För vad? Tror du det här är nån jävla fotbollsmatch?
Spelar ju knappt ens nån roll vilken sida som "vinner" nu. Fattar du trögt eller? Skadan är redan skedd.
Inom några veckor så blir det sannolikt ett fredsavtal. Båda sidor deklarerar sig självklart som vinnare. Och då har krisen har inte ens börjat, för oss.

Jag brydde mig marginellt om Rysslands väl och ve innan denna shit-show. Och marginellt även nu.
Däremot bryr jag mig om landet jag lever i. Och att det uppenbarligen styrs av kretiner. Och är med i en union som styrs av blådårar. Dom störtar oss i fördärvet och du står och viftar med en jävla Ukraina-vimpel. "Yay demokrati!"

En "demokrati" ledd av en nerknarkad TV-skådis, som agerar fasad åt en drös jävla gansters och nazis. Vilken jävla fars!

Landet mellanmjölk är tydligen befolkat av blodtörstiga normies som börjar salivera så fort dom hör lite krigsskrammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in