Citat:
Ursprungligen postat av
Alseno
Det märks att rysslandsrunkarna börjar bli nervösa. Dagligen läser jag kommentarer om att det är Ukraina som ska lägga ner vapnen, att omvärlden borde göra som putin vill i alla lägen. Att man ska ge upp sin stolthet och fightingspirit och lägga sig ner platt på marken och låta putin göra som han vill. Han kan ju bli lite sur och vresig om man inte gör som han säger. Inte en endaste tanke finns att putin måste göra sin del också och inte bara Ukraina och västvärlden. Bara för att putin hotar hela världen med våld och kärnvapen ska man inte låta han bestämma allt.
Vem är nervös? För vad? Tror du det här är nån jävla fotbollsmatch?
Spelar ju knappt ens nån roll vilken sida som "vinner" nu. Fattar du trögt eller? Skadan är redan skedd.
Inom några veckor så blir det sannolikt ett fredsavtal. Båda sidor deklarerar sig självklart som vinnare. Och då har krisen har inte ens börjat, för
oss.
Jag brydde mig marginellt om Rysslands väl och ve
innan denna shit-show. Och marginellt även
nu.
Däremot bryr jag mig om landet jag lever i. Och att det uppenbarligen styrs av kretiner. Och är med i en union som styrs av blådårar. Dom störtar
oss i fördärvet och du står och viftar med en jävla Ukraina-vimpel. "Yay demokrati!"
En "demokrati" ledd av en nerknarkad TV-skådis, som agerar fasad åt en drös jävla gansters och nazis. Vilken jävla fars!
Landet mellanmjölk är tydligen befolkat av blodtörstiga normies som börjar salivera så fort dom hör lite krigsskrammel.