2022-03-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Oerhört synd att serien inte bara var en välskriven ,edgy och ganska realistisk serie utan att den likt 99%av dagens dramaserie skulle ta till det billiga homogreppet. 3-4 avsnitt in så kändes den riktigt fräsch, men sen kom nates pappas homosex på motellet, rue blev lesbisk och jules blev transa eller något. Förstår de inte hur urvattnat det är? En djupare vänskap och vanliga heteonormativa utmaningar är mycket intressantare att följa för de 98% som är hetrosexuella i verkligheten.

Att Jules är trans fick man veta i redan första avsnittet i säsong ett. Det är inte ens något det pratas om ofta i serien.
Citera
2022-03-02, 07:44
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritegott
Var det bara jag som tyckte det var jättepinsamt när han elliot sjöng och spelade gitarr. Fick krypningar i hela kroppen, usch!

Ja det var en av de sämsta scenerna i ett för övrigt grymt bra avsnitt.
Citera
2022-03-06, 02:57
Medlem
Tankar och åsikter om Euphoria?

Hej! Som rubriken lyder vill jag ha er som kollar på seriens tankar och åsikter.

Behöver folk att bolla min teorier med.

Eran favorit karaktär? Vem ogillar ni mest? VAD tror ni egentligen hände med ashtray, fez och faye?

Allt spännande ni har att säga om serien är det bara att mata på med!
Citera
2022-03-06, 03:21
Bannlyst
Mår illa över hur dom försöker marknadsföra missbruk bland unga.

Skapades inte serien av barnknullaren, han rapparn vad han nu heter, drake

EDIT: klassiskt judiskt att göra en barn serie, där man gör huvudpersonerna till tunga missbrukare och försöker få det att vinklas till att allt i livet handlar om droger och sex
Senast redigerad av Kratom1o1 2022-03-06 kl. 03:28.
Citera
2022-03-06, 03:23
Medlem
SkoterFreaks avatar
En cringe tonårsserie, får kväljningar. Precis som outer banks, riverdale och massa annan sån skit. Den enda serien av samma stil jag faktiskt uppskattat är första två säsongerna av originella skins.
Citera
2022-03-06, 05:16
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Oerhört synd att serien inte bara var en välskriven ,edgy och ganska realistisk serie utan att den likt 99%av dagens dramaserie skulle ta till det billiga homogreppet. 3-4 avsnitt in så kändes den riktigt fräsch, men sen kom nates pappas homosex på motellet, rue blev lesbisk och jules blev transa eller något. Förstår de inte hur urvattnat det är? En djupare vänskap och vanliga heteonormativa utmaningar är mycket intressantare att följa för de 98% som är hetrosexuella i verkligheten.

Det urvattnade är väl snarare alla heteronormativa utmaningar som har funnits på tv sedan tv:n kom till. Euphoria är en realistisk skildring av vår västerländska samtid och då bör det finnas transor och bögar i serien eftersom de idag är betydligt mer vanligt förekommande i det öppna samhället än för några decennier sedan. Därav har även deras representation i tv ökat.
Citera
2022-03-06, 09:17
Medlem
Inte sett något av den ännu.
Citera
2022-03-06, 16:44
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det urvattnade är väl snarare alla heteronormativa utmaningar som har funnits på tv sedan tv:n kom till. Euphoria är en realistisk skildring av vår västerländska samtid och då bör det finnas transor och bögar i serien eftersom de idag är betydligt mer vanligt förekommande i det öppna samhället än för några decennier sedan. Därav har även deras representation i tv ökat.
Det ar inte pa nagot satt realistiskt att det finns homosexuella i varje bekantskapskrets pa 10 personer som i dagens serier. Och det ar framforallt inte realistiskt att 3 av 10 ar det som i euphoria. Skulle 30% vara homosexuella? Och det kan omojligt vara intressant som twist eller drama nu nar det ar sa vanligt och accepterat. Det kravs mer.

Serien ar som absolut bast nar den handlar om Nate, Maddy och Cassie. Dar ar serien betydligt mer edgy och vassare an Rue och jules trotta avdomnade triangeldrama eller Nates pappas 80 tals freddier mercury fantasier.
Senast redigerad av sebastian_ 2022-03-06 kl. 16:49.
Citera
2022-03-06, 22:24
Medlem
peterZiipens avatar
Skaver lite att det aldrig blev något mer med knarkbossen Laurie och Rues nedspolade väska med diverse piller. Hintades en hel del om trafficking m.m. Var helt övertygad om att hon skulle bli bortrövad i sista scenen (eller något liknande). Förhoppningsvis tas det upp igen i säsong 3...
Citera
2022-03-07, 00:50
Medlem
Ser framemot säsong 3 då jag tycker serien är jävligt bra.
Citera
2022-03-07, 00:55
Medlem
Citat:
Det ar inte pa nagot satt realistiskt att det finns homosexuella i varje bekantskapskrets pa 10 personer som i dagens serier. Och det ar framforallt inte realistiskt att 3 av 10 ar det som i euphoria. Skulle 30% vara homosexuella? Och det kan omojligt vara intressant som twist eller drama nu nar det ar sa vanligt och accepterat. Det kravs mer.

Serien ar som absolut bast nar den handlar om Nate, Maddy och Cassie. Dar ar serien betydligt mer edgy och vassare an Rue och jules trotta avdomnade triangeldrama eller Nates pappas 80 tals freddier mercury fantasier.

Cassie är jävligt snygg. Men som jag har skrivit tidigare så har jag en hatkärlek till henne. Hon var extremt dryg i The White Lotus, och även i Euphoria spelar hon gråtmild i ett par avsnitt.
Citera
2022-03-07, 07:04
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:

Lustigt, jag kände tvärtom: att serien tacklade av mot slutet av andra säsongen när den fick en kraftig slagsida åt traditionellt highschool-drama med vita cis-het-karaktärer av samma slag vi redan sett i årtionden.

Jag kan inte minnas några homosexuella karaktärer alls. Vilka menar du? Däremot verkar pan- och bisexualiteten vara utbredd i Euphoria-universumet även om en överväldigande majoritet är cis-het.
Senast redigerad av Bimbolina 2022-03-07 kl. 07:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in