Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-07, 04:23
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det var något jag påstod för att tydliggöra att du inte heller vet om det är mer eller mindre riskfyllt att köpa i mars, kontra april.
Apropå balanserad risk...

Så du menade inte detta då: "Med det följer även att ett köp idag inte kan anses vara mer riskfyllt än ett köp i april."?

Varför påstod du det då?
Citera
2022-03-07, 04:53
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så du menade inte detta då: "Med det följer även att ett köp idag inte kan anses vara mer riskfyllt än ett köp i april."?

Varför påstod du det då?

Tänk om jag har fel då, att det blir tvärtom. Hjälper det din argumentation rörande riskhantering?
Citera
2022-03-07, 04:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Tänk om jag har fel då, att det blir tvärtom. Hjälper det din argumentation rörande riskhantering?

Att du har fel påverkar inte min argumentation men den påverkar din. Du kan inte motivera varför risken inte kan vara lägre i april än idag trots att du påstod att den inte kan vara det.
Citera
2022-03-07, 05:04
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Att du har fel påverkar inte min argumentation men den påverkar din. Du kan inte motivera varför risken inte kan vara lägre i april än idag trots att du påstod att den inte kan vara det.

Jag har aldrig fel..
Det är du som resonerar utan logik. På vilket sätt minskar du risken genom att skjuta upp dina inköp till framtiden? Påstår du indirekt att börsen ska ned?
Citera
2022-03-07, 05:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag har aldrig fel..
Det är du som resonerar utan logik. På vilket sätt minskar du risken genom att skjuta upp dina inköp till framtiden? Påstår du indirekt att börsen ska ned?

Så hur motiverar du att risken inte kan var lägre i april än idag, du har inte lyckats besvara det än.

Du förstår inte Money management eller riskhantering och borde läsa på om det. Inte så viktigt för dig nu när du bara har ett litet kapital att investera visserligen men när man har ett större kapital blir detta alltmer centralt att fokusera på som jag har berättat för dig. Då kan man styra sin risk genom investeringar, man kan öka eller minska beroende på vilken risk man vill ta.
Senast redigerad av rskworpb 2022-03-07 kl. 05:25.
Citera
2022-03-07, 05:53
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Så hur motiverar du att risken inte kan var lägre i april än idag, du har inte lyckats besvara det än.

Du förstår inte Money management eller riskhantering och borde läsa på om det. Inte så viktigt för dig nu när du bara har ett litet kapital att investera visserligen men när man har ett större kapital blir detta alltmer centralt att fokusera på som jag har berättat för dig. Då kan man styra sin risk genom investeringar, man kan öka eller minska beroende på vilken risk man vill ta.

Risken kan vara lägre i april än i mars, eller tvärt om. Det får vi svaret på..
Sen vet vi att du har läst en bok och älskar bredast möjliga indexfonder, men ärligt talat får du göra precis som du vill, så länge som du inte drar ned byxorna på dig själv och visar änglanuppen till allmän beskådan.
Citera
2022-03-07, 05:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Risken kan vara lägre i april än i mars, eller tvärt om. Det får vi svaret på..

Så du har ändrat dig nu alltså för tidigare skrev du att den inte kan vara lägre i april. Bra att du har lärt dig något.
Citat:
Med det följer även att ett köp idag inte kan anses vara mer riskfyllt än ett köp i april.
Citera
2022-03-07, 05:57
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Så du har ändrat dig nu alltså för tidigare skrev du att den inte kan vara lägre i april. Bra att du har lärt dig något.

Som du hävdat kan det i varje stund gå åt två håll. Kan vi vara på det klara med det?
Citera
2022-03-07, 05:59
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Som du hävdat kan det i varje stund gå åt två håll. Kan vi vara på det klara med det?

Självklart men du blandar ihop detta med hur hög risken är. Det visar på att du inte förstår vad risk är.
Citera
2022-03-07, 06:04
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Självklart men du blandar ihop detta med hur hög risken är. Det visar på att du inte förstår vad risk är.

Jag tar en mycket balanserad risk och har spöat mitt jämförelseindex 11 år av 12.
Citera
2022-03-07, 06:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag tar en mycket balanserad risk och har spöat mitt jämförelseindex 11 år av 12.

Påståenden om att du har spöat index har noll att göra med din bristande förståelse för vad risk är.
Citera
2022-03-07, 06:09
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Påståenden om att du har spöat index har noll att göra med din bristande förståelse för vad risk är.

Nåja, det är ju trots allt resultatet som räknas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in