Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 17:35
Medlem
Opaques avatar
Scholz tillkännagav idag att över 1000 miljarder (sek) ska pumpas in i år (!) någonstans för att stärka Tysklands försvarsmilitära beredskap. Om man nu är en helt hänsynslös profitör som skamlöst vill utnyttja situationen, i vilka bolag skall man framöver investera i, frågar åt en kompis (Han är den skamlöse inte ....jag)
Citera
2022-02-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Scholz tillkännagav idag att över 1000 miljarder (sek) ska pumpas in i år (!) någonstans för att stärka Tysklands försvarsmilitära beredskap. Om man nu är en helt hänsynslös profitör som skamlöst vill utnyttja situationen, i vilka bolag skall man framöver investera i, frågar åt en kompis (Han är den skamlöse inte ....jag)

De skall bygga upp förmågan att ta emot LNG, för att frigöra sig från rysk gas. Den kan levereras från USA och kanske Norge. Vem som tillverkar LNG tankar?

Det där ingick i satsningen i alla fall och det är nog mest akut.
Citera
2022-02-27, 17:39
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Jag är kanske är din smutsiga skamlösa kompis, för jag vill tjäna pengar där det går.
Citera
2022-02-27, 17:41
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De skall bygga upp förmågan att ta emot LNG, för att frigöra sig från rysk gas. Den kan levereras från USA och kanske Norge. Vem som tillverkar LNG tankar?

Det där ingick i satsningen i alla fall och det är nog mest akut.

Du verka sitta på fakta, finns det läsning om det någonstans ?
Citera
2022-02-27, 17:43
Medlem
Citat:
Du verka sitta på fakta, finns det läsning om det någonstans ?

Jag såg det som hastigast att det ingick i den satsningen. Och det är ju logisk säkerhetspolitik. Allt är inte kulor och krut.

Jag vet inte vilket krigsmateriel de saknar förutom F-35 som de direkt kan ha nytta av. Typhoon i all ära men...
Citera
2022-02-27, 17:46
Medlem
ZugMaskins avatar
Om det kraschar totalt ska jag nog investera mina för tillfället sista slantar på aktier. Vad borde man satsa på?
Citera
2022-02-27, 17:47
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Jag såg det som hastigast att det ingick i den satsningen. Och det är ju logisk säkerhetspolitik. Allt är inte kulor och krut.

Jag vet inte vilket krigsmateriel de saknar förutom F-35 som de direkt kan ha nytta av. Typhoon i all ära men...

De ska också satsa höjda anslag för militära utgifter till NATOS stipulerade 2% av BNP per år framöver (Efter att ha snålat sig fram med betydligt mindre) och det lär gå direkt gå till orderböckerna i vapenindustrin, kan man tänka
Citera
2022-02-27, 17:49
Medlem
Citat:
De ska också möta höja anslagen för militära utgifter till NATOS stipulerade 2% av BNP per år framöver (Efter att ha snålat sig fram med betydligt mindre) och det lär gå direkt gå till orderböckerna i vapenindustrin, kan man tänka

Jo... men vad?

SAAB har stigit lite, de gör ju t ex Rb 57 som nu slaktar ryskt pansar.

Men BAE, SAAB och Thyssen Krupp...

Jag är inte nog insatt i vad de behöver stärka upp. Kom ihåg att det även behövs en massa infrastruktur, mat och kalsonger.
Citera
2022-02-27, 17:51
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Jo... men vad?

Jag är inte nog insatt i vad de behöver stärka upp. Kom ihåg att det även behövs en massa infrastruktur, mat och kalsonger.

Tack, då har man fått lite styrfart. Har inte alls koll på den sektorn
Citera
2022-02-27, 17:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jo... men vad?

Kalsonger kan kanske visa sig vara helrätt att satsa på!
Citera
2022-02-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Kalsonger kan kanske visa sig vara helrätt att satsa på!

Knorrs ärtsoppa tänkte jag!

Men jag vet inte om tyska soldater har samma tradition som våra.

Kalsonger slits hårt i krig.
Citera
2022-02-27, 20:27
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Knorrs ärtsoppa tänkte jag!

Men jag vet inte om tyska soldater har samma tradition som våra.

Kalsonger slits hårt i krig.

Här kan man kika kring större affärer vilka aktörer som är aktiva.

https://www.army-technology.com/news/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in