Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag förstår ändå inte det. Dom har ju en militär underrättelsetjänst som kunde bedömt läget. Skjutit upp aktionen och skrapat ihop bättre vapen, och kanske styrkor på 400.000 man istället.
Hela krigsinsatsen är obegriplig. Det verkar som man vill förstöra Ukraina utan att vinna något.
Underrättelsetjänsten ger ibland bossarna den info de vill ha, och så har säkert skett i det här fallet.
Om det är toppstyrt och de tjänar på att slicka uppåt kan det bli så. Samma fenomen kan man förresten se i NATO-länder också.
I det här fallet verkar man ha tagit fasta på undersökningar om att folket inte direkt älskade samhällssystemet. Det har man sedan tolkat som att det knappt skulle bli något motstånd.
Därför tror jag det är korrekt att vissa förband inte har fattat att de var på väg in i krig. De kan ha trott att de skulle hälsas välkomna.
Det finns förstås många andra faktorer med logistik, materiel och underhåll som har misslyckats. Jag har ingen aning, men gissar att militärer och politiker har snott pengar från stridskrafterna, vilket leder till att de är mycket bättre på pappret än i verkligheten.