2022-03-06, 22:45
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Den som tittat på Agenda ikväll och fortfarande stöttar putler har en reserverad plats i helvetet.

Det var plågsamt att se första inslaget från Mariupol. Hur den vackra staden, med 450.000 invånare, håller ut då ryssarna allt mer intensivt riktar in sitt bombardemang mot civila områden. Naturligtvis, då krigslyckan inte går Rysslands väg så växer regimens desperation. Och den lille bebisen som fötts i allt detta. Det föds ungefär 10-15 barn per dygn i Mariupol.

Så här borde staden se ut:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/%D0%92%D0%B5%D0%B6%D0%B0_%D0%B2%D0%B7%D0%B8%D0%BC% D0%BA%D1%83.jpg
Citera
2022-03-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Hur hotar man en irrationell nationalist som sitter på mångfalt mer kärnvapen än någon annan?

Hur många hjärnceller har du egentligen? Om du fick gissa?

Hur många hjärnceller har man om man tror att Ryssland inte skulle reagera på en natoexpansion i grannlandet? Kriget är framprovocerat. Nu är det fakta. Det som återstår nu är hur Ukraina kommer att delas upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tyckte att det framstod så eftersom du kräver att Putin ska hedras med sitt fullständiga namn. Överbefälhavare Vladimir Putin - Den Store Ledaren.
Tänker att det finns mycket annat att lägga sin energi på än att hedra en barnamördande diktator.

Allvaret i situationen ska hedras med seriositet, inte trams.
Citera
Medlem
Verkar som några fortfarande tror att Polen kommer med flyg.

https://twitter.com/PremierRP_en/status/1500345167211114497
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nä 6.7 kilo väger de. Så orkar man släppa hem en kasse från Systembolaget orkar man med släppa runt på ett Pskott utan problem.
Ah, blandade i all hast ihop det med javier..
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Jag är den tredje som frågar dig efter källa efter att du hävdade att Ryssland klusterbombar kvinnor och barn. Men istället för att visa källa så väljer du att kalla de som frågar efter en källa för rysstroll.
Sitter ni i St. Petersburg och håller räkningen? Klart ni gör förresten! Ni måste ju minnas vem ni låtsats vara för stunden.
Det finns videoklipp på nätet som visar hur klusterbomber exploderar i bostadsområden. Ukrainas försvar har gått ut med siffror på hur många barn som mördats. Internationella domstolen i Haag har inlett en utredning.
Jag vet att internet är begränsat i Ryssland men du får faktiskt tala med era överordnade för att kunna googla fritt. Jag är inte er proxy.
Citera
2022-03-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Du tror på allvar att vi hade slått Ryssen? :O

JAS kan nog bita ifrån en del men som ensamt land har inte Sverige nån chans. Men om Sverige angrips kommer inte övriga EU och NATO sitta och prata längre. Det är ett som är säkert.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Räknar med att usa tänk samma och fraktar för fullt ut antimisilsystem att ställa i en ring runt Ryssland nu. Tror inte att satan 2 och såna ostoppbara system är ett egentligt problem. Ryssland flexar mer än vad dom egentligen kan leverera med sin försvarsindustri.

Problemet är dom ryska kärnvapenubåtarna som kan ligga lite överallt i världen.

Har en kollega som jobbade på dom amerikanska ubåtar när 9/11 hände. Dom fick order att gå till ryska kusten och avvakta instruktioner. I vanliga fall ligger dom och cruisar i 3-4 knop bara.
USA vill se ett krig mot Ryssland, det är min uppfattning än så länge.

Dom har varit duktiga med att hälla bensin på elden. Väldigt duktiga.

Den amerikanska senatorn Lindsey Graham vill se Vladimir Putin dödad – av sina egna soldater.
– Du skulle göra ditt land – och resten av världen – en stor tjänst, skriver han och riktar sig till ryska militärer. Uttalandet har fått den ryska ambassadören i USA att rasa.

https://www.expressen.se/nyheter/usa-senator-vill-se-putin-dodas-av-rysk-soldat/

USA:s FN-ambassadör hävdar att Ryssland hotat med att invadera Sverige och Finland.

Ett uttalande som ifrågasätts av svenska experter.
Det är fruktansvärt överdrivet, säger UI:s forskningsledare Jan Hallenberg.
Det är slarvigt och svepande, säger Malena Britz, docent vid Försvarshögskolan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V9B58d/fn-ambassadorens-utspel-putin-hotar-invadera-sverige-och-finland
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Skickar Putin missiler mot Stockholm tror jag det är godnatt för honom. Då blandar sig USA in.

Och vi får ett kärnvapenkrig. På vilket sätt gör vi saken bättre om vi blandar oss i?
Citera
Medlem
Fuck it! Det sägs att Ryssland sänder in civila fordon. Hur sant kan detta vara och jag antar att det inte är någon ny taktik.

Inget som vänder kriget tror jag.
Citera
2022-03-06, 22:48
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Skulle inte vilja säga att en militär enhet som för krigföring mot sin egen befolkning kan jämföras med hemvärnet. Men det får stå för dig. Som använder artiller- granateld mot sin egen befolkning. Som har klara nazistsympatier. Hittar du många likheter med hemvärnet?

Haha. Det jag menade var att de officiellt inte ingår i armen utan det som kallas "National Guard".
Citera
2022-03-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Det behöver inte bli ett militärt svar - kan bli ett politiskt. Inga svenska företag eller förvägra försäljning av energi. Han är även i stånd att göra något teatraliskt. Två långttradare med släp som dumpar 5000 av våra vapen i en hög utanför Rosenbad...

Du har rätt Thunder. En till tanke utöver dina förslag - man kan fundera på vad de där drönarna gjorde vid Svenska kärnkraftverk nyligen. Om man säger så här; Ryssland har förnekat alla Novichok förgiftningar hittills, de lär nog förneka en oförklarlig tragisk explosion vid någon av våra el-källor. Glad att jag inte bor nedströms något vattenkraftverk i dessa dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in