2022-03-06, 03:21
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Det där var helt sjukt att se, och vad hände med bacillskräcken???

Vi klurade ut senare (iallafall vad vi tror) att han sitter där och håller en exposition för alla flygvärdinnor som nu förlorat jobbet pga alla sanktioner. Men om det inte är så... utan det där är hans personal eller något, ja då vore hela grejen jävligt konstig.
Citera
2022-03-06, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Du debatterar rysstroll och tyrannvurmare, jag uppskattar din ansträngning men din logik faller på döva öron, tyvärr.

citat
"Ryssland erövrar med våld och tillsätter marionettstater"
Ja det har ju aldrig ett land i väst gjort....ha ha ha.
Man kan sluta läsa vid den punkten.
Citera
2022-03-06, 03:23
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
citat

Få länder ägnar sig åt detta. USA visserligen, men annars är det huvudsakligen Ryssland som ägnar sig åt detta. Det gör det inte mer rätt.

Det finns ingen anledning att acceptera puttlers blodiga krig.

Samma typ av behandling och sanktioner bör också riktas mot USA eller något annat land om de skulle bete sig på det här sättet framöver.
Senast redigerad av mjoelk-kanna 2022-03-06 kl. 03:26.
Citera
2022-03-06, 03:24
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
citat

Men jag hatar ju USA också? Två fel gör väl för fan inte ett rätt?
Citera
2022-03-06, 03:25
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
?
Threads är förmodligen den mest verklighetsnära filmen om ett totalt kärnvapenkrig som nånsin producerats.

Nej. Den en sk "underhållningsfilm". Till skillnad från faktaprogram är innehållet PÅHITTAT. Ok. Hollywoodfilm=EJ FAKTA. Förstår du?
Citera
2022-03-06, 03:26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Skillnaden är att han inte kan göra något med de som redan är med i NATO men att få en 2 front ända in i farstun är han nog inte så intresserad i och Norge ligger en så bra bit ifrån och har ej kärnvapen så det är nog acceptabelt i hans värd.
Tror alla att Amerika hade tillåtit att kina eller Ryssland haft baser i Canada eller Mexico??

Försök att förstå Sarumans argument.

Om Ryssland käkar upp Ukraina kommer de att få en gräns mot NATO som är mer än dubbelt så lång som vad landet har idag.

Lösningen på ett problem kan inte gärna vara att man med säkerhet skaffar sig grannar som är fientliga NATO-länder.

Det är av den orsaken som det spekuleras i att pratet om NATO bara är svepskäl för Putins önskan att skriva in sig i historieböckerna.

Oavsett vad Ryssland fruktar är det därför bäst att enbart använda sig av diplomati. I den nuvarande situationen har han ju garanterat en fientlig granne hur han än gör, för ukrainarna älskar honom inte direkt.

Ryssarnas farhågor är också helt irrationella. Om du tänker efter finns det inget land som uttalar hot mot Ryssland eller vill sno land från det. Det beror på att Ryssland har 6000 kärnvapen, så det spelar ingen roll var gränser går. Allt är bara i ryssarnas skallar.
Citera
2022-03-06, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Kärnvapen har ett "bäst före" datum, de är otroligt känsliga maskiner, och hur väl man än sköter dem så korroderar elektroniken och batterier degenererar. Så de är uppdaterade.

Hur stor spridning till Sverige beräknas det att ett modernt strategiskt kärnvapen har, om det landar i ukraina?.Vi tar Ukraina för sakens skull.

Jag betraktar inte denna frågan som mer än en datasimulering, men ändå kul.
Citera
2022-03-06, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Få länder ägnar sig åt detta. USA visserligen, men annars är det huvudsakligen Ryssland som ägnar sig åt detta. Det gör det inte mer rätt.

Nej det är inte rätt oavsett vem som gör det och om jag får gissa så leder väst med hästlängder efter koloniseringar och minst 8 arabiska vårar.
Citera
2022-03-06, 03:29
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Nej det är inte rätt oavsett vem som gör det och om jag får gissa så leder väst med hästlängder efter koloniseringar och minst 8 arabiska vårar.

Kanske, kanske inte. Detta bör man givetvis inte ägna sig åt. Det är destabiliserande. En bra start är väl kanske att sådana som du slutar att rättfärdiga sådana här handlingar, inklusive rysslands?
Citera
2022-03-06, 03:31
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Vi klurade ut senare (iallafall vad vi tror) att han sitter där och håller en exposition för alla flygvärdinnor som nu förlorat jobbet pga alla sanktioner. Men om det inte är så... utan det där är hans personal eller något, ja då vore hela grejen jävligt konstig.

Ok, den delen kan jag fatta, men att han sitter med alla så nära?!
Han har ju bevisligen skräck för att få covid.
Citera
2022-03-06, 03:32
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Oj!
Du borde kanske tagga ner och läsa på lite om hur politik och demokrati fungerar?

Trump är en pajas som aldrig skulle fått politisk nakt.

Jag har sett så mycket elände orsakat av etablerade politiker att det står mig upp i halsen.

Kom inte dragande med dina hjärntvättade stadssojoapojksplattityder om "politik" och "demokrati"

Yrkespolitiker gör ENDAST saker för egen vinning, de skiter i den vanliga människan

Bara hjärntvättade får sätter sin tilltro till "demokrati" och "yrkespolitiker"

Trump startade inga krig, höll ryssland och nordkorea på mattan, samt gjorde USA energioberoende OCH satte USA först, som en "ledare" för en nation skall.

Vilket du är för hjärntvättad och sojaskadad för att förstå.
Citera
2022-03-06, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Men jag hatar ju USA också? Två fel gör väl för fan inte ett rätt?

Håller med men det moralistiska fördömandet från väst skulle må bra av lite nyanser. Titta bara på cancelkulturen i väst som gör mer skada än nyta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in