2022-03-06, 03:15
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Det var som en skrev innan i tråden varför skall USA fylla orderböckerna åt vapenindustrin för när Europa kan göra det.
USA tjänar redan enorma belopp på vapenexport till Ukraine.

Se gärna detta klipp mycket intressant

Who Is Zelensky? A Puppet—and Here’s Why

https://www.youtube.com/watch?v=j7NTLZDd4tc&t=1060s&ab_channel=GonzaloLira
Citera
2022-03-06, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
EDIT: Tex https://largest.org/people/militaries/

Vi talar inte antal soldater nu!

Min källa från 2022 som jag kan öppna anger 850 k ryska active personnel.
Citera
2022-03-06, 03:16
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Kanske, kanske inte. Men det är inte heller en direkt bra jämförelse. Det finns en del saker att ta hänsyn till:

* Ryssland erövrar med våld och tillsätter marionettstater.
* Man skickar själv sin ansökan till nato frivilligt, behåller sin suveränitet.

* En rysk marionettstat går till offensivt krig på puttlers kommando.
* Nato består av ett antal suveräna (och för det mesta) demokratiska och fria stater i en försvarsallians: attack av ett nato-land anses vara en attack mot alla länder.

* Putler är en fullkomlig diktator, står över lagen och bestämmer allt själv.
* (förutom artikel 5 vid försvar) så måste natobeslut måste vara enhetliga, alla 30 medlemsstater har ett veto.

* Att vara satellitstat åt ryssland är som att ha hela kroppen täckt av blodiglar
* Hela poängen med nato idag är att få fortsätta vara en egen suverän stat

* Oavsett om man är nato eller ryssland eller vad dumma land X gjort år Y i kontinent Z så är det prutte just nu gör fullständigt oacceptabelt, irrationellt, hemskt och framförallt sjukt.

Du debatterar rysstroll och tyrannvurmare, jag uppskattar din ansträngning men din logik faller på döva öron, tyvärr.
Citera
2022-03-06, 03:17
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Ni underskattar Europas folk

Kommunismen har inget att hämta här

Folk är kapitalister och fascister

Ungern, Polen, Tjeckien m.fl har levt under Ryskt förtryck och det vill dem aldrig tillbaka till kolla uppslutningen i Prag häromdagen https://www.youtube.com/watch?v=eNrBgcXagQE

Och vad har det med Sverige att göra? Skillnaderna mellan NordEuropa, CentralEuropa och SydEuropa är helt galet stor för att inte tala om ÖstEuropa! Antar du vet att även Ryssland räknas in som Europa va!?
Citera
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Är det inte jävligt konstig grej egentligen, att sitta omringad av en massa unga kvinnor (flygvärdinnor) och prata till dem om krig? https://www.youtube.com/watch?v=sih429WN0gg

Jag hänger fan inte med längre...
hahaha... alltså vad fan är det som händer?!

Det där var helt sjukt att se, och vad hände med bacillskräcken???
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Text-TV om att USA ska skicka stridsflygplan till Polen.
Citat:
Enligt talespersonen återstår flera praktiska problem att lösa, bl.a. hur flygplanen ska fraktas till Ukraina
Ja hur brukar man frakta ett flygplan över Atlanten?
Citera
2022-03-06, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nej, då får du nog bara erkänna att du förlorar diskussionen eftersom du inte ens klarar av att skapa ett argument annat än som någon form av kommunist från 70-talet eller nazist, "läs på".

Antisemitismen i Ryssland verkar som vi vet vara tre gånger så vanlig som i Ukraina. Rysk imperialistisk nationalism försöker nu också krossa Ukraina.

Om du läser i en femtio år till eller så, så kommer du förstå att så är fallet.

Medan du håller på med det kan jag upplysa dig om att det inte är rätt att mörda ukrainska medborgare bara för att du tycker dig ha upptäckt fascister i landet.

Det man gör att:

- Skriv in “Azov” och “Ukraina” i valfri sökmotor.
- Välj “Video” - om du har lässvårigheter.

De videos man då kan se förklarar ofta på lättförklarligt sätt vad Azov är och hur utbredd nazismen är i Ukraina. Dessutom vad nazism är.

Efter det krävs eventuellt (… dessvärre för trögtänkta) ytterligare förklaringar hur det påverkar människor som är etniska ryssar.

Återkom om du fortfarande inte fattar problematiken.
Citera
2022-03-06, 03:18
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Du debatterar rysstroll och tyrannvurmare, jag uppskattar din ansträngning men din logik faller på döva öron, tyvärr.

Jo, väl medveten tyvärr.
Citera
2022-03-06, 03:19
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Min källa från 2022 som jag kan öppna anger 850 k ryska active personnel.

Så du menar att vi 2022 räknar in marktrupper för att utse världens största armé!? Numera så kan 1 person göra lika stor skada som 10000 soldater i WW2! Kolla istället på deras vapen arsenal och vad som är kapabla till!
Citera
2022-03-06, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Text-TV om att USA ska skicka stridsflygplan till Polen.

Ja hur brukar man frakta ett flygplan över Atlanten?

ACL har kört ett antal över pölen.
Citera
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Man trycker väl in nån kod och sen nån knapp. Inte alltid röd kanske. Låter som en tecknad film men tror det verkligen är så simpelt på riktigt. Skrämmande nog.

Jag tror att den faktiskt är röd.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Ryssarna är inte direkt kända för att uppdatera sitt material. Du har åkt i en aeroflot?

Nej. Visste inte att det fanns ett fordon som heter så.

Jag har däremot åkt i flygplan tillhörande aeroflot.

Det var en boeing med skärmar i nackstöden.

Vi hyr även ibland, i jobbet, en AN-2 för lokaltransport. Extremt pålitlig och lättreparerad maskin.

Kärnvapen har ett "bäst före" datum, de är otroligt känsliga maskiner, och hur väl man än sköter dem så korroderar elektroniken och batterier degenererar. Så de är uppdaterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in