2022-03-06, 01:04
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Härliga bilder!

Min kväll blev genast ännu bättre.

Alla ryska soldater som sätter sin fot på ukrainsk mark hoppas jag innerligt dör så fort som möjligt.

Firar varenda död ryss jag ser.

Ännu en som behöver se ett slagfält för att botas från sitt gottande i andras död.

Du är en av dom som behöver ansiktet inkört i en uppsliten mage, så du verklig kan avnjuta krigets lukt, känsla och smak.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ojoj, nu ser ryssarna ut att ha en ny konvoj på gång!

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1500192445430181897

Ser ut att redan navigerat fel och är på väg norrut
Citera
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Vad förväntade du dig att han skulle säga? Tack så mycket? Kan han utpressa världen att lyfta sanktionerna samtidigt som han ödelägger Ukraina, så gör han det.

Förväntar mig ingenting. Han resonerar som ett barn. Detta är spelets regler. Världen vill inte ha krig, därför att det påverkar oss på många olika vis. Konsekvenserna av att starta krig är sanktioner och det är spelets regler och det är sedan gammalt. Enkla lösningen är att ge fan i att kriga och endast bruka våld för att skydda sitt land och folk. I det här fallet har Ukraina inte gått in i Ryssland och brukat våld och inte heller avfyrat missiler mot ryskt territorium.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Putin skiter väl I allt då det är Väst som beställt attacken på Ukraina. Allt är iscensatt för att pressa Sverige och Finland att gå med i Nato, samtidigt sprids skräck och börserna kraschar vilket är ganska smidigt om man har som agenda att starta om det ekonomiska systemet ala Klaus Schwab
Jaså det är väst som beställt attacken? Btw. Putin ringde - han vill ha sin propagandamaskin tillbaka.
Citera
2022-03-06, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Svar nej. Dom går tillbaka till en guldstandard och har en av världens största naturresurser. Guldstandarden, alltså det som gjorde USA till det rikaste landet i världen. Under tiden i EU och USA?

Elpriset upp
Bränslepriset upp
Olja gas UPP
Inflation UPP
Matpriser UPP.

Ett stort skifte sker just nu. Jag tror inte folk fattar vad som händer. Sanktionerna skadar EU. Inte Ryssland. Sanktioner på 7 av 100 banker.

Mitt råd är att köpa ris och pasta nu, det är inget skämt.

>>>OK, men de 7 bankerna är inte vilka som helst om du nu förstår vad som händer. Sedan är sanktionera lite mer än de de utvalda bankerna just nu. Du får nog gräva lite till och analysera. Till och med din läromästare klagar öppet om sanktioner. Han som aldrig annars vill visa sig svag men nu helt öppet klagar på dom. Vad tror du det betyder?
Citera
2022-03-06, 01:05
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Lite överraskande är endå att orden i Iran är rätt hårda mot den ryska invasionen och statliga TVn faktiskt visar upp ryssen som den som invaderat Ukraina.

Iran är ändå inte dummare än att helt sluta upp på Putins sida. Även de måste ha insett vilken snéseglare de har att göra med.
Citera
2022-03-06, 01:06
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Och ärligt talat vore det mer en för än nackdel för sverige om stockholm försvann. Storstäder är ju trots allt varbölder av dekadens, hedonism, kommersialism, perversion, liberalism och dylika motbjudande företeelser.

Evakuera gärna folket först dock. "Eliten" kan bli kvar och få sig en megatonsolbränna....

Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
NEJ, mänskligheten skulle inte "utrotas". Och din länk till en avknoppningav de KGB-initierade organisationer som försökte lura på befolkningen att ensidig nedrustning var en bra ide på 60-80 är INTE en trovärdig källa.
Då delar vi olika uppfattningar om vad ett fullskaligt kärnvapenkrig skulle ha för effekter på världen.

Det är svårt att ha en vettig diskussion med någon som tycker att det är en fördel med att storstäder skulle försvinna i Sverige. Det säger mycket om din intelligensnivå. Jag skäms över att det finns folk med åsikter som dig i Sverige.

Du borde skicka ett brev till din idol Rakhmat Akilov, nu misslyckades han dock rejält med sin terrorrattack i Stockholm men ni har säkert mycket annat gemensamt. Kanske kan han lära dig mer om hur bomber fungerar?

Jag har ingen aning om vilken länk du pratar om, förmodligen blandar du ihop mig med någon annan.
Senast redigerad av Fricky 2022-03-06 kl. 01:08.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ja, det håller jag ju såklart med om. Men det verkar som att det är nåt inbyggt nästan. Kan inget om psykologi, men det måste finnas en förklaring.

Tvärtom, alla de stora stegen i mänsklighetens utveckling har tillkommit genom krig. Såväl teknisk som kemisk och medecinskt. Otrevlig sanning för vissa men ändå sann
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja det är rätt sjukt dock får man komma ihåg att det var ca 3300 civila ryssar och ukrainare som gick åt resten är militär under de 8 åren. Ryssarna har väl redan nu dödat 3000+ civila i deras fredsbevarande operation.

Azov förnedrar sin judiska ledare.
https://youtu.be/QZfqGFOP4wc

Ryssland har nu möjlighet att krossa Azov i Mariupol.
Citera
2022-03-06, 01:07
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det är vad han har länkat inte jag.
jag utgick bara ifrån vad han hade länkat.
Stockholm skulle inte vara obeboeligt under 600 år.

Hiroshima och Nagaski är exempel på hur det faktiskt ser ut med strålningen efter en kärnvapenattack.
Strålningen är i princip obefintlig idag och påverkar inte människors hälsa.

Jämför vi detta med Chernobyl som frigjorde isotoper med betydligt längre halveringstid.

En öppen härdsmälta från ett kärnkraftverk som bara får stå och brinna tills det slutar självmant är betydligt mycket värre än strålningen från en vätebomb långsiktigt.

Rätta mig om jag har fel
Det var du som talade om en mystisk tidsfaktor 7 som du glömde bort att argumentera för. Du använder en olämplig enhet för absorberad dos och du har inte specificerat vilka isotoper du avser. Jag rättade dig när du hade fel.

Jag vet inte så mycket om vilka isotoper atombomber sprider, men gissar att cesium 137 som är en dotter till uran 235. Aktiviteten kommer att halveras ungefär för varje ny generation om generationstiden är ca 30 år.

Vilken startaktiviten är för vilka bombstorlekar vet jag inte, men med all säkerhet är en bomb på 15 megaton avsevärt värre än en bomb på 100 kt eller vad nu de japanska bomberna hade.

Aktiviteten kommer också att vara omvänt proportionell mot avståndet från nedslagsplatsen och beroende av väder och vind hur spridningen kommer att se ut.

Kanske bildas även isotoper med både kortare halveringstid som jod 131 och även med längre halveringstid. Aktiviteten per mol är också beroende av halveringstiden.
Citera
2022-03-06, 01:07
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Jag önskar det vore sant men Ryssland tar ju sakta mer och mer. Fortsätter detta kommer Ryssland snart ha tagit allt öster om Dnepr + hela södra delen. Hur ska man sedan kunna driva ut Ryssen?
Jag fattar inte hur Ukraina vinner detta just nu!?
Ukraina behöver mer frivillaga och avsevärt mer vapen.

Jag ska berätta en liten anekdot,
i torsdags hade en rysk bataljon intagit en övergiven liten ort, de begav sig till stadshuset och där lämnade fyra soldater och körde vidare framåt. Ryssar har i sin benmärg respekt för myndighetsbyggnader, de tänkte att nu har vi övertagit maktens centrum = vi styr den den här orten.
När den ryska bataljonen kört vidare då dök det uppuppretade lokalbor och gav de stryk och körde bort de.

Att ockupera ett så stort land som Ukraina (de andra efter Ryssland vad gäller ytan ) med 46 miljoner fientligt inställda invånare skulle kräva enorma resurser, hundratusentals soldater.
Citera
2022-03-06, 01:09
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Det är det man är sugen på i en extrem ekonomisk kris att få ett sönderbombat radioaktivt extra land på halsen att laga.
Putins möjligheter är begränsade. Propaganda-artikeln som släpptes i lördags morse visade att Putin i sin dimmiga hjärna planerat en snabb insats och ett relativt blodfritt övertagande. Nu när det gick åt helvete för honom har han inte så många vägar ut. Klart han inte vill finansiera återuppbyggnaden av Ukraina, men vad ska han göra? Från Putins perspektiv är det stört omöjligt att dra sig ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in