2022-03-06, 01:00
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vad tror ni? Angående alla dessa sanktioner…? Tror ni de biter på Putin?
Ingenting biter på Putin. Han är inträngd i ett hörn och enda vägen framåt för honom är att vinna kriget och visa folket att han lyckats inlemma Ukraina i det nya Ryssland.

Däremot biter sanktionerna på precis alla andra i Ryssland. Till och med Putins allra närmsta rådgivare har vid det här laget förstått att Putin måste dö för att Ryssland inte ska bli ett totalt utfattigt paria-land under de kommande decennierna.
Förhoppningsvis planeras någon form av kupp mot honom. Kanske han avlider hastigt i hjärnblödning. I den sorg som landet befinner sig i, ser man att avnazifieringen av Ukraina är av underordnad betydelse och man väljer därför att dra sig ur.
Citera
2022-03-06, 01:00
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Svar nej. Dom går tillbaka till en guldstandard och har en av världens största naturresurser. Guldstandarden, alltså det som gjorde USA till det rikaste landet i världen. Under tiden i EU och USA?

Elpriset upp
Bränslepriset upp
Olja gas UPP
Inflation UPP
Matpriser UPP.

Ett stort skifte sker just nu. Jag tror inte folk fattar vad som händer. Sanktionerna skadar EU. Inte Ryssland. Sanktioner på 7 av 100 banker.

Mitt råd är att köpa ris och pasta nu, det är inget skämt.

Så det är därför priserna skenat och börsen håller stängt för ryssen kommer rida ut denna storm och få en blomstrande ekonomi tack vara vad då lite guld
Ryssland kommer att bli Kinas nya lilla bitch framgent om de ska ha någon att handla med.
Citera
2022-03-06, 01:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ser ut som om Ukraina har skjutit ner en SU-30.

https://twitter.com/Idzanagi4/status/1500213804872970248

Piloten.

https://twitter.com/Ukraine_AF/status/1500183905764261889
Citera
2022-03-06, 01:02
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Kan man verkligen säga att en stad är tagen när sånahär scener utspelar sig
https://www.youtube.com/watch?v=886GLfYIvpA

Notera inga motdemonstranter med en enda rysk flagga

Hittils har jag bara sett något enstaka klipp med nån gammal kärring som tyckte det var bra att ryssland kom

Deras land tas över och de gör inte ett skit. Vifta med en flagga och tror de gör något.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
I de ockuperade delarna av Ukraina bytte de namn till Don Mac och körde vidare med samma meny typ.

Haha, fy fan jag kollade upp det nu och du har helt rätt! De kör vidare under namnet DonMak!

http://theeasternborder.lv/wp-content/uploads/2017/02/don_mak_1707_blurb-1-600x338.jpg

Glory to DonMak!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ojoj, nu ser ryssarna ut att ha en ny konvoj på gång!

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1500192445430181897

Dem skickar allt dem har nu i desperation, tidigare videos idag sågs Vita vanliga skåpbilar på tåg spraymålade med Z
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jo, just därför jag kritiserar bilder på döda soldater och människor

Bilderna och filmerna tjänar till att få folk att förstå.

Som sagt, om Putin såg alla offer på film, på hur de sprängdes, sköts eller brann upp, då hade han förmodligen inte tyckt att krig var lika roligt längre.
Citera
2022-03-06, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ingenting biter på Putin. Han är inträngd i ett hörn och enda vägen framåt för honom är att vinna kriget och visa folket att han lyckats inlemma Ukraina i det nya Ryssland.

Däremot biter sanktionerna på precis alla andra i Ryssland. Till och med Putins allra närmsta rådgivare har vid det här laget förstått att Putin måste dö för att Ryssland inte ska bli ett totalt utfattigt paria-land under de kommande decennierna.
Förhoppningsvis planeras någon form av kupp mot honom. Kanske han avlider hastigt i hjärnblödning. I den sorg som landet befinner sig i, ser man att avnazifieringen av Ukraina är av underordnad betydelse och man väljer därför att dra sig ur.

Putin skiter väl I allt då det är Väst som beställt attacken på Ukraina. Allt är iscensatt för att pressa Sverige och Finland att gå med i Nato, samtidigt sprids skräck och börserna kraschar vilket är ganska smidigt om man har som agenda att starta om det ekonomiska systemet ala Klaus Schwab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ingenting biter på Putin. Han är inträngd i ett hörn och enda vägen framåt för honom är att vinna kriget och visa folket att han lyckats inlemma Ukraina i det nya Ryssland

Det är det man är sugen på i en extrem ekonomisk kris att få ett sönderbombat radioaktivt extra land på halsen att laga.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryska trupper attackerar sky news

https://youtu.be/wyM_9P4igys

Jättelogiskt att små Ryska trupper ligger i bakhåll INNE i Kiev som är belägrat av Ukrainska soldater.

Västlig media är så sinnessjuka så att dom inte ens kan rapportera korrekt när dom blir överfallna av Ukrainare.

Även om gröna ailens hade landat och skjutit på dom med röda lazerstrålar så hade dom rapoorterat att det var Ryska aliens med föråldrad vapenteknologi.

Detta är så jävla stört!

När ska ni vakna upp ur er dvala?

När ska ni förstå att ni blir matade med falska nyheter dagligen?
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Kan ju även finnas många lokala kort som inte drabbas.
Tyvärr har jag ingen aning om hur deras ekonomi är upplagd. Alla länder är ihopkopplade med varandra idag. Men Rysslands ekonomi är inte av större betydelse för oss mer än deras gas och olja. Det blir säkert på kort sikt höjda priser innan vi kan ställa om eller lära oss att sänka två grader i våra hus och lägenheter. Ta bilen 9 dagar istället för 10. Kanske bra att vi får en tankeställare om att spara istället för att slösa energi som vi gör idag.
Citera
2022-03-06, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Du kan tillåta dig själv vad du vill, det ändrar inte sakförhållanden i landet.
Ja om Ryssland vill införa en marionettregim och införliva Ukraina i sitt imperium så är militärmakt det enda alternativet. Det gör det inte mindre förkastligt (eller brottsligt).

Jag är då tacksam över min fria vilja att ifrågasätta media (läs MSM).

Säger inte att det är rätt! Citera mig där jag uttryckt att jag tycker Ryssland gör rätt. Försöker bara att förstå och jag tänker inte låta mig styras av känslor i denna fråga. Ignorera mig eller bara acceptera att tänker helt olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in