2022-03-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Du kan höra om hur Zelensky förnedras av Azov.
Kolla specifikt från 18:00 och framåt.

Innan dess berättar de om NATO propagandan som går ut på att förminska betydelsen av nazismen i Ukraina.

Länk:

https://youtu.be/KfaAyiP8Wuc

Som i Kosovo. KLA som var terrorstämplade av CIA blev över en natt frihetskämpar haha. Folket i väst bara sväljer de hela i vanlig ordning.

Helt bisarrt att det bara fortsätter.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Går rätt lätt att komma runt med VPN skulle jag gissa.
Tror jag inte.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Precis. Ryssarna har inget annat än rostiga AK-47or. Det är därför alla svenskar i panik vill gå med i Nato, upprustar militär och hemvärn och ser över skyddsrummen.

De har ju inte briljerat med sin "överlägsna" vapenteknologi hittills!
Citera
2022-03-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Beväpna med 20 tals stridsfordon utan reservdelar haha

Ryssland har över 40,000 stridsfordon.
Senast redigerad av Slacker- 2022-03-05 kl. 23:16.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
vad hände med islamisterna från Tjetjenien som marschera med flera tusen man? jag hörde att en av deras ledare fick hjärnan smetat på väggen av en prickskytt från ukrainskt militär.

men resten?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja... fast samtidigt så ska ryssarna ge fan i att attackera kärnkraftverk hur man än vrider och vänder på det så är det Putins fel.
Hur tycker du Ukraina ska göra annorlunda?

Ryssland har övertaget och kommer ta över kärnkraftverket om viljan finns där.

Ska man då skapa en fara för resten av länderna nära Ryssland som stöttar Ukraina i denna kris?

Missförstå mig inte, Ukraina ska självklart se till att ryssarna inte får styra och ställa utan motstånd. Jag tycker dock att det är oansvarigt från båda håll att ha en eldstrid på baksidan av Europas största kärnkraftverk.
Citera
2022-03-05, 23:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Twitter är stängt i Ryssland.
ja men naturligtvis kan kreml läsa twitter ändå, även om de har blockat tjänsten för sina undersåtar!
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Som jag skrev förordar jag en precisionsattack mot Sveavägen 68 eller Riksdagen - om dessa slöfockar sammanträder fysiskt längre vill säga. Har ej bejakat en invasion. Möjligen att det skulle vara befogat för att kastrera alla bögar och destruera botoxlagren som används för att vanställa kvinnorna i vårt land.

Okej nasse lille, det blir säkert bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Här är en lysande video om de ryska logistiska problemen

https://www.youtube.com/watch?v=b4wRdoWpw0w

De har bra järnväg men få lastbilar. Så kan man förklara deras problem. Det innebär inget tåg så får de problem. Dessutom satsade de troligen på mycket ammo och lite bränsle i början av kriget.
Mycket informativ
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Det är sant att jag inte känner många (inte någon) legosoldat. Så mina fördomar om legosoldater kan vara helt fel. Historierna kring gruppen som tidigare gick under namnet Blackwater är väl vad som mest har format min uppfattning av legosoldater.
https://en.wikipedia.org/wiki/Blackwater_(company)

Jag kanske borde titta närmare på frågan vilken sorts av individer som söker sig till ett sådant yrke. Jag är också färgad av att jag ser krig som näst intill alltid onödiga. Om man tillhör en grupp av legosoldater som är villiga att ta vilket jobb som helst, så är det förkastligt. Jag vet inte hur svenskar har uppfört sig på sina utomlandsuppdrag de senaste 30 åren, men jag vill tro att de är ett bättre alternativ än legosoldater.

Så gott som alla "camps" där utlandsuppdrag utförs omges efter en tid av ett träsk av barer, bordeller, försäljning av material från hjälpsändningar och droghandel. Åldern på de prostituerade är Ofta Varierad, och variationen är efterfrågad. FN blundar glatt för detta.

Som konsult kan man ha skrivningar i kontraktet typ "vi utför inte etnisk rensning" eller "vi utför inte "hits" på ickekombattanter". (eller "vi mördar inte lokalanställda kvinnor som blivit gravida efter fyllevåldtäkt av hög FN tjänsteman från norden för att han skall slippa betala/ta konsekvenserna)

Nej, jag, i min ringa erfarenhet, har lägre respekt för ordersoldater.
Citera
2022-03-05, 23:16
Medlem
shoottheelkss avatar
Många verkar ha Rysskräck och tror att R. kan invadera S.

Men har någon ens reflekterat över vilken show vi kommer få i S. de kommande åren?!

Sveriges Nazister med Javelins, Robot 57, Pansarskott 86, mm.

Måste köpa en popkornsmaskin
Citera
2022-03-05, 23:16
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hur tycker du Ukraina ska göra annorlunda?

Ryssland har övertaget och kommer ta över kärnkraftverket om viljan finns där.

Ska man då skapa en fara för resten av länderna nära Ryssland som stöttar Ukraina i denna kris?

Missförstå mig inte, Ukraina ska självklart se till att ryssarna inte får styra och ställa utan motstånd. Jag tycker dock att det är oansvarigt från båda håll att ha en eldstrid på baksidan av Europas största kärnkraftverk.

Jag säger inte emot dig... men samtidigt så om det smäller ser jag det ändå 100% som ryssarnas fel.

Jag vet inte hur Ukraina ska göra det annorlunda! man vill ju inte gärna ge fienden tillgång till sin energi försörjning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in