2022-03-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja de kan nog skicka lite rostiga ak-47r!

Ja i Afghanistan krävdes det nattsikten och GPS styrda bomber för att Talibanerna skulle vinna......
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo om överge spräng skiten. Alernativt gör något så den blir obrukbar för fi. Speciellt sådana här system som kan göra extrem skada. Ukraina har exkakt samma system men färre enheter så de kommer bara använda dom mot ryssen nu.

Just att de kör med samma grejor gör att man nästan får för sig att de leker krig (jo jag har sett ohyggliga bilder). De har köpt leksaker i samma affär - och nu leker de krig, ibland med sina egna leksaker, ibland med kompisens. Svårt att hålla reda på vems som är vems.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Blev inte så mycket bojkott av USA i idrottssammanhang då, om jag minns rätt.

Nej, tyvärr. Minns att jag själv var allt för ung och oinsatt på den tiden för att engagera och bry mig nämnvärt.

Sen var konflikten längre bort också och svårare att relatera till.

Sen kände bäl många att Saddam var knäpp och att det mycket väl skulle kunna stämma. Det var väl inte förrän efter ganska lång tid det stod klart att det aldrig fanns några.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Det är jag lite förvånad över. Är det inte konstigt att inte ryssarna blockerat alla försörjningslinjer utifrån?

Väldigt stor gräns att bevaka/patrullera i väst i så fall för ryssarna.
Citera
2022-03-05, 23:11
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nja, det är du som vrider på mitt inlägg.

Ukraina skyddade kärnkraftverket tidigare i veckan med eldstrid, något jag hoppas att dom avstår från framöver.

Ja... fast samtidigt så ska ryssarna ge fan i att attackera kärnkraftverk hur man än vrider och vänder på det så är det Putins fel.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Planen går nog ganska bra. Lita inte på vad du läser på Flashback. Flashback e dagens motsvarighet till Expressen för 40 år sedan. Skvallerkäringar och ingen kompetens.
Bra?
Hur kan det vara bra att krascha sitt eget lands ekonomi och inte kunna göra affärer med någon på jordklotet?
Styrränta på 20 och börsen på 0.

Är det så att man är på väg att konvertera till Buddhism och därför gör sig av med alla tillgångar.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Just nu flyg över Ryssland från europeiska stater. Nåt som inte stämmer.

Antagligen diplomater, man börjar packa ihop...

Annars, hörde på radion tidigare att ngn ifrån Israeel skulle tydligtvis ta sig en tur till Moskva för att känna Putin på pulsen..

Någon som fått med sig något ?
Citera
Medlem
HAARPs avatar
Ser ut som kärnkraftverket i Juzjnoukrainsk är ett högprioriterat mål.

https://i.imgur.com/nP6Y6M5.jpg
Senast redigerad av HAARP 2022-03-05 kl. 23:21.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Försvarar du Putin?

Nej, hur kan du tro det?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Putin har förklarat och olika personer har varnat i 10+ års tid att USAs och NATOs utvidning österut riskerar konsekvenser. Putin har sagt väldigt klart att varken Ukraina eller Georigen aldrig kan bli NATO-medlemmar. Ändå bestämde NATO senast vid mötet 2008 att Ukraina en dag skulle bli NATO-medlemmar. USA och NATO har varit medvetna om risken för militär konflikt kring detta men ändå fortsatt ignorera och provocera Ryssland. Tydligen tyckte de att denna risk var ett pris värt att betala. Några "nazister" har inte mycket med detta att göra.

Mycket skitsnack att väst inte lyssnat på Putin. Att detta är västs fel. Jodå, väst har hört Putin i 20 år men Putin bestämmer inte över suveräna stater. Svårt att ta in?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Twitter är stängt i Ryssland.

Går rätt lätt att komma runt med VPN skulle jag gissa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fler ryska förluster, kommer att bli kostsamt det här för ryssen.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1500222236204187652

Verkligen underhållande delning. Låt oss skåla och sprida alla dessa stackars människors öde i allt detta.

Osmakligt med alla dessa tweets. Dessutom, kolla gärna hur tillförlitligheten ser ut och att du inte bara klicka dela utan någon som helst substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in