2022-03-05, 23:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Aha det förklarar saken. Du är en boomer som är rädd att dö i Corona och nu har du ersatt coronahysterin med rysshysteri för att kunna fortsätta i samma spår. Grattis!

Tänk vad fel man kan gissa.

Jag har tagit en spruta när det var öppen mottagning och familjen tjatade, och sången hörde jag som barn.

Så här är det - när en stormakt hjärntvättar sin befolkning med propaganda för att sedan invadera ett fredligt grannland; då blir folk lite sura.

Det kanske du kan förstå?

Det var samma när din hjälte invaderade Polen 1939. Då blev det världskrig.

Förövrigt konstaterar vi att du har gett upp vad gäller propagandan och istället ägnar dig åt mig, vilket är smickrande.

Men kanske är det en hinti Jag får sova med ryggen mot väggen ifall du skulle komma smygande

Jo och du, jag har annars inga problem med ryssar, men en ollonskalle som har kärnvapen och vill leka tsar är en person jag inte tycker om.

Skriv gärna mer om mig. Du kanske förresten kan ha en fiin kostym på dig när du söker mig, för du gillar ju sådant.
Citera
2022-03-05, 23:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ryssland ska vara oroliga att vissa vapen ska hamna i händerna på terrorister och utgöra ett hot mot flygplan.
Så, Ryssland planerar alltså att skjuta ned ännu ett trafikplan nånstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Lika tomt svepskäl som Bush d.ä jakt på massförstörelsevapen när det begav sig.
Glöm inte bort att Bush anklagade Irak för 9/11. Som jag förstått det e de Ukrainska nazistiska förbanden med ett undantag inte placerade i krigszonen.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Kolla på denna så får man lite info om hur det ser ut i Ukrainska militärleden.
Med andra ord så stödjer Sverige indirekt neonazister, hur går det ihop med värdegrunden.

https://www.youtube.com/watch?v=KfaAyiP8Wuc

Det gör det inte! Regeringen kan ha hoppat i galen tunna....igen.

Vill ha bekräftat exakt vart pengarna går.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
nesch isåfall är det domedagen för hela ryssland om han bara släpper en två elle tre kärnvapen så kärnvapen vågar han inte köra aldrig!
Vem vet, skulle Putin få för sig att lägga hatten på hyllan så vill han kansken ta med sig resten av världen till graven.

Vi pratar om en ytterst ostabil människa.
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
"NATO countries decide to send anti-tank, air defense missiles to Ukraine. NATO and Western countries have agreed to send military aid to Ukraine as its faces the fifth day of Russian attacks. NATO countries will send thousands of anti-tank and hundreds of air defense missiles to Ukraine, as well as ammunition."

https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-crisis/nato-western-countries-begin-arm-supplies-to-ukraine/2517942

Detta kommer bara bita USA i röven i framtiden. Nästa land USA invaderar kommer ryssarna beväpna till tänderna.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag hoppas på att någon eller några i hans närhet inser att han inte är frisk och genomför en palatskupp mot honom.

Hur trolig en sådan kupp är vet jag däremot inte. Det man kan hoppas på är väl att någon av dessa personer nära Putin har familj som de anser vara skyddsvärd och hindrar Putin från att använda kärnvapen.

Ja verkligen! Jag tror redan att hotet mot Putin är stort, men det är också därför han kan känna sig tvingad att göra nåt extremt för att vinna kriget.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jag menade att han nog har koll i stort om vad som publiceras på twitter.
Twitter är stängt i Ryssland.
Citera
2022-03-05, 23:07
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Konsekvensen att han inte ger upp blir ju att Kiev förstörs.
Men varför måste Putin gå in och döda barn, kvinnor och djur.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nu var ju kriget ett tag sedan men Ryssland har också kört enormt med propaganda genom åren. RT och Sputnik-skit fyller den sunkiga pressen. Presidenten är maktgalen som Putin och man kan knappast tala om fria medier. Alla ute i stugorna ser bara på statskontrollerad propagandateve.

För tre år sedan kördes största propagandanumret i Belgrad när Putin var på besök. !00 000 bussades till staden från olika arbetsplatser ute i landet. Putin och Vucic myste i kapp.
Glöm inte den feta nollan Dodik.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Kiev är långt ifrån omringat inte ens den norra rysk fronten orkar sig på ett genombrott utan slås tillbaka varje dag. Stödet i landet för fortsatt väpnad kamp är stor. Tusentals civila köar varje dag för att hämta ut vapen och utrustning. Väst pumpar in så mycket materiel de kan.

Det är jag lite förvånad över. Är det inte konstigt att inte ryssarna blockerat alla försörjningslinjer utifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Blev inte så mycket bojkott av USA i idrottssammanhang då, om jag minns rätt.
Nej. USA vill inte Väst bråka med och inte heller Saudiarabien som var ansvariga för 9/11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in