Citat:
Ursprungligen postat av
Peter77
Lol. Ingen går på dina blåsta argument. Du skriver mer korkat än vad Nordkoreas diktator uttalar sig och det säger inte lite.
Hela världen skrattar åt Ryssland just nu. Skulle inte förvåna mig om något land invaderar Ryssland efter detta då de har sett hur jävla inkapabla de är att ens orgsnisera sitt skrot.
0 strategi
0 motivation
0 logistik.
0 organisstion. Man börjar undra om de ens får några order eller kör alla lite individuellt hipp som happ?
Ryssarna är dock extremt duktiga på att bygga upp sin motståndares arsenal genom att överge en massa utrustning
Och du babblar om strstegi och taktik. HAHAHAHA! Hela världen undrar vadfan de håller på med och skräcken många kände i början börjar förvandlas till ren komik. Många tänker : var det den här oorgsniserade demoraliserade skrithögsdinosaurien alla var rädda för?
Alla skrattar åt ryssland
Alla skrattar åt ditt löjliga snack.
Problemet är bara att blåsta människor inte fattar att de är blåsta, vilket är varför du tror det funkar att köra på med ditt löjeväckande snack ända in i kaklet.
Fatta någon gång.
För att hålla mig opartisk: och hoppa inte på mig med ord som rysstroll, förrädare etc. Det är jag inte och jag skulle slåss för Sverige om Ryssen dök upp.
Det som sker är: Ryssland omringar säkert men sakta de större städerna och binder försvarsstyrkorna med skärmytslingar så att de ej kan dra sig ur bakåt. Ryssarna har motivation / moral och logistik med sig. (självklart dras underhållet ut pga Ukraina är ett enormt land.). De nedkämpar sedan fickorna med artilleri och fortsätter framåt.
Sanktionerna drabbar inte Ryssland nämnvärt. De sitter på olja, gas och kol. Kina backar Ryssland mot sanktionseffekterna.
Ryssland har rätt höga förluster hittils, men inte relativt. När omringningarna sluts så kommer de Ukrainska förlusterna plötsligt och snabbt bli skyhöga jämfört med Ryssarnas. Ryssarna kommer att vinna kriget (om ett krig nu kan "vinnas") de kommer även beslagta samtliga 4 reaktorområden och samtliga hydroelektriska dammar längs med Dnepr. Nato kommer inte att lägga sig i då NATO har betydligt viktigare områden att täcka in.
De ryska förbanden som drabbats av störst förluster är ihopsatta från ett stort geografiskt område (Ryssland är e n o r m t) och hemmaopinionen hålls intakt). Ryssarna har lyssnat på Rysk tv i lika många år som svensken läst aftonbladet, de stöttar alltså de nuvarande händelserna. (inte alla) men en stor majoritet.
Du får tro det om du vill men det är sanningen. Putin / Kreml är såklart inte "galna" och kommer inte skicka atombomber härs å tvärs.
Man bör i Sveriges fall såklart vara riktigt säkra på vem och vad man stöttar, samt hur detta kan slå tillbaka. Detta är jag mer orolig för.