2022-03-05, 20:41
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det handlar om taktik, man har ändrat strategin.
Vid militära operationer är det vanligt med taktiska ändringar, och det är detta som sker nu.

Humor. Strategin har skitit sig rejält och nu sitter de ryska ungdomarna frusna och svultna och väntar på att någon ska säga till dom vad de ska göra. De längtar såklart hem och undrar vad fan de gör där och helst av allt skulle de lägga i backen på sina skrothögar till fordon.
Citera
2022-03-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Att jämföra ukrainska nazister som fick 2% vid senaste valet är att jämföra med Afs i Sverige. Ingen av dessa påverkar något i landet alls.

Skillnaden är ju att regeringen stödjer dessa. Ganska stor skillnad.
Citera
Medlem
Tänk inte längre att försvara Er utan tänk mer på vem/vilken ni vill vara. För makten styrs av den som

av vilja vill någonting som ni accepterar.

Bundenhet till en vilja som vill att du tillhör DEM betyder inte samma sak som fri vilja.

Obundenheten ( eller den fria viljan ) saknar bundna gränser vilket visar styrkan i människans vilja.

Försök se igenom en vilja som vill påtränga någonting som du aldrig någonsin

annars skulle acceptera. På detta sätt så genomskådar du en påtvingad agenda som du eller din familj

någonsin skulle acceptera annars.

Sedan vilken sida av mediahanteringen som du själv tycker talar sanningen är beroende av den sida

som du/din familj mest vill tillhöra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Så inga svar utan bara nytt svammel? Klassisk Ivan. Du kan väl i alla fall visa var den där penetrationen på 70 mil är? Det är ca 70 mil fågelvägen från Sverige till Ukraina, så då måste ryssen ju vara i närheten av ostkusten snart! Jisses vilken framryckning!

Har du svar på min fråga?

En sak ska du ha klart för dig. Jag diskutera gärna och erkänner mina fel. Använder du dock denna retorik kan du bara ignorera mig, tack!
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Viktoria i ockuperade Cherson: Skulle hellre dö än äta rysk mat

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/viktoria-i-ockuperade-cherson-skulle-hellre-do-an-ata-rysk-mat
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Moldavien är ju betydligt mindre och svagare än Ukraina, men gränsar till Nato. Georgien är väl inget powerhouse direkt, och gränsar bara till Nato-landet Turkiet dit det är betydligt svårare att få in vapen-hjälp. Georgien har också ansökt om Nato-medlemskap i veckan.

Det hela är ju helt klart mer intressant om man betänker att ryska armén är på väg (långsamt) mot Transnistrien. Ännu mer intressant blir det ju om man betänker att många separatister i Donetsk inte är direkt diskreta med att de vill återupprätta Novorossiya, den tsar-ryska provins som sträckte sig från Donbass till Transnistrien.

Men, som sagt, man ska nog inte dra några stora slutsatser av vad som än så länge bara tycks vara ett rykte.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Det handlar om taktik, man har ändrat strategin.
Vid militära operationer är det vanligt med taktiska ändringar, och det är detta som sker nu.

Lol. Ingen går på dina blåsta argument. Du skriver mer korkat än vad Nordkoreas diktator uttalar sig och det säger inte lite.

Hela världen skrattar åt Ryssland just nu. Skulle inte förvåna mig om något land invaderar Ryssland efter detta då de har sett hur jävla inkapabla de är att ens orgsnisera sitt skrot.

0 strategi
0 motivation
0 logistik.
0 organisstion. Man börjar undra om de ens får några order eller kör alla lite individuellt hipp som happ?

Ryssarna är dock extremt duktiga på att bygga upp sin motståndares arsenal genom att överge en massa utrustning

Och du babblar om strstegi och taktik. HAHAHAHA! Hela världen undrar vadfan de håller på med och skräcken många kände i början börjar förvandlas till ren komik. Många tänker : var det den här oorgsniserade demoraliserade skrithögsdinosaurien alla var rädda för?

Alla skrattar åt ryssland
Alla skrattar åt ditt löjliga snack.

Problemet är bara att blåsta människor inte fattar att de är blåsta, vilket är varför du tror det funkar att köra på med ditt löjeväckande snack ända in i kaklet.

Fatta någon gång.
Citera
2022-03-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag är helt övertygad om att det bara är retorik att prata om nazister. Det handlar om att Putin är imperialist och avser att lägga fler nationer under sin kontroll. I första hand de som tidigare ingick i Sovjetunionen. Om inte Lukasjenko varit pro-Putin hade Vitryssland varit det första han angripit. Nu ligger Ukraina i skottlinjen eftersom de tydligt visat sina avsikter att närma sig övriga Europa och NATO.

Narrativet med NATO är helt nytt. Hittills har det handlat om att Ukraina vill närma sig EU.

Vilket, givet alternativet, samtliga länder i Östeuropa som bekant gör.

För att spä ut soppan lite så kom ju för några dagar sen ännu en idé fram från Kreml, nämligen att Ukraina har velat införskaffa kärnvapen. Vilket de bevisligen borde ha gjort, men tyvärr så är detta också en lögn. Oavsett så skulle detta alltså motivera ett expansionskrig från ryskt håll.

Det är för mig fortfarande intressant hur pass populärt nazistnarrativet är bland samma grupper i Sverige som i övrigt skyller allt på judarna. Mycket intressant sammanträffande.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Att bryta en vapenvila under en evakuering av civila är väl typ det lägsta man kan göra. Och sen all västmedia man läser påstår att det var ryssarna som bröt vapenvilan. I såna här situationer förstår man verkligen varför EU förbjuder all rysk media.

Aha, du börjar komma till insikt.

Vad tycker du egentligen man skall göra med Ryssland som bryter vapenvilor?
Citera
Medlem
Citat:
Som sagt, Igor sa innan att de skjutit ner 4 ukrainska SU 27 stridsplan idag!

Rapportera opartiskt om du nu ska rapportera!

Bildbevis BAB tack or it didnt happen
Citera
Medlem
Citat:
Jag återkommer till det när det är aktuellt.

Just nu sker omgruppering och angreppspositionering i norr, samtidigt utförs strategisk bombning av utvalda mål i området.
Låter jättetroligt. Marsch på stället, stillastående omgruppering och stackars värnpliktiga som inte fått mat på flera dagar. Europas längsta parkeringsplats verkar inte vara på väg någonstans.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag är helt övertygad om att det bara är retorik att prata om nazister. Det handlar om att Putin är imperialist och avser att lägga fler nationer under sin kontroll. I första hand de som tidigare ingick i Sovjetunionen. Om inte Lukasjenko varit pro-Putin hade Vitryssland varit det första han angripit. Nu ligger Ukraina i skottlinjen eftersom de tydligt visat sina avsikter att närma sig övriga Europa och NATO.
Jag håller inte riktigt med dig. Jag tror att Ukraina bara är en bricka i kampen mellan Ryssland och USA och deras dockor. I Ukrainas ställe skulle Sverige också kunna tillhandahålla - ett land som är helt onödigt i global skala, som Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in